Gå til innhold

Omtrentlig pris for totalrenovering badrom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et 25 år gammelt bad som må totalrenoveres i nær fremtid.

Badet er 3 kvadratmeter (4 om man henger varmtvannstank fra tak eller på vegg). Det har sprukket opp mellom flisegulv og vegg. Jeg må legge nye varmekabler, ny membran, nye fliser på gulv og vegg, bygge ny dusj, ny servant og nytt lys. Ny varmtvannstank samt å sette inn lufteventil i veggen behøves også.

Dette er det jeg vet at må gjøres, men jeg går utifra at det nok er mer arbeid som behøves.

Jeg er uføre og sliter med å tilpasse meg denne nye økonomiske situasjonen. Før jeg ble ufør brukte jeg opp de sparepengene jeg hadde på å prøve ut alternativ medisin og levekostnadder. Jeg ønsker å sette opp en spareplan, altså må jeg finne ut av hvor mye penger jeg trenger for å kunne renovere badet. Jeg håper dere kan hjelpe med dette. Jeg forstår at dere ikke kan gi meg det eksakte beløpet, men et omtrentlig overslag ville hjulpet meg mye.

Anonym poster: c1766ab5701e7e39dae6b076b44487c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et 25 år gammelt bad som må totalrenoveres i nær fremtid.

Badet er 3 kvadratmeter (4 om man henger varmtvannstank fra tak eller på vegg). Det har sprukket opp mellom flisegulv og vegg. Jeg må legge nye varmekabler, ny membran, nye fliser på gulv og vegg, bygge ny dusj, ny servant og nytt lys. Ny varmtvannstank samt å sette inn lufteventil i veggen behøves også.

Dette er det jeg vet at må gjøres, men jeg går utifra at det nok er mer arbeid som behøves.

Jeg er uføre og sliter med å tilpasse meg denne nye økonomiske situasjonen. Før jeg ble ufør brukte jeg opp de sparepengene jeg hadde på å prøve ut alternativ medisin og levekostnadder. Jeg ønsker å sette opp en spareplan, altså må jeg finne ut av hvor mye penger jeg trenger for å kunne renovere badet. Jeg håper dere kan hjelpe med dette. Jeg forstår at dere ikke kan gi meg det eksakte beløpet, men et omtrentlig overslag ville hjulpet meg mye.

Anonym poster: c1766ab5701e7e39dae6b076b44487c0

Jeg har et 25 år gammelt bad som må totalrenoveres i nær fremtid.

Badet er 3 kvadratmeter (4 om man henger varmtvannstank fra tak eller på vegg). Det har sprukket opp mellom flisegulv og vegg. Jeg må legge nye varmekabler, ny membran, nye fliser på gulv og vegg, bygge ny dusj, ny servant og nytt lys. Ny varmtvannstank samt å sette inn lufteventil i veggen behøves også.

Dette er det jeg vet at må gjøres, men jeg går utifra at det nok er mer arbeid som behøves.

Jeg er uføre og sliter med å tilpasse meg denne nye økonomiske situasjonen. Før jeg ble ufør brukte jeg opp de sparepengene jeg hadde på å prøve ut alternativ medisin og levekostnadder. Jeg ønsker å sette opp en spareplan, altså må jeg finne ut av hvor mye penger jeg trenger for å kunne renovere badet. Jeg håper dere kan hjelpe med dette. Jeg forstår at dere ikke kan gi meg det eksakte beløpet, men et omtrentlig overslag ville hjulpet meg mye.

Anonym poster: c1766ab5701e7e39dae6b076b44487c0

I utgp.fra vårt bad på 6 kv,så ble det penger.Flis og arbeide,60.000. Ny dusj fra 4 -7ooo kr. Ny tank 6000

Varmekabler 4000,pluss ekstrakostnader ved elektrikerarbeide,og rørlegger.

Gå på mitt anbud, skriv hva som trengs å gjøres,og du vil få en viss peiling

Anonym poster: 542d2d8d6a963e3c04653609c06a7a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som badet ditt kan trenge totalrenovering?

Da vil jeg nok tro at det kommer på godt over 200 000 totalt. Kanskje 250 000 eller mer med alt utstyr og alle baderomsmøbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror totalrenovering må til, ettersom badet er såpass gammelt.

Nå harjeg ikke satt meg ned og begynt å regne på hvor mye jeg kan spare, men 200000 er veldig mye penger når årsinntekten min er 119000. Blir litt usikker på om det i det hele tatt er gjenomførbart. <br /><br /> Anonym poster: c1766ab5701e7e39dae6b076b44487c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil unngå store utgifter, men bare sikre deg mot skumle vannlekkasjer, er å installere dusjkabinett en løsning.

Hvorfor mener du egentlig at du må renovere nå? "Må" eller bare "bør"?

Anonym poster: c4870e77ff9191a988a3a0fc2fb474d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som badet ditt kan trenge totalrenovering?

Da vil jeg nok tro at det kommer på godt over 200 000 totalt. Kanskje 250 000 eller mer med alt utstyr og alle baderomsmøbler.

Vi totalrenoverte bad på 6 kvm. Hadde regnet med ca 120.000, men det ble på ca 160.000.

Det skal ikke være umulig å få lån på sånne ting siden det øker verdien på boligen din.<br /><br /> Anonym poster: 9901aabb31ecd4146ad9dfb7932de70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badet her er på 6 kvm.

Det som skal byttes i løpet av høsten er:

Varmekabler

Paneltak med downlights

Juksefliser på veggene

Nytt vindu

Fuktstyrt avtrekksvifte

Gulvfliser

Dusjhjørne

Dør

Dass

(Innredningen er heldigvis nesten ny)

Dette er kostnadsberegnet til 42 000,-

Gjør alt selv.

Undersøk priser og gjør det du kan på egenhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi totalrenoverte bad på 6 kvm. Hadde regnet med ca 120.000, men det ble på ca 160.000.

Når var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet her er på 6 kvm.

Det som skal byttes i løpet av høsten er:

Varmekabler

Paneltak med downlights

Juksefliser på veggene

Nytt vindu

Fuktstyrt avtrekksvifte

Gulvfliser

Dusjhjørne

Dør

Dass

(Innredningen er heldigvis nesten ny)

Dette er kostnadsberegnet til 42 000,-

Gjør alt selv.

Undersøk priser og gjør det du kan på egenhånd!

Det som koster penger er å bytte rør, legge mebran, ekstra bærebjelker/stendere osv, som MÅ gjøres av fagpersonell for å bli godkjent.

Det som nevnes her er stort sett ting man kan gjøre selv, så ikke rart det blir billig.

Anonym poster: 8d8c5327ae78b520dcd21c4460c52615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bad er dyrt. Men i stedet for å høre her inne bør du invitere 3 firmaer hjem til deg og be om tilbud. Skriv ned hva du ønsker at sluttresultatet skal bli. Kjenner du noen som har pusset opp bad og som ble fornøyde? Veldig lurt med referanser fra noen du kjenner. Når du får tilbudet så er det viktig å huske at selv ved fastpris kan det komme mye tillegg. Vi røk på ca 50.000 i tillegg pga en dårlig vegg, behov for flere kurser etc.

Det er heller ikke inventar og fliser som gjør at bad blir veldig dyrt, det er ofte arbeidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...