Gå til innhold

Sexnekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sexnekt er en real backfire, og en barnslig utvei i et problem der f.eks h*n må få viljen sin uansett. I mine øyne er det som å skyte seg selv i foten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo det som er grunnlaget for hele denne tråden her, at en kvinne blir anbefalt sexnekt fordi mannen hennes krever at hun skal operere seg fordi han finner magen hennes disgusting. Jeg er ikke for at man skal fjerne sex i tide og utide, men i nevnte tilfelle syns jeg faktisk det er helt på sin plass at mannen må få orden på hodet sitt og hvordan han håndterer "problemet" og jeg ser ingen grunn til at kvinne skal måtte gå til lengder for å skjule sin mage slik at han kan få tenning.

• Liker 2
Skrevet

Så å knulle en som finner deg motbydelig er noe man skal bli utsatt for fra noen som liksom skal være glad i en?

Man burde jo ikke engang være sammen med en som finner en motbydelig.

• Liker 1
Skrevet

Man burde jo ikke engang være sammen med en som finner en motbydelig.

Nei, i utgangspunktet ikke, men jeg syns det bør være rom for at man kan jobbe seg gjennom det, helt uten at man krever at partneren skal operere seg. Dersom man står fast ved at operasjon er eneste løsningen bør man vel gjerne vurdere om denne partneren er en man ønsker å beholde.

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Det er da ikke sexnekt når det rett og slett går på at man ikke vil ha sex - være det sliten, hodepine, stress, det mentale ikke er med, motparten ikke har dusjet etc.

Sexnekt er vel heller når sexen nektes på det grunnlaget at den ene parten prøver å bruke det som et maktmiddel over den andre.

Idioti i praksis og utelukket tilstedet i svake mennesker.

• Liker 4
Gjest EasyRider
Skrevet

Sexnekt er straffing. Silent treatment er også straffing. Begge fremstår som umodne reaksjoner som er ment for å få makt over en annen person slik at man kan få den andre til å utøve ønsket adferd. Silent treatment er forøvrig hyppig forekommende blant kontrollerende mennesker. Kontrollerende mennesker har ofte sosiopatiske trekk. Uansett, å straffe den man "elsker" er ikke kjærlighet.

Skrevet

For at sexnekt skal fungere, må jo sex bli sett på som en belønning og denne tankegangen skjønner jeg ikke. Er man sinna på hverandre har man gjerne ikke sex, men det handler vel ikke nødvendigvis om sexnekt. Sex er vel noe man har når man føler seg nær hverandre og har det bra?

For min del er ikke sex noe man gir eller noe man får. Det er noe man har sammen, fordi man har lyst.

Skulle gjerne ha opplevd det!

Skrevet

Det er jo det som er grunnlaget for hele denne tråden her, at en kvinne blir anbefalt sexnekt fordi mannen hennes krever at hun skal operere seg fordi han finner magen hennes disgusting. Jeg er ikke for at man skal fjerne sex i tide og utide, men i nevnte tilfelle syns jeg faktisk det er helt på sin plass at mannen må få orden på hodet sitt og hvordan han håndterer "problemet" og jeg ser ingen grunn til at kvinne skal måtte gå til lengder for å skjule sin mage slik at han kan få tenning.

Jada, det var den tråden som fikk meg til å lage denne, men det er sexnekt generelt som forundrer meg. Jeg forstår utmerket godt at man ikke ønsker å ha sex med noen som gir uttrykk for at man er uattraktiv. (Personlig hadde jeg mistet lysten fullstendig ved en sånn tilbakemelding.) Og har man ikke lyst, skal man heller ikke gjøre det.

Men igjen, det er straff-aspektet jeg ikke forstår.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at straff er feil. Jeg er helt uenig med deg at den tråden er greit som grunnlag for denne.

Skrevet

Selv om jeg er veldig ung (17 år) og antagelig har mye å lære om forhold selv om jeg og typen har vært sammen i snart to år, så syns jeg at sexnekt er feil metode å få det som man vil.

Jeg ville naturligvis ikke hatt sex med typen om han sa at jeg var motbydelig og trengte operasjon osv, men mener altså om det er et annet grunnlag for sexnekt så er det umodent og teit.

Skrevet

Husker jeg brukte det et par ganger da jeg var 16. Eksen hadde noen innfall av og til, hvor han slo ned helt random folk på gata etter byturer. Ofte ikke bare en, men mange. Han bare slo, så gikk han videre til neste. Endte med at jeg til slutt sa at jeg ikke ville ha sex med han den kvelden om han ikke skjerpet seg! Enten det, eller så lovte jeg han sex hvis han holdt knyttenevene for seg selv til vi kom hjem.

Funket gjorde det hvertfall, men kunne nok aldri gjort det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...