Gå til innhold

Han tenner ikke pga magen etter gravidiet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi fikk vårt tredje barn for noen måneder siden, og kroppen min er som før bortsett fra magen som har vært den samme siden vi fikk vårt første barn for syv år siden. Jeg er normalt slank og trener regelmessig men "mammamagen" er der og jeg innser at jeg aldri kommer til å få den flate magen jeg hadde før jeg ble gravid. Magen henger ikke, men den er litt bolledeig og har noen strekkmerker. Jeg syns ikke magen min er noe fin, men den er ikke grusom heller, jeg tenker på at jeg tross alt har bært frem tre barn inn der.

Mannen min vil jeg skal operere magen, og jeg ser det mer og mer når vi har sex at han mister tenningen når han ser magen min. Det siste året har jeg dekket til magen når vi har sex. Jeg har på meg singlet, korte kjoler, babydoll, kortsetter, alt for at han skal slippe å se magen. Det er han som oppmuntrer meg til dette, men det er selvsagt greitt for meg.

Flere ganger har jeg merket at han blir ukonsentrert midt i sexakten hvis kjolen eller det jeg har meg sklir opp så litt av magen kommer frem. Magen min er veldig turn off for han, han tar aldri på magen min heller. Jeg skjønner det jo, for den er ikke fin. Men likevel blir jeg såret, klarer ikke helt beskrive hvordan og hvorfor.

For ikke lenge siden stoppet han litt opp og begynte å dra ned singleten jeg hadde på da vi hadde sex fordi litt av magen kom frem. Jeg ble så lei meg, men jeg bet bare den følelsen i meg og sa ikke noe.

Jeg sier det selv til han at jeg misliker magen min, og han er så enig. Så det er egentlig min egen skyld når jeg sier det. Det jeg innerst inne skulle ønsket var at han hadde sagt at magen min har jo tross alt bært frem barna våre, så han er glad i den likevel, men sannheten er jo det stikk motsatte. Han snakker ofte at han gleder seg til jeg får operert magen og får helt flat mage igjen, det virker som han tror det er så enkelt.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt seriøst så syns jeg din mann er over kanten frekk. Hva hendte med aksept? Hva hadde skjedd dersom du hadde fått en brannskade eller annet som gjør at du ikke er helt lik deg selv? Det høres jo ut som du har gjort det du kan for å være slank og stram. Litt bolledeigmage gjør da ingenting. Jeg regner og med at han har vært med på å planlegge barn og dermed vet hva det tilsier.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Oi.. jeg har ikke ord. Håper jeg aldri ender opp med en slik mann.. beklager at jeg ikke har noe råd å komme med, men håper du ser selv at det er han som har problemet

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord blir fattige, TS. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal skrive.

Anonym poster: 8aa87b158c8e12a313d12678ee66c0f6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, hadde min mann drevet på sånn, hadde jeg faktisk innført sex-nekt. Og jeg hadde gjort det veldig klart at det ikke hadde blitt mer på ham før han tok tak i dette selv, og oppsøkte noen som kunne hjelpe ham å se meg på en annen og mer positiv måte. Sex er nemlig ikke så godt at jeg akter å ødelegge hele selvbildet mitt for det.

Og om han nektet å gjøre dette fordi "du skal jo operere deg uansett", ville jeg opplyst ham om at jeg ikke opererer meg for hans skyld, men for min. Og om han tror han ikke trenger å gjøre noe med sitt syn på meg før operasjon, kan han glemme at han får glede av meg etter operasjon.

Et vanskelig krav å sette, siden det kan ende i brudd, men på den annen side vil jeg altså ikke ha en mann som ikke liker hele meg.

Han kan ikke noe for at han føler det sånn, men det er hans, og kun hans ansvar å jobbe med hans syn på deg. Hans syn må aldri bli grunnen til at du legger deg under kniven. For det er du isåfall skal opereres, og derfor er det kun for din skyld du skal gjøre det.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vårt tredje barn for noen måneder siden, og kroppen min er som før bortsett fra magen som har vært den samme siden vi fikk vårt første barn for syv år siden. Jeg er normalt slank og trener regelmessig men "mammamagen" er der og jeg innser at jeg aldri kommer til å få den flate magen jeg hadde før jeg ble gravid. Magen henger ikke, men den er litt bolledeig og har noen strekkmerker. Jeg syns ikke magen min er noe fin, men den er ikke grusom heller, jeg tenker på at jeg tross alt har bært frem tre barn inn der.

Mannen min vil jeg skal operere magen, og jeg ser det mer og mer når vi har sex at han mister tenningen når han ser magen min. Det siste året har jeg dekket til magen når vi har sex. Jeg har på meg singlet, korte kjoler, babydoll, kortsetter, alt for at han skal slippe å se magen. Det er han som oppmuntrer meg til dette, men det er selvsagt greitt for meg.

Flere ganger har jeg merket at han blir ukonsentrert midt i sexakten hvis kjolen eller det jeg har meg sklir opp så litt av magen kommer frem. Magen min er veldig turn off for han, han tar aldri på magen min heller. Jeg skjønner det jo, for den er ikke fin. Men likevel blir jeg såret, klarer ikke helt beskrive hvordan og hvorfor.

For ikke lenge siden stoppet han litt opp og begynte å dra ned singleten jeg hadde på da vi hadde sex fordi litt av magen kom frem. Jeg ble så lei meg, men jeg bet bare den følelsen i meg og sa ikke noe.

Jeg sier det selv til han at jeg misliker magen min, og han er så enig. Så det er egentlig min egen skyld når jeg sier det. Det jeg innerst inne skulle ønsket var at han hadde sagt at magen min har jo tross alt bært frem barna våre, så han er glad i den likevel, men sannheten er jo det stikk motsatte. Han snakker ofte at han gleder seg til jeg får operert magen og får helt flat mage igjen, det virker som han tror det er så enkelt.... :(

Jøss! Er han perfekt selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her. Og gjør som Raven sier, innfør sexnekt. Ville ikke hatt sex med noen som rakker ned kroppen min på den måten

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min samboer oppført seg sånn så hadde faen meg jeg mista tenninga på han :sinna:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke noe for hva man tenner på, elller hva man finner avtennende. Sex og tenning er rare saker, som ikke kan styres av hjernen og hjertet. Dessverre.

Jeg forutsetter nå at mannen din er god på andre måter, men at han har dette hang-up'et med magen din.

Jeg tror ikke du får forandret hans avtenning der. Beklager. Det betyr ikke at han er en dårlig person, eller at han ikke er glad i deg og glad for at den magen har gitt han tre flotte barn. Det betyr bare at han ikke tenner på den magen din. Det er ikke sikkert at dette er lett for han heller!

Hvis jeg var deg, ville jeg gått til en plastisk kirurg som spesialiserer seg på bukplastikk, og spurt hva du kan forvente med en eventuell operasjon. Ta gjerne med deg mannen din. En konsultasjon koster 500 kr, og det betyr IKKE at du må gjennomføre dette. Husk at bukplastikk også gir arr. At den ikke fjerner strekkmerker. Men da viser du i hvert fall mannen din at du tar hanss ønske på alvor.

Anonym poster: f9927cb91f6f02190215c3a62de495da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f .. han hadde aldri fått ta i meg igjen. Hva skjer når det kommer grå hår, skrukkete hals og synlige blodårer..?

Hva skjer om du blir syk..

Han har et solid problem i hodet som INGEN kvinne på denne jorda kan fikse for ham. Rett og slett fordi han er et helt vanlig menneske som blir eldre hver dag, som alle andre mennesker. Og som ikke kan forvente en "ny modell" hver gang pikken hans blir slapp.... Speaking of; kanskje problemet hans SELV er begynnende impotens..

Jeg tror ikke en operasjon vil hjelpe deg. Hva med neste ting han finner ut ikke er godt nok på deg? Puppene dine..ørene.. leppene.. vagina..

Slutt å ødelegge deg selv for en som tydelig trenger en terapeut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drøyt... Han kan nok ikke noe for det, men han kunne holdt kjeft om at det tydligvis er ett problem for han. Jeg tenkte det samme som en annen her, er han perfekt selv da eller?? At du må ha på deg singlet og dekke til magen for at han skal ville ha sex med deg er.....har ikke ord. Veldig overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde virkelig satt meg ned med han og fortalt hvordan dette får deg til å føle deg. tenk om dette var omvendt?

som sagt over her synes jeg at han burde gå til terapi, for dette er hans problem. det er IKKE ditt problem at han ikke liker magen din!!det er IKKE nødvendig å fikse magen bare pga av han!det eer IKKE du som skal betale i dyre dommer for en operasjon som kommer til å gjøre vondt og etterlate deg med et stooooooooooort arr!

og mye smerte i helingsprosessen!

Web-wound-after-one-week.jpg

du er mamma til fantastiske barn som du har båret frem i magen din!det er helt naturlig å få en mage som ser litt hengete og med strekkmerker på etter det!men når du ser på magen din, minner ikke det deg om de flotte barna du har hatt i magen din?du er mamma og du har "krigsmerker" som viser det!

hvis ikke pappaen liker det får han finne seg en annen dame med perfekt mage men uten barna han har fått med deg så kan du heller finne deg en mann som liker deg og tenner på deg som du er, med naturlig mamma-mage :) jeg er sikker på at det er en drøss med andre mannfolk som ville stått i kø for å få deg til sengs og ikke enser magen din engang!

og ja...min mann hadde blitt sendt til terapi eller blitt erstattet med en som faktisk likte meg som jeg var...take it or leave it...

Endret av ^me^
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt damer! Tror dere dette er noe han ønsker?

Det er ikke noe ålright for noen å ha sex med noe(n) man synes er turn-off, og man kan desverre ikke kontrollere sånne ting!

Du bør heller være glad for at du har en mann som greier å være ærlig med deg, for det er helt sikkert vanskelig for han å klare å faktisk si ifra...

Man ser jo hvor mange frustrerte damer som ikke forstår hvorfor mennene ikke har lyst på de lengre..

Klarer dere å tvinge dere selv til å tenne på noe som dere egentlig ikke tenner på? Skal han ha plikt-sex mens han later som at alt er i skjønneste orden?

Jeg synes du faktisk skal ta til deg det han sier og se om man kan gjøre noe med det, tenk å leve et liv hvor man vet at man aldri kommer til å ha full tenning på partneren?

Jeg mener ikke å være slem, men vi mennesker er kompliserte vesner og desverre ikke sex-maskiner!

Et forhold handler vel om å møtes på halvveien, og å gi og ta.. Nå virker det som mannen har levd med dette lenge og taklet det, men så har han vel kommet til et stadie hvor følelsen av turn-off har tatt mer og mer over og blitt mer overveldende?!<br /><br /> Anonym poster: 96be1807a3feef3579307027fef0b3fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe ålright for noen å ha sex med noe(n) man synes er turn-off, og man kan desverre ikke kontrollere sånne ting!

Du bør heller være glad for at du har en mann som greier å være ærlig med deg, for det er helt sikkert vanskelig for han å klare å faktisk si ifra...

Man ser jo hvor mange frustrerte damer som ikke forstår hvorfor mennene ikke har lyst på de lengre..

Klarer dere å tvinge dere selv til å tenne på noe som dere egentlig ikke tenner på? Skal han ha plikt-sex mens han later som at alt er i skjønneste orden?

Jeg synes du faktisk skal ta til deg det han sier og se om man kan gjøre noe med det, tenk å leve et liv hvor man vet at man aldri kommer til å ha full tenning på partneren?

Jeg mener ikke å være slem, men vi mennesker er kompliserte vesner og desverre ikke sex-maskiner!

Et forhold handler vel om å møtes på halvveien, og å gi og ta.. Nå virker det som mannen har levd med dette lenge og taklet det, men så har han vel kommet til et stadie hvor følelsen av turn-off har tatt mer og mer over og blitt mer overveldende?!<br /><br /> Anonym poster: 96be1807a3feef3579307027fef0b3fa

Når det er noe så overfladisk som dette så burde han faktisk holde kjeft å komme over det. Hun skal ikke måtte operere seg for at magen ikke er "fin nok" for han.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hva synes du hun burde gjøre?

synes ikke du at dette blir hans problem?hvorfor skal hun gjøre noe med hans problem?det er det jo bare han som kan fikse?

ville du tatt en stor operasjon som gir uendlig mye smerte og et stooort arr pga en som ikke likte noe på kroppen din?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forstår at man ikke tenner på alt her i verden.

Men litt strekkmerker og myk mage etter fødsel vil jo jeg betegne som en fin "etter-fødselsmage" utfra hva jeg har sett på mange kvinner.

Jeg forventer at min mann setter seg litt inn i hva realismen rundt å få barn er, og om han ikke engang klarer ha sex med meg fordi jeg har noen strekkmerker på magen og at den er myk etter 3 barn så har man rett og slett fullstendig urealistiske forventninger.

Det vanlige er nemlig endret mage, endret fettplassering(altså man er større rundt midjen), moderat med strekkmerker, mer heng i brystene enn før, og gjerne med slappere hudvev.

I tillegg er det nok endel som sliter med å få bort ekta, og andre som blir langt tynnere enn før(og da ikke på den stram i fisken-måten).

Om man vet man har et noe strengt tenningsmønster(tipper han ikke tente på myke mager som ikke har hatt en baby i seg heller) - så vet man jo gjerne om det på forhånd - og kan forsøke å jobbe med å endre holdninger om man virkelig ønsker seg barn.

Det finnes jo nok av andre menn der ute som mer enn gjerne vil ligge med TS, så det er jo egentlig opp til ham å få litt perspektiv på ting.

At han vil hun skal risikere livet sitt og ha store smerter ved å gjennomgå bukplastikk er helt sinnsykt, og faktisk skilsmissegrunn for min del.

Endret av norah
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt... magen blir ikke som den var etter en slik operasjon heller.

Anonym poster: 050df4a44568fbbf103a2bdf194e8f25

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror dette er noe han ønsker. Det går faktisk an å jobbe med seg selv, fremfor å kreve av andre. Jeg kjenner en jente irl som føyer seg etter mannens ønsker og hun har til og med altfor store silikonpupper,mot sine egne ønsker. Det er faktisk ikke noe verken kvinner eller menn bør gjøre. Og den kirurg som villig tar en bukplastikk pga litt deigmage, og nå forutsetter jeg at det er lite som TS sier, burde ikke få lov til å operere. bukplastikk er farlig i seg selv, det er mange komplikasjoner som kan oppstå i etterkant og det er en stor operasjon. Man gjør simpelthen ikke sånt for en trent mage med babydeig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...