Gå til innhold

Hvor ofte blir dere damer sjekket opp på byen?

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på hvor vanlige og hvor ofte det er at dere damer får oppmerksomhet, komplimenter og blir sjekket opp på byen av ukjente menn?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på hva som faktisk foregår når kjæresten min er ute på byen uten meg. Hun er er ganske pen dame, og kler seg fest-fint når hun skal ut.

Det som gjør meg kanskje mer betenkt er at hun sliter litt med selvtilliten, og virker å sette pris på oppmerksomhet. Bland dette med en del alkohol, og et par små uheldige situasjoner tidligere, gjør at jeg ofte bekymrer meg for hva som faktisk skjer på byen. Jeg tror aldri hun ville gjort noe galt med vilje, men kombinasjonen av det overnevnte gjør med likevel ofte litt nervøs.

Så; hva er deres erfaringer med oppsjekking på byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er er ganske pen dame, og kler seg fest-fint når hun skal ut.

Jeg får høre jeg er en pen dame med sjarm, og jeg kler meg fest-fint når jeg skal ut. Gjerne med et par sexy sko i tillegg (ut fra hva jeg har fått høre), men jeg blir aldri sjekket opp.

(...)hun sliter litt med selvtilliten, og virker å sette pris på oppmerksomhet.

Jeg sliter også med selvtilliten og jeg (som de fleste jenter!) ville satt pris på oppmerksomheten, derimot selvom jeg får en dram eller to ekstra, ville jeg ikke gjort noe mot min kjære som var hjemme.

Forstår du er usikker siden dere har noen "små uheldige situasjoner tidligere", men du må nesten velge å stole på hun eller ikke. Anbefaler deg det første.

Anonym poster: 019d3fdf31ed42379246c34ce20837bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver eneste gang jeg går ut, det er bare slik det er.

Det er blitt bedre med årene og guttene er eldre og mer balanserte og diskre.

Det er ikke alltid smigrende, og man takker bare og går videre. Unngår virkelig å snakke, for da blir man ikke kvitt dem. Jeg er hverken sjenert eller vag i disse situasjonene.

Gutter som blir avvist blir jo skuffet, men det er ikke noe å gjøre med.

Jeg vet hva som venter hjemme, og han er så søt at jeg får hull i tenna.

Det er flaut å bli skamrost av villt fremmede. Jeg blir litt satt ut, samme hvor mange ganger det skjer. Selvsagt sklir disse komplimentene bare av... Tulle bukker!

Andre ganger kommer jenter bort til meg å smiler, sier jeg har pent hår eller kule sko... Jeg gir alltid komplimenter til villt fremmede jenter, og kanskje jeg tiltrekker meg menn da jeg blir den "stygge venninden" med søte venninder,,, hahahaha

Til gutta som går på smell ,... Man må jo bare være litt kompis, å si " Du, det er nok ikke noe muligheter for noe som helst. Heng med gutta i kveld, og nyt kvelden, så kommer det nok noe mye bedre enn meg."

Hør med dama di, hva hun tenker i gitte situasjoner, hvor grensa hennes går, og fortell litt om ditt by-liv med gutta. Hvilke situasjoner dere kommer oppi. Du blir også sjekket opp må hun vite... Hva er ok og ikke er greit å ha snakket om.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvem jeg går ut med. Om jeg går ut alene er det omtrent bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro de fleste kvinner, som ikke fremstår som sure og asosiale, blir prøvd sjekket opp hver gang de går ut på byen. Fulle menn er i stor grad svært lite kresne og prøver seg på det meste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sjekket opp hver gang jeg er ute. Spesielt sammen med mannlige kolleger. Det er ubehagelig. Folk tafser og klår. En av grunnene til at jeg sjeldent orker å dra ut. Trives bedre på fester med gode venner enn med fremmede menn som ikke kan oppføre seg. Mine mannlige venner er ikke sånn, så det er selvsagt ikke slik med alle menn.

Anonym poster: 517ec9d46a90dac05fe121d00d66a82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hele tiden. Men det er skjeldent så sjarmerende at jeg blir "sjarmert" ;P Desperat tafsing og teite sjekkereplikker av avdrukne menn er ikke så fristende :P Tror ikke du trenger å være bekymert for at hun skal gi etter, for da må Don Juan være på byen.

Men ja, dama di blir garantert sjekkt opp på byen, spesielt om hun er pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, vi menn som ikke bare er ute etter å se på kvinner som en "trofè" som man får i seng vil ikke oppnå noe ved å prøve å få kontakt ute på byen. De som oppnår noe er de som ser på kvinner som puledukker som er til for å tømme seg i.

Men så er spørsmålet, i og med at kvinner til stadighet blir sjekket opp (og til forskjell fra noen av jentene her så mener ikke jeg at tafsing og klåing er "å sjekke opp", heh!) så er det heller håpløst å prøve å få kontakt utenom venne-/bekjentskapskrets?

Konklusjon: hvis man ønsker å bli kjent med forskjellige jenter gjør man altså lurt i å unngå utesteder.

Anonym poster: 35e7c84d986dcfa13cc78df4ed9a511b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste gang her og ja.. Kler meg feminint, høye hæler, langt brunt hår..

Tror ikke du har noe å bekymre deg for jeg. Det er som regel aldri sjarmerendes uansett. :)

Nå har jeg ikke kjæreste, men da jeg hadde det, kom det alltid tydelig frem da jeg var ute. Er hun trofast mot deg, så er hun der bare for å ha det gøy og passer nok godt på. :)

Anonym poster: 193bed9990438e34bea538f442c4e7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med min kjære i snart 4 år og for å være helt ærlig så er det akkuratt som om han kunne skrevet den første posten. Nesten så jeg mistenker de litt sterkt, da det der er de eksakte ordene han sier til meg før jeg drar ut med venninne gjengen. Hm. Nok om det!

Jeg klarer meg fint ute selv om jeg blir skjekket opp av tilfeldige personer. Det er bare å takke å bukke for smigeren :) Blir noen for slitsomme bruker jeg å finne en gammel venn eller omså en av vennene til kjæresten min som tilfeldigvis er ute(og som godt vet at jeg er sammen med min kjæreste). De funker greit som "stedfortredere" til kjæresten min. Altså slik at de kommer med "hut deg bort" kommentarer. Noen skjønner jo ikke pointet. Slitsomt når hyggelighet forveksles med flørt. Liker ikke å jage bort selv, men må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg er ute. Det fører aldri til noe. Greit med en hyggelig samtale, men gud så vanskelig det er å bli kvitt dem. Dessuten drar jeg ikke ut for å reservere meg til en eller flere ukjente personer og bli kjent på en kveld. Jeg drar ut for å ha det gøy med venninnene mine og vil helst være i fred. Så å sjekke opp på byen? Don't go there hvis det er et seriøst forhold man er ute etter. Har en venninne som jeg vet godt kunne tenke seg å møte sin utkårede på byen - håper på det til og med. Og excuse me for saying this, jeg er dødsglad i denne jenta, men hun er ganske så desperat etter nærkontakt.

Så TS, hvis hun er glad i deg og respekterer deg så har du nok lite å bekymre deg for. Det står lite respekt av disse bygutta, nemlig, og jeg er sikker på at hun er rimelig glad for at hun kan dra hjem til deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler aldri at jeg blir sjekket opp, noen prøver seg og da avviser jeg uten problemer. Men ønsket om søt romantikk kan oppstå, men det er som regel når jeg er singel og jeg har aldri tenkt over hvem som sjekker opp hvem, siden jeg lett kommer i kontakt med både damer og menn.

Forstår ikke at du ts, bekymrer deg. I et forhold bør man stole på hverandre selv om det i perioder kan være vanskelig. Du har en pen dame som er attraktiv, men vil du holde henne fanget hjemme? Det tror jeg ikke du vil, alternativet er å "sette fangene fri".

Eller er du en type som mener kvinner bør iføre seg burka for å skjule kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Calavi

De fleste blir vel sjekket opp når de er ute på byen. Kan gå i helt vanlige klær og bli sjekket opp like mye som om man går i kjole.. Men, så er det ikke så veldig mange av disse som er så veldig spennende heller. Om kjæresten din ikke har gitt deg noen annen grunn til å bekymre deg over dette, så synes jeg ikke du skal gjøre det heller... Ja, hun blir garantert sjekket opp, men det er deg hun kommer hjem til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler meg også fest-fin med kjole/skjørt og høye hæler når jeg skal ut, og blir stort sett sjekket opp hver gang jeg er ute - gjerne 4-5 ganger i løpet av en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazing

Tror det er ganske vanlig at kvinner blir sjekket opp hver gang de går ut - jeg og mine venninner blir det, og jeg har sett andre jenter bli sjekket opp.

Det er alt fra blikk til smil til de som faktisk kommer bort og prøver seg. Jeg har samboer og elsker han mer enn alt. Ingenting får meg vekk fra det og jeg lar ingen komme nær meg. Mange som er i forhold og som blir sjekka opp setter pris på en hyggelig samtale (slik som noen av mine venninner), mens andre ønsker ingen kontakt med fremmede (som meg og andre venninner). Uansett hvilken type jente man er, så er alle trofaste og drar hjem til sine respektive samboere med et smil om munnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri.

Hm, det ville kanskje "hjulpet" om jeg faktisk hadde gått ut... :rolleyes:

Men selv ikke da jeg var yngre og av og til var med studievenner på byen ble jeg noensinne sjekket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Jeg opplever det innimellom, ja. Men siden jeg har en samboer gjør jeg ikke stort med det. Prøver bare å avvise på en hyggelig måte. Jeg ser ingenting galt i takke for et hyggelig kompliment, men det ender der for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt å være sammen med grisefine partyjenter som er mye ute. Jeg kan være litt "slapp" og ikke alltid gidde å danse så mye, men de skal selvsagt ut på gulvet. Og det tar ikke lang tid før det er en ring av sleipinger rundt henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanlig å bli sjekket opp, skjer hele tiden, kanskje flere ganger i løpet av en kveld, men jeg sier bare nei takk og snur meg og danser videre.... Selvom om dama di er pen, trenger hun ikke å gå over kanten for det..... Vi jenter er fint kapable til å vite hvor grensen går og si nei takk ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...