Gjest badeand1 Skrevet 11. august 2012 #41 Del Skrevet 11. august 2012 Nei. Bare tanken på å skulle være gravid gjør meg kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #42 Del Skrevet 11. august 2012 at du orker å gå gravid så mange ganger jeg koser meg med å være gravid,ja det er kan være plager med å være gravid og det er vondt å føde,men opp mot gleden å ha barn er det ingenting. for meg er barn alt i livet, å da er 9 mnd og smerter lite å gå gjennom Anonym poster: b83044149c7927334fdb7de81503fa3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lion Skrevet 11. august 2012 #43 Del Skrevet 11. august 2012 jeg koser meg med å være gravid,ja det er kan være plager med å være gravid og det er vondt å føde,men opp mot gleden å ha barn er det ingenting. for meg er barn alt i livet, å da er 9 mnd og smerter lite å gå gjennom Anonym poster: b83044149c7927334fdb7de81503fa3d Jeg tror du blir en flink mamma :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. august 2012 #44 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg tror du blir en flink mamma :-) Har ikke tvilt på det, men man blir ikke en dårlig mor selv om man ikke syns graviditetsdelen er noe kjekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slowpoke Skrevet 11. august 2012 #45 Del Skrevet 11. august 2012 aldri hørt om maskiner der ting vokser inni. Det er skammelig at kvinner finner seg i å bli kalt maskiner. Som jeg sa, ikke ta alt så bokstavlig. Er det så vanskelig da? Jeg hadde helt ærlig blitt glad om jeg kunne blitt kallt det. Det hadde betydd veldig mye for meg om jeg hadde vert en "babymaskin" da jeg ønsker flere barn, men jeg klarer dessverre ikke å produsere det. Det er jo bare en måte å si at man er fruktbar og klarer å lage avkom på, skjønner ikke hvorfor alt må være så høytidelig for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 11. august 2012 #46 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg er glad for at jeg var i stand til å bli gravid med barna mine, og dertil uten problemer. Jeg ville ikke ha sterilisert meg, fordi jeg liker å ha muligheten til å få barn. Ville ikke avskåret den med en endelig avgjørelse. Jeg har forresten aldri blitt gravid uten at det var planlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma Skrevet 12. august 2012 #47 Del Skrevet 12. august 2012 Ja, jeg synes det er flott å være en babymaskin! Nå kan jeg ikke få flere barn, men er stolt over det kroppen min har fått til før, og skulle gjerne hatt fler hvis maskinen fortsatt hadde virket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 12. august 2012 #48 Del Skrevet 12. august 2012 Nope,(den evt) muligheten til og få barn er bare en liten del av meg. Jeg er så mye mer. Omtrent det samme som å kalle menn for "bare en sæddonor"(sånne kvinnfolk irriterer meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. august 2012 #49 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg anser meg veldig heldig som kan bære frem barn og føde de enkelt. Jeg vil påstå at det er en del av min identitet. Vi skaper alle våre egne identiteter, iallfall delvis. Derfor er det jo helt naturlig at man også på området med barn, svangerskap og fødsler vil definere seg forskjellig. Jeg kan si på en spøkende måte at jeg føder barn enklere enn ei bakgårdskatte og det er jo fordi jeg føler meg heldig som opplever noe som er så vanskelig for mange på en så grei måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musaleem Skrevet 12. august 2012 #50 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg liker tanken på at jeg (forhåpentligvis) en dag skal gå gravid og føde et (eller flere?) barn, men jeg tror ikke jeg hadde blitt veldig sjarmert hvis noen hadde omtalt meg som en babymaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minpin Skrevet 12. august 2012 #51 Del Skrevet 12. august 2012 Til tross for den uheldige formuleringa di så synes jeg det er fint å tenke på at jeg kan bli gravid. Om jeg noensinne kommer til å ha lyst er en annen sak. Synes dog tanken på å ha en baby som vokser i magen er litt koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxylady Skrevet 12. august 2012 #52 Del Skrevet 12. august 2012 Nei, overhode ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 12. august 2012 #53 Del Skrevet 12. august 2012 Som jeg sa, ikke ta alt så bokstavlig. Er det så vanskelig da? Jeg hadde helt ærlig blitt glad om jeg kunne blitt kallt det. Det hadde betydd veldig mye for meg om jeg hadde vert en "babymaskin" da jeg ønsker flere barn, men jeg klarer dessverre ikke å produsere det. Det er jo bare en måte å si at man er fruktbar og klarer å lage avkom på, skjønner ikke hvorfor alt må være så høytidelig for alltid. jeg tar det bokstavelig for jeg ville tatt det som en fornærmelse. Det får kvinner til å høres helt hjernedøde ut. Det eneste kvinner kan er å produsere barn liksom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #54 Del Skrevet 12. august 2012 jeg tar det bokstavelig for jeg ville tatt det som en fornærmelse. Det får kvinner til å høres helt hjernedøde ut. Det eneste kvinner kan er å produsere barn liksom. Nevn noe annet som damer kan da? Mange damer som har tatt nobelpriser i det siste? Anonym poster: 5f6d5b428a88c98f41523709e18f4ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 12. august 2012 #55 Del Skrevet 12. august 2012 Ja. 2011, fordelt på 3 damer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 12. august 2012 #56 Del Skrevet 12. august 2012 Nei. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2012 #57 Del Skrevet 12. august 2012 Ja det er da en del damer som liker tanken. Det er vel det som kalles den biologiske oppgaven en kvinne er født til. Dette er grunnleggende hos mange kvinner og deres feministiske fordeler har gjort det hele lettere for de. Det er nok mange kvinner som ønsker barn framfor kariere i dag. Kvinner kan også velge kariere og barn i dag med de systemer vi har i landet vårt. Det er et stort minus med dagens velferdsordninger og det er at altfor mange kvinner ikke kommer seg i jobb etter fødsel med dagens ordninger. En tenker automatisk på alle de som blir gravide uten mannen vil dette. Er dette for at de skal kunne leve ut sine ønsker om å føde barn og være hjemmevernde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest white tiger Skrevet 12. august 2012 #58 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg liker ikke selve ordet babymaskin. Høres negativt ut i mine ører. Men jeg liker det at jeg er i stand til å gå gravid og føde. Jeg har fått to barn, og for meg var det å gå gravid en blanding av følelser. Jeg likte å ha en baby i magen på den måten at jeg var så nær babyen og kunne kjenne bevegelser, og jeg likte følelsen av at jeg beskyttet babyen inni der og at babyen ble beroliget av hjerteslagene mine og sånt. Det å kjenne at babyen beveger seg inni der er magisk! Men jeg hatet kroppen min sånn estetisk sett. Jeg følte meg som en forvokst flodhest med vannkopper, og jeg hatet at vekta gikk oppover, og magen utover, og alt det der. For ikke å snakke om alle som skulle ta på magen og kommentere om jeg var stor eller liten eller hvilken form magen hadde.. Huff og uff! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 12. august 2012 #59 Del Skrevet 12. august 2012 'Babymaskin' som begrep höres objektiviserende ut og er svaert lite tiltalende, men jeg skal si at jeg ser det som et privilegium at kvinner kan baere frem unger. Det kan nok ha noe med at jeg alltid har vaert veldig glad og sosial med unger, og at en kvinne kan skape ein 'slik' i seg selv har jeg absolutt intet i mot. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 13. august 2012 #60 Del Skrevet 13. august 2012 'Babymaskin' som begrep höres objektiviserende ut og er svaert lite tiltalende, men jeg skal si at jeg ser det som et privilegium at kvinner kan baere frem unger. Det kan nok ha noe med at jeg alltid har vaert veldig glad og sosial med unger, og at en kvinne kan skape ein 'slik' i seg selv har jeg absolutt intet i mot. Enig der, men maskiner er vi ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå