Gå til innhold

Sexnekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser og hører stadig at sexnekt er en helt vanlig form for straff/pressmiddel i et forhold, f.eks i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=680854#entry11380731

Jeg trodde kanskje at dette var mest utbredt blant de yngre, og må innrømme at jeg ser på sånt som ganske umodent, men det kan se ut som om jeg har tatt feil, og at sexnekt er et utbredt virkemiddel i alle grupper.

Så jeg vil spørre dere som benytter denne "metoden" : Liker dere ikke sex? :tristbla:

For meg ville nemlig det å innføre sexnekt rammet meg selv minst like hardt som det hadde rammet mannen! :sjenert:

Dessuten syns jeg det er dårlig gjort, rett og slett! Sex er noe fint jeg deler med mannen i mitt liv, ikke et pressmiddel jeg skal bruke for å få det som jeg vil...

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også det høres ut som en umoden og tåpelig måte å "straffe" noen på.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg har heller aldri skjønt meg på denne sexnekt-greia, for man straffer jo seg selv minst like mye som man liksom straffer partneren sin!

• Liker 1
Skrevet

Ser og hører stadig at sexnekt er en helt vanlig form for straff/pressmiddel i et forhold, f.eks i denne tråden: http://forum.kvinneg...4#entry11380731

Jeg trodde kanskje at dette var mest utbredt blant de yngre, og må innrømme at jeg ser på sånt som ganske umodent, men det kan se ut som om jeg har tatt feil, og at sexnekt er et utbredt virkemiddel i alle grupper.

Så jeg vil spørre dere som benytter denne "metoden" : Liker dere ikke sex? :tristbla:

For meg ville nemlig det å innføre sexnekt rammet meg selv minst like hardt som det hadde rammet mannen! :sjenert:

Dessuten syns jeg det er dårlig gjort, rett og slett! Sex er noe fint jeg deler med mannen i mitt liv, ikke et pressmiddel jeg skal bruke for å få det som jeg vil...

Jeg har nektet eksen min sex, men ikke for å straffe, men rett og slett fordi det er ganske uappetittlig å ha sex når man er sliten, har hodepine (! Ja, det skjer faktisk at man får ordentlig hodepine), har ikke lyst eller rett og slett ikke helt lyst på kjæresten, eller pga krangel, eller fordi han har oppført seg dumt etc, etc, etc.

Så da opplever jeg at det å ikke ha sex, rammer ikke meg akkurat, så jeg ser ikke problemet. Jeg synes det skulle vært mindre fokus på sex i forhold, faktisk.

Slik det er nå, så er man en raring om man ikke har sex regelmessig, eller om man ikke vil ha sex ofte av forskjellige grunner (som nevnt ovenfor her), og virker som om en del menn tror at sex er så viktig at sex kan overskygge alt og alle, og tenker ikke over at det faktisk finnes tid og grunner for at det ikke er passende å ha sex.

Så vil jeg ikke ha sex, så vil jeg ikke ha sex, og da er det ikke sexnekt, men fordi jeg ikke vil.

Anonym poster: 63801dd35ad1875420ac17ea7116ee2a

• Liker 3
Skrevet

Det er nok ikke det at de ikke liker sex. Sexnekt er en måte å kontrollere forholdet på. Man belønner positiv adferd og straffer negativ adferd med å bruke det de tror mannen setter mest pris på. På den måten satser man på at mannen til slutt lærer. Problemet er jo at dette til slutt blåser opp i eget ansikt til slutt. Mannen får nok, og da går han andre steder, mister fullstendig lyst selv (og at man på den måten mister maktmiddelet) eller gjør det slutt. Så kan den som sitter igjen ta en evaluering på om det faktisk var så lurt allikevel.

Og det er helt greit om man ikke liker sex, men da får man ikke seile under falsk flagg når man går inn i et forhold heller. Da vil jeg vite om det, slik at jeg kan gjøre meg opp en mening om jeg gidder dette eller ikke.

• Liker 4
Skrevet

Det er nettopp det at sex brukes som maktmiddel jeg ikke klarer å forstå. Selvsagt er det greit å fortelle partneren at man ikke ønsker å ha sex pga hodepine, krangling eller fordi man rett og slett ikke har lyst, man skal jo ikke ha sex dersom man ikke ønsker det selv.

Men jeg syns det er noe helt annet å nekte sex for å oppnå fordeler av det, eller for å straffe partneren.

• Liker 3
Gjest EasyRider
Skrevet

I disse forholdene er sex bare et ledd i et bredere spekter av manipulasjon. Den som straffer er manipulatoren. Noen ganger fører det til aksept at den som har fitta bestemmer. Andre ganger er det en del av et voldelig forhold. Når manipulatoren går for langt så smeller det. Og da er det den som det sprekker for som er skurken 100% alene.

Jeg tror sterkt på at slike forhold bør avsluttes uten forsinkelse. Den som manipuleres vil oppdage at all den andre trakasseringen ikke er normal. Exit!

Skrevet

Kan det ikke hende at disse damene rett og slett mister lysta selv etter at de har f.eks. kranglet med mannen? Hvem har lyst til å ha sex med en man er forbanna på, liksom?

Ellers er jeg helt enig, det er idiotisk å bruke sex for å få det som man vil.

Anonym poster: 45d13a7612dde3b63614d6f9f09b7af6

• Liker 2
Skrevet

hadde mannen feks ikke vasket seg skikkelig synes jg det er på sin plass å nekte sex.

Anonym poster: 13fe075b938a8962b28352090f95432e

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke problemet jeg. Er bare å la være å respektere denne sexnekt greia...

Anonym poster: da396ce7f41e0d8f504223b89711e8cd

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke greia med å straffe partneren sin i det hele tatt. Ser man på partneren sin som noe som må oppdras da? I mitt forhold gjør vi dumme ting begge to, og så ber vi om unnskyldning, snakker ut om det og er ferdig med det.

Skrevet

For at sexnekt skal fungere, må jo sex bli sett på som en belønning og denne tankegangen skjønner jeg ikke. Er man sinna på hverandre har man gjerne ikke sex, men det handler vel ikke nødvendigvis om sexnekt. Sex er vel noe man har når man føler seg nær hverandre og har det bra?

For min del er ikke sex noe man gir eller noe man får. Det er noe man har sammen, fordi man har lyst.

• Liker 1
Skrevet

Ville jeg spredd beina for en som fant meg, eller deler av meg, motbydelig? Nei. Kall det sexnekt om dere vil, men det er da ikke riktig at mennesker skal gå på akkord med seg selv fordi andre skal få utløsning. Det strider mot min integritet å ha sex med noen som får meg til å føle meg som søppel.

• Liker 4
Skrevet

Jeg finner meg vanligvis i mye rart, og jeg trenger ikke sex, det er ikke det... Hvis jenten min nektet meg sex for å prøve å oppnå noe som ikke hadde noen relevans til sex i seg selv, så hadde forholdet vært slutt. Å endre noen sin atferd ved hjelp av straff er sånt man gjør med husdyr, man gjør det mot kriminelle, enkelte foreldre gjør det med småbarn... men å gjøre det mot personen som skal være den viktigste i ens liv? Er det mulig, er dette sånt som folk faktisk gjør?

Anonym poster: 92f01f44497aa6789a9c9f144ea4a1f9

Gjest EasyRider
Skrevet

hadde mannen feks ikke vasket seg skikkelig synes jg det er på sin plass å nekte sex.

Jeg må jo innrømme at stram rekelukt, donglebær og utflod i rødt, hvitt og gult mellom bena på en kvinne ikke alltid leder til ekstrem opphisselse og trang til oralsex for egen del heller. Så den går vel begge veier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner meg vanligvis i mye rart, og jeg trenger ikke sex, det er ikke det... Hvis jenten min nektet meg sex for å prøve å oppnå noe som ikke hadde noen relevans til sex i seg selv, så hadde forholdet vært slutt. Å endre noen sin atferd ved hjelp av straff er sånt man gjør med husdyr, man gjør det mot kriminelle, enkelte foreldre gjør det med småbarn... men å gjøre det mot personen som skal være den viktigste i ens liv? Er det mulig, er dette sånt som folk faktisk gjør?

Du tar feil, den viktigste personen i ens liv (mitt9 kommer aldri til å være kjæresten eller samboer, det er familien som er det viktigste i mitt liv så lenge jeg er barnløs (og til dels ugift).

Hvorfor? Fordi familien alltid har vært der og kommer alltid til å være der, men med en kjæreste/ samboer er det ikke gitt at han/hun alltid kommer til å være her, og vedkommende har heller ikke formet meg, vært der i mine vanskelige og mørke stunder, gitt meg støtte, såvel økonomisk som moralsk støtte, så familien er på absolutt førsteplass og jeg ofrer aldri familien for en kjæreste eller samboer.

Men derimot blir jeg gift, så vil han rykke opp på et delt førsteplass, sammen med familien. Det er først når jeg får barn, at barnet vil gå forbi både mann og familien.

Så hva en kjæreste vil, eller hvordan han reagerer, om jeg ikke har lyst til å ha sex med ham, betyr i det store og hele ingenting for meg.

Anonym poster: 63801dd35ad1875420ac17ea7116ee2a

• Liker 1
Skrevet

Jeg må jo innrømme at stram rekelukt, donglebær og utflod i rødt, hvitt og gult mellom bena på en kvinne ikke alltid leder til ekstrem opphisselse og trang til oralsex for egen del heller. Så den går vel begge veier.

det er klart. jeg kunne like godt hatt kvinnen som eksempel.men jeg tok mann siden det var en tråd her om en mann som ikke vasket seg skikkelig. å jeg hadde den ennu friskt i minne.

Skrevet

Men derimot blir jeg gift, så vil han rykke opp på et delt førsteplass, sammen med familien. Det er først når jeg får barn, at barnet vil gå forbi både mann og familien.

Jeg er enig i alt du skriver, det finnes selvsagt personer som er viktigere enn kjæresten din, som for eksempel barna dine eller familien som har vært glad i deg hele livet. Jeg mente det ikke helt bokstavlig da jeg sa "viktigste", jeg ville bare understreke at denne personen bør være utrolig viktig (jeg regner min kjæreste som familie, enda vi ikke har hverken barn eller er gift), og at det burde være en genuin kjærlighet, en gjensidig respekt for hverandre... disse tingene som "sexnekt" ser ut til å være motstridende med. Det er noe nedverdigende over det som man aldri bør utsette noen man er glad i for.

Skrevet

Så å knulle en som finner deg motbydelig er noe man skal bli utsatt for fra noen som liksom skal være glad i en?

• Liker 1
Skrevet

Så å knulle en som finner deg motbydelig er noe man skal bli utsatt for fra noen som liksom skal være glad i en?

Det der er jo ikke sexnekt slik jeg ser. Selvfølgelig har man vel ikke sex med en som ikke liker deg, det er når sexnekt brukes som maktmiddel for å presse partneren til ulike ting eller straffe han for et eller annet det blir feil. For min del fører slik taktikk blant en potensiell eller nåværende kjæreste at jeg kutter kontakten tvert.

Anonym poster: 1fe1428319dac9aa8e9bd33b31d81abc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...