AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #1 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis du hadde fått høre at en person som har mobbet deg og gjort livet ditt til et h****e f.eks på ungdomsskolen og VGS og som ellers var en søppelsekk av et mennesske mot andre (men lovlydig og ikke kriminell) hadde blitt dømt for til 21 års fengsel for 4 drap h*n ikke hadde gjort, men at du hadde informasjon som renvasker personen 100%, hadde du da gitt det til politiet eller hadde du latt personen bli i fengsel som hevn uten å hjelpe? Det er kun et spørsmål, det har ikke skjedd meg. Anonym poster: 3b2347590ccba2b9ebbe9883a35dda8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzani Skrevet 12. august 2012 #2 Del Skrevet 12. august 2012 SELVFØLGELIG varsler man om justismord! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 12. august 2012 #3 Del Skrevet 12. august 2012 Selvfølgelig ville jeg renvasket personen. Selv om noen er et rasshøl betyr ikke det at de fortjener å sitte i fengsel i 21år for noe de ikke har gjort. Det sier egentlig seg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Truls Skrevet 12. august 2012 #4 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg hadde gitt politiet all informasjon. Selv om noen hadde mobbet meg så mye hadde jeg ikke unnet denne ett liv i fengselet. Jeg hadde også sørget for at personen fikk vite hvem som hjalp h#n ut av knipen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Izabella Skrevet 12. august 2012 #5 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis du hadde fått høre at en person som har mobbet deg og gjort livet ditt til et h****e f.eks på ungdomsskolen og VGS og som ellers var en søppelsekk av et mennesske mot andre (men lovlydig og ikke kriminell) hadde blitt dømt for til 21 års fengsel for 4 drap h*n ikke hadde gjort, men at du hadde informasjon som renvasker personen 100%, hadde du da gitt det til politiet eller hadde du latt personen bli i fengsel som hevn uten å hjelpe? Det er kun et spørsmål, det har ikke skjedd meg. Anonym poster: 3b2347590ccba2b9ebbe9883a35dda8f Sagt det, selvfølgelig. Mobbing er forferdelig, men justismord... jeg har ikke ord. Ville også vist at jeg var bedre enn denne søppelpersonen;) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #6 Del Skrevet 12. august 2012 Det er ikke godt å si. På den ene siden synes jeg ikke uskyldige mennesker skal sitte i fengsel (åpenbart nok). Samtidig får jeg umiddelbart bildet på min verste mobber opp i hodet når jeg leser åpningsteksten, og når det kommer til vedkommende blir jeg faktisk usikker. Moralen sier selvsagt at jeg skal hjelpe ham, men "resten" av hjernen sier at han har jævlig godt av å råtne bort i et fengsel.. Anonym poster: 36229cfc2d900d5e84b2bb9c81887435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gwen Skrevet 12. august 2012 #7 Del Skrevet 12. august 2012 Hadde sagt ifra til politiet siden personen ikke har gjort noe kriminelt. Karma biter h*n i ræva uansett, men ikke for noe h*n faktisk ikke har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2012 #8 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg hadde syntes at 21 år for mobbing er for drøyt og sagt i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 12. august 2012 #9 Del Skrevet 12. august 2012 Hadde selvsagt sagt i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montefalco Skrevet 12. august 2012 #10 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis du hadde fått høre at en person som har mobbet deg og gjort livet ditt til et h****e f.eks på ungdomsskolen og VGS og som ellers var en søppelsekk av et mennesske mot andre (men lovlydig og ikke kriminell) hadde blitt dømt for til 21 års fengsel for 4 drap h*n ikke hadde gjort, men at du hadde informasjon som renvasker personen 100%, hadde du da gitt det til politiet eller hadde du latt personen bli i fengsel som hevn uten å hjelpe? Det er kun et spørsmål, det har ikke skjedd meg. Anonym poster: 3b2347590ccba2b9ebbe9883a35dda8f Selvfølgelig sie rman fra. Av to helt åpenbare grunner. Den ene er selvsagt at ingen skal sitte i fengsel for noe en ikke har gjort. Den andre grunnen er at dersom en blir uskyldig dømt, vil politiet avslutte jakten på den som faktisk har utført handlinge 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 12. august 2012 #11 Del Skrevet 12. august 2012 Det eneste rette er ä si ifra, da justismord er en urettferdig straff mot vedkommende og gjör samtidig at jeg synker merkverdig ned fra det nivä som tilsier at man er et bedre menneske enn mobberen. Dog skal jeg vaere aerlig og innrömme at jeg ikke hade önsket ä ha noe med vedkommende ä gjöre dersom han eller ho hadde mobbet meg grovt i min oppvekst, og det gjelder pä bäde godt og vondt, og jeg hadde pent bedt politiet om ä holde mitt bidrag anonymt fremfor vedkommende. Ä fä takk for bidraget eller annen kontakt fra vedkommende i ettertid orker jeg ei, da jeg ikke trenger noe som helst fra en person jeg ikke har tilgitt, men ä la vedkommende sone urettferdige straffer kunne ikke ha falt meg inn uansett hvor mye jeg prövde ä ignorere han eller ho som del av mitt fremtidige liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 13. august 2012 #12 Del Skrevet 13. august 2012 Hadde selvsagt sagt ifra. Som ungdom vet man rett og slett ikke alltid hva som er rett å gjøre, mobbing blir vel for noen bare en måte å overleve selv på. Å straffe et uskyldig, voksent menneske på denne måten, sier bare mer om DEG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #13 Del Skrevet 13. august 2012 Hadde nok varslet ja. For det første tar man ikke hevn på den måten, man får heller da finne på en annen (og mindre straffbar) måte å hevne seg på hvis man først skal. For det andre så kan man selv bli straffet for å holde tilbake kritiske bevis eller forklare seg feil med overlegg. Hvis man først sitter på så mye informasjon om et annet menneske så sier det seg selv at man har en eller annen relasjon, enten direkte eller indirekte (via nettverket), og da er også sannsynligheten for at man på et eller annet tidspunkt blir oppdaget ikke ubetydelig. Anonym poster: 05c7b1d520870848549bedb7017a83f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 13. august 2012 #14 Del Skrevet 13. august 2012 Hadde en av mine mobbere sittet inne for drap de ikke hadde gjort, og jeg hadde visst at de er uskyldige, hadde jeg nok renvasket dem. Jeg vil ikke si at jeg unner dem et spesielt godt liv, men jeg hadde ihvertfall ikke unnet dem å få livet sitt totalt ødelagt av noe sånnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 13. august 2012 #15 Del Skrevet 13. august 2012 Sier som Montefalco; selvsagt! Setter de inn en som er uskyldig vil jo den skyldige slippe unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 13. august 2012 #16 Del Skrevet 13. august 2012 jeg hadde selvsagt sagt ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 13. august 2012 #17 Del Skrevet 13. august 2012 Kommer an på hva vedkommende hadde gjort mot meg/min familie. Visse ting er utilgivelige i min bok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happygolucky Skrevet 13. august 2012 #18 Del Skrevet 13. august 2012 Selvfølgelig må du si fra! Hvis ikke er det du som er kriminell faktisk. Hva tenker egentlig KG om at de har brukere som potensielt innrømmer straffbare handlinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #19 Del Skrevet 13. august 2012 Selvfølgelig må du si fra! Hvis ikke er det du som er kriminell faktisk. Hva tenker egentlig KG om at de har brukere som potensielt innrømmer straffbare handlinger? Det er kun et spørsmål, det har ikke skjedd meg. Anonym poster: 3b2347590ccba2b9ebbe9883a35dda8f Selv så lurer jeg litt på hva det er med folk som skal tolke alt i verste mening. I gjen, det er et spørsmål, det har ikke skjedd. Men jeg var nysgjerrig på hva andre hadde gjort. Selv hadde jeg sagt i fra. Anonym poster: 3b2347590ccba2b9ebbe9883a35dda8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happygolucky Skrevet 13. august 2012 #20 Del Skrevet 13. august 2012 Selv så lurer jeg litt på hva det er med folk som skal tolke alt i verste mening. I gjen, det er et spørsmål, det har ikke skjedd. Men jeg var nysgjerrig på hva andre hadde gjort. Selv hadde jeg sagt i fra. Anonym poster: 3b2347590ccba2b9ebbe9883a35dda8f Beklager, blingset, så ikke at det var hypotetisk. Men det hypotetiske svaret er altså at dersom man ikke sier fra, så gjør man noe kriminelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå