Gå til innhold

Broren min er anmeldt for voldtekt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når gutten hører nei, men ikke møter noe (i hans øyne) motstand så tar han det videre, hvordan han da hører etter om videre innvendelser vet jeg ikke helt, men kanskje det er slik at dette neiet sitter mest i hodet på jenta når gutten ikke enser nok kroppslig motstand annet enn hva han av erfaring ser på som token resistance http://onlinelibrary...0167.x/abstract

Ja det var det jeg mente med at hun måtte ha ropt om hjelp eller vært mer fysisk. For alt vi vet så kan det ha vært det som skjedde med broren til TS, eller så er hun en drittsekk (et ord som ikke er dekkende) som anmelder ham kun fordi at hun angrer eller så er han faktisk en voldtekstmann. Men etter hva jeg har lest det TS har skrevet så tviler jeg på det, men jeg kjenner ingen av disse tre personene og var heller ikke tilstede ved der det skjedde så jeg velger å ikke uttale meg noe særlig om dette, utenom å gi et kort referat fra den videosnutten.

Endret av Feminist1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke er noen tegn til voldtekt annet enn rifter i underlivet som også forekommer ved frivillig samleie og DNA, så blir nok saken mest sannsynlig henlagt p.g.a. bevisets stilling ettersom ingen andre heller hørte noe.

Uansett om det var voldtekt eller ikke får denne broren et problem ved senere yrkesvalg som krever utvidet politiattest, for jenta sin del så kan hun muligens bebreide seg selv og med det gå inn i et skadelig mønster som igjen fører til nye situasjoner hvor hun utsetter seg selv for lignende problemer.

Forskning har visst at det er i mange tilfeller en viss sosial gruppe som sliter med dette, kall det dårlig oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GirlDreamer

Det er ufattelig trist når noe slikt sjer. Desverre er det mange kvinner som lyger om voldtekt fordi de angrer dagen derpå. Skjønner ikke helt hva de tenker på, eller om de skjønner alvorligheten av det de gjør. Desverre er det bare de to som kan vite sikkert hva som skjedde den natten. Var selv borti en slik historie som skjedde rundt da jeg reiste for å jobbe i Disney World for noen år siden: http://www.na24.no/article575385.ece

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller hun har skammet seg etterpå, har null ære og prøver å få alt over på ham. Mye rare folk, vet du.

Er forresten folk som har sex i søvne også, er visst mer vanlig enn man tror. Hør på forklaringen til jenta, om hun husker ting fra senere på natten som ikke han husker.

Finnes det virkelig folk som tror at kvinner anmelder voldtekt fordi de skammer seg eller angrer? Hjelpes.

Endret av Månestråle**
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufattelig trist når noe slikt sjer. Desverre er det mange kvinner som lyger om voldtekt fordi de angrer dagen derpå. Skjønner ikke helt hva de tenker på, eller om de skjønner alvorligheten av det de gjør. Desverre er det bare de to som kan vite sikkert hva som skjedde den natten. Var selv borti en slik historie som skjedde rundt da jeg reiste for å jobbe i Disney World for noen år siden: http://www.na24.no/article575385.ece

Tuller du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Tuller du?

Nei, det er det verste av alt...

Ikke bare ødelegger de jævlig mye for mannen, men de ødelegger også for alle andre kvinner som faktisk har blitt voldtatt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det virkelig folk som tror at kvinner anmelder voldtekt fordi de skammer seg eller angrer? Hjelpes.

Man vet at flere kvinner anmelder voldtekt av grunner som skam/anger, og også psykiske problemer. Og dette er faktisk et problem, fordi det svekker troverdigheten til dem som virkelig ble voldtatt, og ikke minst fordi det ødelegger utrolig mye for mennene, som er uriktig anklaget for noe slikt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte, hun sier nei flere ganger, men gutten hører ikke på henne fordi han har bare én ting i tankene: vagina. Men hvis noe sånt hadde skjedd så måtte man eventuelt ha skreket om hjelp eller fyket til ham.

eller man kunne la være og legge seg inntil ham i samme seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Hele situasjonen er veldig vanskelig for begge parter,det eneste du kan gjøre er å fortelle det du opplevde og vær der for broren din når han trenger deg:) Man får i mange tilfeller aldri frem hva som egentlig skjedde og det er også trist for begge parter! Synd for jenta hvis det skjedde og det blir henlagt,synd for broren din om saken blir henlagt og han ikke blir erklært uskyldig, Rettsystemet er dessverre svakt inni mellom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele situasjonen er veldig vanskelig for begge parter,det eneste du kan gjøre er å fortelle det du opplevde og vær der for broren din når han trenger deg:) Man får i mange tilfeller aldri frem hva som egentlig skjedde og det er også trist for begge parter! Synd for jenta hvis det skjedde og det blir henlagt,synd for broren din om saken blir henlagt og han ikke blir erklært uskyldig, Rettsystemet er dessverre svakt inni mellom.

Det er vel ikke rettsystemets feil dette her? Jeg mener at det burde vært kriminelt for kvinner og legge seg i samme seng som en gutt for og etterpå anmelde ham.

Hvorfor dro ikke dama hjem tidlig neste morgen dersom hun hadde blitt voldtatt?

Hvorfor ble hun med?

- sikkert fordi hun hadde lyst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om mannen ikke lir dømt ligger ameldelsen der og skal inn i vandlesattest. Slik er det med noen anmeldelser. Dette kan stoppe ufattelig mye for denne mannen om det han sier er sant.

En tviler noen ganger på alt som kvinner anmelder som voldtekt. Beklager si det men roper en for mye "ulv" så biter det ikke lenger på en. Dette er trist når det er en alvorlig forbrytelse. Det burde være like streng straff og anmelde noen falskt for slike forbrytelser da det vil henge ved som et rykte resten av livet selv om en er uskyldig.

Hva sier du til kona kjæresten når hun får hære du var anmedlt for voldtekt la oss si 4 år siden? Det hele var et oppspinn fra ei gal dame? Det er ikke lett å vite hva ens kal tro da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller man kunne la være og legge seg inntil ham i samme seng.

Ja det er jeg enig i! Hun kunne ha latt være å drikke så mye, gått ut da han låste døren etc. Men når hun først har rotet seg oppi den situasjonen der (som er hennes egen feil) så er det, slik jeg ser det, den eneste måten å komme seg ut av den situasjonen. Det er lett å være etterpåklok, men det har seg sånn at vi mennesker er irrasjonelle så vi pleier ofte å styres av følelsene våre og nuet.

Endret av Feminist1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes flere kvinner som anmelder menn for voldtekt - selv om det ikke var voldtekt.

Problemet med voldtektssaker er

- at det knapt nok finnes bevismateriale,

med mindre man har oppsøkt hjelp rett etter at man har blitt voldtatt.

- det er en ord-mot-ord-situasjon

- uansett hvor uskyldig du er, vil ikke folk tro deg uansett hva du sier,

fordi voldtekt vekker de vekker avsky hos folk.

- selv om du blir frifunnet for handlingen, vil folk fortsatt ta avstand fra deg,

trekke seg unna, vise avsky osv.

- er du mann og blir beskyldt for voldtekt, så har du ikke så mye å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det finnes flere kvinner som anmelder menn for voldtekt - selv om det ikke var voldtekt.

Problemet med voldtektssaker er

- at det knapt nok finnes bevismateriale,

med mindre man har oppsøkt hjelp rett etter at man har blitt voldtatt.

- det er en ord-mot-ord-situasjon

- uansett hvor uskyldig du er, vil ikke folk tro deg uansett hva du sier,

fordi voldtekt vekker de vekker avsky hos folk.

- selv om du blir frifunnet for handlingen, vil folk fortsatt ta avstand fra deg,

trekke seg unna, vise avsky osv.

- er du mann og blir beskyldt for voldtekt, så har du ikke så mye å si.

Og er du et mannlig voldtektsoffer, finnes det knapt noen som vil tro deg, fordi "menn får ikke ereksjon uten at de er kåte, og kan derfor ikke voldtas". Utsagnet er for ordens skyld fullstendig uriktig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn oppsøker dessverre skjeldent hjelp dersom de blir utsatt for overgrep.

Ofte tar det 10 år eller mer før en mann forteller om overgrepet, hvis de noensinne gjør det.

De identifiserer seg ikke med offerrollen, da menn " skal være så sterke ".

Det finnes dessverre også de både i helsevesenet og politiet som mener at menn ikke kan bli voldtatt.

(Ofte de samme som tror at kvinner ikke kan voldta) :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Det er lett å være etterpåklok, men det har seg sånn at vi mennesker er irrasjonelle så vi pleier ofte å styres av følelsene våre og nuet.

Ikkesant, det er derfor straff av mennesker dømt for voldtekt sjeldnent fungerer etter hensikten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

Jeg svarte på innlegg nummer fem, Jeg har snakker med min bror, han sier at de var fullt ut med på det, at hun nøt sex og var oppå ham også.

Og siden innlegg nummer 14 referer til en voldtekt så lurer jeg på om det gjalt det samme som innlegg nummer fem.

- For hvis ikke så er det jo to ulike hendelser som ikke kan sammenlignes.

Nei. Du siterte en spesifikk hendelse og begynte å hinte om at hun kunne ha vært med på det.

Svarer du på ett spesifikt innlegg, så siterer du nettopp det innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Det er vel ikke rettsystemets feil dette her? Jeg mener at det burde vært kriminelt for kvinner og legge seg i samme seng som en gutt for og etterpå anmelde ham.

Hvorfor dro ikke dama hjem tidlig neste morgen dersom hun hadde blitt voldtatt?

Hvorfor ble hun med?

- sikkert fordi hun hadde lyst.

Ikke det jeg sa;) Systemet svikter slik at ikke sannheten alltid kommer frem og uskyldige blir dømt/skyldige blir ikke dømt.

Det er ikke til å stikke under en stol at kvinner anmelder menn pga mannen ikke ønsker forhold i ettertid feks. synd,men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...