Gå til innhold

ok, da har jeg endelig bestemt meg da.

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Ok.

Etter å ha postet en del emner om akkurat dette temaet har jeg endelig klart å bestemme meg for hva jeg skal gjøre.

Jeg er i dag sammen med en fyr, vi har vært sammen i 4 år, dvs siden vi var 18-19 år. De siste 2 årene har jeg hadd en sterk gnagende tvil, tvil på om jeg vil være sammen med han. Det har vært slitsomt, særlig siden han er en mann som kun er ærlig, lojal, støttende og snill. Før jeg møtte han hadde jeg det veldig vondt og nå har jeg det veldig bra. Jeg har sett etter andre gutter og vært betatt av andre, uten at noe mer er skjedd.

Jeg har rett å slett bestemt meg nå for å fortsette å være sammen med han. Jeg er så glad i han på alle måter man kan være glad i et menneske, og verden uten han er en verden som virker fremmed og utrygg. Jeg får heller leve med tvilen og ta sjangsen på at dette ordner seg, og tankene og drømmene om singellivet forblir kun en tanke, og ingen handling. Det kjennes trist ut, men jeg klarer ikke bryte fra han, trygghet er viktig for meg...og jeg kan aldri såre mennesket som betyr mest for meg i hele verden.

dette er foressten ingen spørsmål hvor jeg vil ha et fasitsvar, jeg ville bare dele det med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du i tvil når han "kun er ærlig, lojal, støttende og snill"?

En mann kan jo være alt det der uten at man er forelsket.

Endret av kaffemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann kan jo være alt det der uten at man er forelsket.

Jo da, men hvorfor går man inn i et forhold hvis man ikke er forelsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, men hvorfor går man inn i et forhold hvis man ikke er forelsket?

Forelskelsen kan jo gå over. Er som oftest ikke slik at man er sammen med den første kjæresten sin resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En forelskelse kan dabbe av :)

Så man bør gå ut av forholdet når forelskelsen dabber av selv om han "kun er ærlig, lojal, støttende og snill"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man bør gå ut av forholdet når forelskelsen dabber av selv om han "kun er ærlig, lojal, støttende og snill"?

Ja, hvis man ikke lengre elsker personen på den måten, blir det jo håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun skriver jo at "Jeg er så glad i han på alle måter man kan være glad i et menneske"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det vel ikke? Alle forelskelser dabber av, og alle møter hverdagen. Hun her har en god mann, i motsetning til mange andre. Det kan man bygge videre på. Løsningen er ikke alltid å gjøre det slutt og finne en ny. En kan like godt finne lykken med den man har, bare man evner å se muligheten til det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du dette også hvis det er barn med i bilde? isåfall mener jeg du er kald og kvalm. Forelskelsen vil jo alltid gå over til å være noe annet etter noen år, ingen bør tro at forelskelsen varer evig.

Etter en stund handler det om å stole på hverandre å ha tillit og respekt for det menneske som ofte har satsett nettopp på deg.Brukt tid å energi fremtidsplaner o,s,v

Anonym poster: 2939580f5c67fc0b7edf17d54df43df3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir det vel ikke? Alle forelskelser dabber av, og alle møter hverdagen. Hun her har en god mann, i motsetning til mange andre. Det kan man bygge videre på. Løsningen er ikke alltid å gjøre det slutt og finne en ny. En kan like godt finne lykken med den man har, bare man evner å se muligheten til det.

Forelskelse kan dabbe av ja, men man elsker fortsatt personen. Selvfølgelig er det ikke alle som er nyforelskede i 40 år men elsker hverandre og har et godt samliv. Hvis man derimot ikke elsker hverandre på den måten, og er så ung som ts på 23/24 år så er det kanskje tid for å gå. Egentlig så svarte jeg ikke dette til TS, men til testosteron som trakk ut noen av egenskapene og spurte hvorfor hun var i tvil når han hadde slike gode egenskaper. Mitt poeng var jo da at en mann kan ha massevis av gode egenskaper, men er ikke de rette følelsene der, så hjelper det ikke ;)

Mener du dette også hvis det er barn med i bilde? isåfall mener jeg du er kald og kvalm. Forelskelsen vil jo alltid gå over til å være noe annet etter noen år, ingen bør tro at forelskelsen varer evig.

Etter en stund handler det om å stole på hverandre å ha tillit og respekt for det menneske som ofte har satsett nettopp på deg.Brukt tid å energi fremtidsplaner o,s,v

Anonym poster: 2939580f5c67fc0b7edf17d54df43df3

Selvfølgelig hadde det vært noe annet hvis det hadde vært barn i bilde. Vurderte å ta det med i innlegget mitt også, men droppet det. Så jeg er verken kald eller kvalm heldigvis ;) Og jeg er helt enig med deg i resten av du skriver. Som jeg svarte ovenfor var mine svar en avsporing til testosteron sitt innlegg, og ikke svar til Ts..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Etter å ha postet en del emner om akkurat dette temaet har jeg endelig klart å bestemme meg for hva jeg skal gjøre.

Jeg er i dag sammen med en fyr, vi har vært sammen i 4 år, dvs siden vi var 18-19 år. De siste 2 årene har jeg hadd en sterk gnagende tvil, tvil på om jeg vil være sammen med han. Det har vært slitsomt, særlig siden han er en mann som kun er ærlig, lojal, støttende og snill. Før jeg møtte han hadde jeg det veldig vondt og nå har jeg det veldig bra. Jeg har sett etter andre gutter og vært betatt av andre, uten at noe mer er skjedd.

Jeg har rett å slett bestemt meg nå for å fortsette å være sammen med han. Jeg er så glad i han på alle måter man kan være glad i et menneske, og verden uten han er en verden som virker fremmed og utrygg. Jeg får heller leve med tvilen og ta sjangsen på at dette ordner seg, og tankene og drømmene om singellivet forblir kun en tanke, og ingen handling. Det kjennes trist ut, men jeg klarer ikke bryte fra han, trygghet er viktig for meg...og jeg kan aldri såre mennesket som betyr mest for meg i hele verden.

dette er foressten ingen spørsmål hvor jeg vil ha et fasitsvar, jeg ville bare dele det med dere.

Sånn, for å ikke avspore tråden din får jeg vel svare på ditt innlegg også ;) Beklager avsporingen!

Det er vanlig å være litt i tvil en gang i blandt. Det kan virke skremmende å tenke at man skal være sammen med den samme mannen resten av livet. Tror du gjør rett i å bli jeg, så får du heller se hva tiden bringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke skremmende å tenke at man skal være sammen med den samme mannen resten av livet.

Hvordan kan det være skremmende hvis man er lykkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...