Gå til innhold

Betale med VISA på nettet


Viella

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde et kjøp med Visakortet for noen dager siden. Beløpet ble trukket og jeg fikk ordrebekreftelse og alt var i orden. Senere har jeg også fått beskjed om at varen er sendt og jeg har fått sporingsnr. Sendingen kommer fra utlandet.

Men nå begynner jeg å lure litt for det ser ut som beløpet er tilbake på konto, og jeg finner ikke spor av transaksjonen i nettbanken. Det er et såpass stort beløp at jeg reagerte på saldoen da jeg var i minibanken tidligere i dag så jeg måtte inn og sjekke.

Jeg vil jo gjerne ha varen min, og da vil jeg jo også betale. Jeg regner med at beløpet blir trukket igjen? Jeg har handlet med Visa mange ganger, men ikke opplevd dette før. Er det vanlig at beløpet "flyr" inn og ut flere ganger?

Bør visst skaffe meg mastercard for netthandel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende de rett og slett ikke sendte til Norge eller at de var fri for det du bestilte.

Hvorfor mastercard? Du har samme rettigheter med VISA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg ikke da fått mail om det? Jeg har fått mail om at sendingen er på vei, og har sjekket på sporingen at den har beveget seg.

Jeg tenker at det hadde vært greit med et mastercard hvor jeg får regning i etterkant fordi jeg prøver ikke ha for mye på brukskontoen om gangen. Men hvis det kan hende at penger går inn og ut flere ganger kan jeg jo ende opp med å stå uten dekning på kortet i butikken fordi jeg er litt surrete med akkurat det der. Jeg sjekker hva jeg har i minibank eller nettbank og da regner jeg jo med at jeg har det beløpet til jeg gradvis bruker det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer med meg av og til, særlig når jeg skal bestille flybilletter. Da blir det som regel trukket igjen et par dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visa funker fint til betaling på nettet, du trenger ikke endre noe.

Anonym poster: d19895bd8adeb5bca26eb76aaeb196c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplever dette hele tiden når jeg betaler med VISA på nett, beløpet overføres tilbake til konto for så å trekkes for godt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever dette hele tiden når jeg betaler med VISA på nett, beløpet overføres tilbake til konto for så å trekkes for godt igjen.

Eller bli trukket ca 10,- kr for å sjekke om kontoen er aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne4388

Mange nettbutikker osv reserverer beløpet først for å sjekke om det er dekning på kontoen, for så å trekke det av igjen noen dager senere. Derfor blir beløpet trukket av, kommer inn igjen og trukket av igjen opptil en uke senere. Om du ikke har dekning på kontoen da de trekker det ordentlig, går du i minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først reserverer de beløpet, og så trekker de det senere. Skikkelig idiotisk!!

Anonym poster: 47f48201351d92319e0b2293e54be3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser vi det igjen.

At folk ikke skjønner hva forskjellen på debet og kreditkort er.

Et Visa kort kan være både et kredit...og debetkort.

Jeg går ut fra at TS betalte med et debetkort og du skal nok se alt ordner seg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Jeg regner med at pengene forsvinner igjen snart, så jeg får bare late som de ikke står der.

Østlandet, jeg vet ikke om du siktet til meg, men jeg vet forskjell på kredit og debet. Har bare debetkort, men burde kanskje ha spesifisert det i åpningsinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

er vel blitt presisert nå av flere; det som skjer er at de reserverer beløpet, og normalt sett trekker alle bedriftene summen når pakken blir sendt. "problemet" er at de ikke har lov å reservere beløpet i mer enn 3 el 4 dager. Hvis de da ikke belaster kortet innen den tid føres summen tilbake.

La oss si at man bestiller noe en fredag kveld, så må de ha pakket og sendt varen og belastet innen mandag/tirs ellers får du pengene tilbake...og blir belastet senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...