Gjest Badabing Skrevet 16. august 2012 #41 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Nå dreier ikke denne diskusjonen seg om sprading eller sinnsykdom, men om det er nødvendig å kle seg eller dekke seg til hvis man er naken når venner kommer innom til en kopp kaffe. Det går helt fint å oppføre seg normalt mens man er naken. Det er ikke slik at det å være naken innebærer en forpliktelse til å sprade eller på annen måte oppføre seg unormalt. Jeg synes det er like unaturlig å sprade enten jeg er naken eller kledd. Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf Nå lo jeg høyt. :D Ellers skulle jeg selv ønske at jeg følte meg litt mer fri naken, og så på det som såpass naturlig. God ting. Endret 16. august 2012 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2012 #42 Del Skrevet 17. august 2012 På den ene siden er nakenhet naturlig. På den annen side trenger vi kulturelle regler når vi omgås andre. Disse reglene har ikke annet formål enn å gi trygghet og forutsigbarhet om hverandres oppførsel og intensjoner. Men ofte kan de kulturelle reglene bli ganske omfattende og sette store begrensninger på vår frihet, effektivitet og livsutfoldelse. Av og til bør man stille seg spørsmålet om en virkelig bør ha en regel. Det er typisk for ungdomsgenerasjon å gjøre opprør mot et nytt sett av kulturelle regler: Samtidig ser vi at de lager nye regler som er like lite rasjonelle som de som de selv gjorde opprør mot. Nakenhet er vel noe av de som er mest omfattet av kulturelle regler. Hvis f.eks. damedusjen på babysvømminga svikter så er det rasjonelle å invitere mødrene inn i herredusjen. Ingen vil tro at det dermed skulle utvikle seg til en sex orgie. De færreste vil også mene mødrene som benytter herredusjen er mer uanstendige eller på andre måter er dårligere en andre. Alikevel vil i dag en vesentlig andel av mødrene heller droppe babysvømminga selv om det går utover deres eget barn nettopp av redsel for å bryte en tillært kulturell regel som i hvert fall i denen sammenheng ikke er særlig rasjonell, effektiv eller nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 17. august 2012 #43 Del Skrevet 17. august 2012 Greit nok at folk har ulike holdninger til nakenhet, men jeg synes ikke man skal presse sin nakenhet og kropp på andre. Folk har, som sagt, ulike holdninger til nakenhet og toleranse går begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2012 #44 Del Skrevet 17. august 2012 Greit nok at folk har ulike holdninger til nakenhet, men jeg synes ikke man skal presse sin nakenhet og kropp på andre. Folk har, som sagt, ulike holdninger til nakenhet og toleranse går begge veier. Det er lett å være enig med deg i teorien. Men hvordan skal man praktisere det? Hvis den påkledde kun aksepterer at den andre er naken når vedkommende er alene så er det ikke mye toleranse å skryte av. Når skal den påkledde tolerere at den nakne får være naken når de er sammen? Når de er i den naknes leilighet mens den påkledde bestemmer alt i sin leilighet? Skal den nakne få oppføre seg helt som han vil i sin leilighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #45 Del Skrevet 18. august 2012 Greit nok at folk har ulike holdninger til nakenhet, men jeg synes ikke man skal presse sin nakenhet og kropp på andre. Folk har, som sagt, ulike holdninger til nakenhet og toleranse går begge veier. Toleranse som går begge veier, høres fint ut. Det må bety at den påkledde tolererer den naknes nakenhet, og den nakne tolererer den påkleddes påkleddhet, og begge synes det er greit. Men når jeg leser den første setningen, ser det ut som du mener at den som ønsker å være naken skal tilpasse seg den påkleddes nakenhetsfobi, uten at du synliggjør hva du mener den påkledde skal tolerere. Det er ikke toleranse begge veier. Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 19. august 2012 #46 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg syns den nakne skal respektere andres nakenhetsfobi mer enn motsatt for det er ikke så farlig å bare kle på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå