AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #21 Skrevet 12. august 2012 Jeg må bare si at jeg blir ikke overrasket om det kommer fram at gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse. Håper Sigrid snart blir funnet. Har vel mistet troen på at hun fortsatt er i live, men for foreldrene må det være helt for jævlig å ikke vite... Det eneste de kan tenke seg til nå er at om hun lever, så blir hun pint, misshandlet og voldtatt, å lever hun ikke så tenker de sikkert på om hun led lenge før hun døde. Veldig, veldig trist sak Anonym poster: 0f0615fd57c7469e0d707d93439a3686 3
Amarinda Skrevet 12. august 2012 #22 Skrevet 12. august 2012 Jeg har møtt drita fulle mennesker på byen som mener at George Bush var en alien bortført og plassert en kopi av på jorden som president. Betyr ikke at jeg ringte politiet eller avisene for tipse de om dette "stortipset"... 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #23 Skrevet 12. august 2012 Jeg har møtt drita fulle mennesker på byen som mener at George Bush var en alien bortført og plassert en kopi av på jorden som president. Betyr ikke at jeg ringte politiet eller avisene for tipse de om dette "stortipset"... Fra små barn og fulle folk skal man høre sannheten. Anonym poster: 3c6de673bc06003bc57a4089a54c2f25
Gjest _Blomsten_ Skrevet 12. august 2012 #24 Skrevet 12. august 2012 Tenk om akkurat dette tipset er viktig. Kanskje fyren har hørt noen rykter. Det kan være hold i disse ryktene eller de kan være falske. Synes man kan overlate til politiet å vurdere om det er relevant eller bare tøv. 7
Bernardette Skrevet 12. august 2012 #25 Skrevet 12. august 2012 Jeg må bare si at jeg blir ikke overrasket om det kommer fram at gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse. Jeg må bare si at du virker tilbakestående. 5
Gjest EasyRider Skrevet 12. august 2012 #26 Skrevet 12. august 2012 TS - jeg tror du risikerer å bli anmeldt til politiet selv pga rasistiske uttalelser i trådstarten din. Det er et par innlegg til og som setter KG i fare ift samme sak. For alt vi vet har duvskrevet for å sverte en gruppe mennesker som du overhodet ikke kan knytte til noe som helst.
Feminist1 Skrevet 12. august 2012 #27 Skrevet 12. august 2012 (endret) TS - jeg tror du risikerer å bli anmeldt til politiet selv pga rasistiske uttalelser i trådstarten din. Det er et par innlegg til og som setter KG i fare ift samme sak. For alt vi vet har duvskrevet for å sverte en gruppe mennesker som du overhodet ikke kan knytte til noe som helst. Unnskyld meg, men hvordan var h*n (TS) rasistisk? Endret 12. august 2012 av Feminist1 4
Leonaen Skrevet 12. august 2012 #28 Skrevet 12. august 2012 Jeg er egentlig enig, men nå sa han ikke bare at det var hvilke som helst "svartinger", han sa også han visste hvilke "svartinger" det gjalt, det varierte litt hvor mye han visste. Men han sa han ikke visste hvem de var uanset. Så.., han virka litt forvirra, eller useriøs. Men man vet jo aldri. Anonym poster: 164acf51511d4e9a6d40fa4a4fbe0a9b Han visste hvilke svartinger det gjaldt, men visste ikke hvem de var likevel? Virker litt søkt men.....Og hvor har han denne informasjon fra? Hvorfor sier han ikke ifra selv? Det ville iallfall hjulpet å få svartingene buret inne... 1
Gjest EasyRider Skrevet 12. august 2012 #29 Skrevet 12. august 2012 Unnskyld meg, men hvordan var h*n (TS) rasistisk? "Han sa det må være "noen svartinger" sin handling". Begrepet er i seg selv rasistisk. I tillegg er det stigmatiserende for de enkeltpersonene som har en annen hudfarge. I tillegg sier TS (som kan identifiseres pga IG kode på KG) at kun slike kan gjøre slike ting. Det er også stigmatiserende og fullstendig feilaktig. Det hjelper lite om hxn viser til at man bare gjengir en tredjeperson. Har du ikke lest trådstarten Feminist1? 1
Feminist1 Skrevet 12. august 2012 #30 Skrevet 12. august 2012 (endret) "Han sa det må være "noen svartinger" sin handling". Begrepet er i seg selv rasistisk. I tillegg er det stigmatiserende for de enkeltpersonene som har en annen hudfarge. I tillegg sier TS (som kan identifiseres pga IG kode på KG) at kun slike kan gjøre slike ting. Det er også stigmatiserende og fullstendig feilaktig. Det hjelper lite om hxn viser til at man bare gjengir en tredjeperson. Har du ikke lest trådstarten Feminist1? Personen siterer en annen i trådstarten? Så hvis jeg siterer (la oss si at jeg diskuterer Holocaust og/eller andre verdenskrig) Hitler hvor han kommer med noen uttalelser angående jøder, betyr det da at jeg hater jøder? Jeg har heller ikke funnet Anonym poster: 164acf51511d4e9a6d40fa4a4fbe0a9b si noe som helst om at "kun slike" kan gjøre slike ting. Hvorfor henviser du mørkhudede som slike? Det er stigmatiserende! Uavhengig om du siterer TS eller en annen. Endret 12. august 2012 av Feminist1 1
Gjest EasyRider Skrevet 12. august 2012 #31 Skrevet 12. august 2012 Personen siterer en annen i trådstarten? Så hvis jeg siterer (la oss si at jeg diskuterer Holocaust og/eller andre verdenskrig) Hitler hvor han kommer med noen uttalelser angående jøder, betyr det da at jeg hater jøder? Jeg har heller ikke funnet Anonym poster: 164acf51511d4e9a6d40fa4a4fbe0a9b si noe som helst om at "kun slike" kan gjøre slike ting. Hvorfor henviser du mørkhudede som slike? Det er stigmatiserende! Uavhengig om du siterer TS eller en annen. TS sier"det er opplagt at det ikke er en hvit person som har gjort dette". Slik jeg leser det betyr det at "kun slike (ref skjellsordet som er brukt av TS)" kan gjøre slike ting. Hvis jeg vil sverte en gruppe mennesker så kan jeg sette ut rykter ved å si "jeg hørte osv". Det trenger ikke være slik at TA har hørt noe som helst. Det kan altså være en rasistisk uttalelse som kan lexe til søksmål. Hvis det lexer til det så er det opp til retten å dømme. Jeg kunne sagt "jeg hørte på byen at gruppen Feminist1 har gjort det". Hadde du synes det var ok? Eller er det latterlig? Svaret blir sikkert en variant av det siste. Det er selvsagt ikke ok. Og det retter mistanke mot en person eller gruppe mennesker som ikke trenger å ha noe med saken å gjøre. Jeg kan ikke se at det øvrige du nevner er relevant.
Feminist1 Skrevet 12. august 2012 #32 Skrevet 12. august 2012 (endret) TS sier"det er opplagt at det ikke er en hvit person som har gjort dette". Slik jeg leser det betyr det at "kun slike (ref skjellsordet som er brukt av TS)" kan gjøre slike ting. Hvis jeg vil sverte en gruppe mennesker så kan jeg sette ut rykter ved å si "jeg hørte osv". Det trenger ikke være slik at TA har hørt noe som helst. Det kan altså være en rasistisk uttalelse som kan lexe til søksmål. Hvis det lexer til det så er det opp til retten å dømme. Jeg kunne sagt "jeg hørte på byen at gruppen Feminist1 har gjort det". Hadde du synes det var ok? Eller er det latterlig? Svaret blir sikkert en variant av det siste. Det er selvsagt ikke ok. Og det retter mistanke mot en person eller gruppe mennesker som ikke trenger å ha noe med saken å gjøre. Jeg kan ikke se at det øvrige du nevner er relevant. [begynnelse på stitat]"Han sa det må være "noen svartinger" sin handling og at det er opplagt at det ikke er en hvit person som har gjort dette. [Sitat slutt]Han visste ikke hva personene het, men sa han hadde sett dem før." Vel nå kjenner ikke vi intensjonene til trådstarter. Hvis ts hadde tipset politiet så tror jeg ikke at politiet ville sett på h*n som en som hater innvandrere og prøver å sverte dem. Dette er bare en tolkning av TS intensjoner fra din side. Jo det er relevant. Hvis jeg siterer Hitler: "Alle jøder må dø!" så betyr det ikke at jeg støtter den påstanden, og jeg prøver heller ikke å sverte jøder på noen som helst måte. Endret 12. august 2012 av Feminist1 1
Gjest EasyRider Skrevet 12. august 2012 #33 Skrevet 12. august 2012 Du har rett til å fremme ditt syn. Når du går inn i irrelevante digresjoner så risikerer du likevel at motdebattantene mister interressen. Slik jeg gjorde nå. Ha en fin søndag.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #34 Skrevet 12. august 2012 Jeg må bare si at du virker tilbakestående. Å jeg må si at du er umoden. Kaller du folk tibakestående face to face også når de har andre meninger enn deg? Anonym poster: 0f0615fd57c7469e0d707d93439a3686 3
sol87 Skrevet 12. august 2012 #35 Skrevet 12. august 2012 Det er jo alltid noen som sitter og konspirerer så mye inni hodene sine at de til slutt tror de "vet" noe. Bare sjekk ut nettisda nyhetsspeilet, så skjønner dere hva jeg mener. For meg høres dette ut som fyllevrøvl. Hvis han vet noe, hvorfor forteller han det på fylla framfor å ringe politiet? For meg høres det ut som en dritings fyr som ikke liker "svartinger" som han kalte det og derfor mente at han "visste" at det måtte være noen sånne som har bortført henne. Men det er ts som kjenner historien hans best, så ts bør selv vurdere hva han/hun gjør. 1
Bernardette Skrevet 12. august 2012 #36 Skrevet 12. august 2012 Å jeg må si at du er umoden. Kaller du folk tibakestående face to face også når de har andre meninger enn deg? Anonym poster: 0f0615fd57c7469e0d707d93439a3686 Såvisst, når det er på sin plass.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #37 Skrevet 12. august 2012 Jeg må bare si at du virker tilbakestående. Hva er problemet ditt egentlig??<br /><br /> Anonym poster: 39922e4a77d37ef28a65c7613ce348a0
Bernardette Skrevet 12. august 2012 #38 Skrevet 12. august 2012 Hva er problemet ditt egentlig??<br /><br /> Anonym poster: 39922e4a77d37ef28a65c7613ce348a0 Det er da vitterlig ikke jeg som utstråler problemer her.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #39 Skrevet 12. august 2012 Såvisst, når det er på sin plass. I alle dager. Du må jo være totalt blottet for sosiale antenner. Så du synes ikke det er greit å ha si noe negativt om utlenninger, men det er helt greit å bruke "tilbakestående" som et skjellsord. Du skal være klar over at du tråkker på en del mennesker med den type uttalelser, å de som er tilbakestående kan da virkelig ikke noe for det. Anonym poster: 0f0615fd57c7469e0d707d93439a3686 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #40 Skrevet 12. august 2012 Det er da vitterlig ikke jeg som utstråler problemer her. Du tåler jo ikke at andre har et annet syn på innvandrere.<br /><br /> Anonym poster: 39922e4a77d37ef28a65c7613ce348a0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå