Gjest Wanderlust Skrevet 10. august 2012 #21 Del Skrevet 10. august 2012 Er det ikke ganske vanlig å gå rundt naken i sitt eget hjem? Leser stadig om at folk liker å gjøre det. Å gjøre det når man har besøk, derimot... det er vel ikke helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 10. august 2012 #22 Del Skrevet 10. august 2012 Å reagere på en nydusjet kamerats nakenhet med ubehag og lyst til å dra, er i høyeste grad unormalt. Hvis din venn ikke hadde gitt uttrykk for ikke å tåle nakenhet tidligere, kunne den nydusjete ikke ha forutsett dette. Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf Skal vi virkelig late som det er helt normalt å vandre rundt naken med kaffegjester på besøk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RamaLama Skrevet 11. august 2012 #23 Del Skrevet 11. august 2012 Gjort det selv når dama hadde venninner på besøk. Det ble helt stille da jeg gikk forbi de. Ganske gøy egentlig. Fikk høre det for å si det sånn da venninnene hadde dratt. Anonym poster: 380195e7247aef4aa783358e6fdf0daf Mine venninner hadde flirt seg bedervet. Hadde blitt årets prank Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. august 2012 #24 Del Skrevet 11. august 2012 Dette har faktisk skjedd. En kamerat kunne fortelle at han var på besøk hos sin kompis som var gift. de er i 40-årsalderen. Når han kom på besøk vare kompisen i dusjen, så han fikk kaffe av kona og satte seg i stua og ventet til han skulle bli ferdig i dusjen. Når han var ferdig i dusjen kom han spankulerende splitter naken inn i stua uten så mye som et håndkle rundt seg. Mens kona og kameraten satt og drakk kaffe valset altså denne karen rundt i stua splitter naken som om ingenting var unormalt. Han prøvde sågar å føre en samtale mens han stod iført Adams drakt. Min kamerat synes mildt sagt dette var ubehagelig og hadde mest lyst til å bare dra.. Er dette normalt?? Ville dere ha godtatt dette om din mann hadde gjort noe slikt? Omg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #25 Del Skrevet 11. august 2012 Skal vi virkelig late som det er helt normalt å vandre rundt naken med kaffegjester på besøk? Det er normalt å være naken når man har dusjet. Om det er nødvendig å kle seg eller dekke seg før man hilser på, avhenger selvfølgelig av hvem kaffegjestene er. Hvis det er venner som ikke har et spesielt vanskelig forhold til nakenhet, ser jeg ikke at det er noe problem å hilse på uten å dekke seg til. Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. august 2012 #26 Del Skrevet 11. august 2012 Det er normalt å være naken når man har dusjet. Om det er nødvendig å kle seg eller dekke seg før man hilser på, avhenger selvfølgelig av hvem kaffegjestene er. Hvis det er venner som ikke har et spesielt vanskelig forhold til nakenhet, ser jeg ikke at det er noe problem å hilse på uten å dekke seg til. Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf Dette her handler om etikette, man vandrer ikke rundt naken når man har besøk med mindre man har besøk av den nudistiske naboen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 11. august 2012 #27 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg finner det mer unormalt å "ønske å forlate det gode selskap" kun fordi en god kamerat viser seg å være naken under klærne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. august 2012 #28 Del Skrevet 11. august 2012 Naken under klærne? Alle er nakne under klærne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 14. august 2012 #29 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Hvor jeg kommer i fra kaller man det ikke for sykt, men vanlig oppdragelse at man kler på seg... ;-) Men deler av vanlig oppdragelse bunner jo i syke tradisjoner. Tradisjoner som har blitt sementert med inkvisisjon og heksebrenning. Det jeg mener er at alt som er vanlig ikke nødvendigvis er det friskeste, og man bør alltid stille spørsmålstegn ved gjeldene normer. Selv følger jeg vanlig skikk, og går med klær. Det er ikke bare dumt. Nakne mennesker kan i enkelte sammenhenger virke litt skremmende, og skremmende adferd er imot min moral og mine prinsipper og nakenhet kommer dermed også i konflikt med Kardemommeloven (du skal være god og snill, og ellers kan du gjøre hva du vil). Naken i stua med gjester til stede. Bra eller feil? Jeg gjør det ikke, fordi jeg er litt primitiv, og fordi det er ok å kle seg med hensyn til gjestene. Det kan også lage litt sjalusispenninger som kan vær litt ugreie. Det at kameraten oppfatet det som ubehagelig tyder jo på at det var litt feil. At gjester får dårlige vibber strider imot god gjestfrihet. Endret 14. august 2012 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 14. august 2012 #30 Del Skrevet 14. august 2012 Ha ha jeg har ei sånn venninne. Hun kan gjerne gå på badet å ta i hårfarge, så komme inn i stua uten en tråd for å stå å fjase mens hun venter på å hoppe i dusjen. Min kjære fikk seg ett sjokk, jeg reagerte ikke siden jeg har bodd sammen med denne damen før og var vant til det. Folk har forskjellige grenser på hva som er ok, og man skal ikke kategorisk si at andre er ekle fordi de har annet syn på nakenhet. Men jeg må si at personlig syntes jeg ingenting om at andre dytter på meg sin nakenhet, slik vil jeg helst oppsøke selv om jeg skulle ha behov for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #31 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg er fullstendig usjenert når det gjelder egen og andres nakenhet, uavhengig av kjønn. Jeg kan rett og slett ikke begripe at mange synes det er så problematisk. Det er jo bare kropp. I eget hus og hage kunne det ikke falle meg inn å ha på klær når det er varmt nok uten. For meg er nakenheten først og fremst velvære og har ikke et seksuelt innhold i samvær med andre enn ektefellen og andre sexpartnere. Veldig mange har en forestilling om at nakenhet er en seksuell aktivitet i seg selv. Jeg deler ikke den forestillingen. Derfor finner jeg det helt uproblematisk å være naken sammen med andre, enten de andre er naken eller kledd. Jeg ønsker imidlertid ikke å plage andre med min nakenhet. Derfor er jeg påkledd på arenaer hvor jeg møter mennesker som jeg vet er negative til nakenhet, eller hvis forhold til nakenhet jeg ikke kjenner. Når noen kommer på stikk innom besøk i mitt eget hjem, vurderer jeg i forhold til hvem det er. Bare hvis jeg har grunn til å forvente negative reaksjoner, dekker jeg meg til. Noen ganger er jeg i tvil, men det er få negative reaksjoner. Andelen pripne er mye lavere enn det enn kan få inntrykk av i tråden her. Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 14. august 2012 #32 Del Skrevet 14. august 2012 Naken under klærne? Alle er nakne under klærne Gratulerer, du vant ti poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oblivion Skrevet 14. august 2012 #33 Del Skrevet 14. august 2012 Åh, hvor jeg elsker ekshibisjonister! Vanlig? Nei. Festlig? Ja, rasende festlig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #34 Del Skrevet 14. august 2012 Man er ikke gruppen bare fordi man ikke har lyst til å se nakne folk i alle situasjoner. Det er tid og sted for nakenhet. Blotting er f.eks ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #35 Del Skrevet 16. august 2012 Man er ikke gruppen bare fordi man ikke har lyst til å se nakne folk i alle situasjoner. Det er tid og sted for nakenhet. Blotting er f.eks ulovlig. Hva i all verden har blotting med saken å gjøre? Ingen i denne tråden har beskrevet blotting. Det ville det vært hvis den omtalte kompisen hadde kommet inn i stua med stiv pikk og onanert foran kameraten. Vanlig nakenhet er ikke blotting. Nakenhet er i seg selv ikke forbudt, det kommer helt an på om den nakne gjør noe ulovlig. Lovverket bruker for øvrig ikke begrepet blotting. Det som er ulovlig, er seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd på offentlig sted, i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller i nærvær av eller overfor barn under 16 år. (Straffelovens §201) Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 16. august 2012 #36 Del Skrevet 16. august 2012 For noen er det normalt, for andre ikke. Har en kompis som ofte er å se naken i stua (hans stue), og det gjør meg ingenting, ville kanskje reagert om han iførte seg boxern når han stod opp og kom ut fra soverommet på vei til badet, men jeg er vant til det og ofte er vi flere tilstede. Nullsjenanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. august 2012 #37 Del Skrevet 16. august 2012 Hva i all verden har blotting med saken å gjøre? Ingen i denne tråden har beskrevet blotting. Det ville det vært hvis den omtalte kompisen hadde kommet inn i stua med stiv pikk og onanert foran kameraten. Vanlig nakenhet er ikke blotting. Nakenhet er i seg selv ikke forbudt, det kommer helt an på om den nakne gjør noe ulovlig. Lovverket bruker for øvrig ikke begrepet blotting. Det som er ulovlig, er seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd på offentlig sted, i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller i nærvær av eller overfor barn under 16 år. (Straffelovens §201) Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf Nakenhet er ikke vanlig når folk kommer på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #38 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg ville nok ikke likt at min kjæreste/samboer gikk naken foran mine venninner. Dette fordi hans attributter er min "eiendom" og jeg ønsker ikke at mine venninner skal diskutere hvor stor penis min partner har.. Like lite som jeg hadde likt at noen av dem hadde hatt et seksuelt forhold til ham før min ti. Anonym poster: bc036a76dd914fbcf1940c5a468e8394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 16. august 2012 #39 Del Skrevet 16. august 2012 For meg er det ikke normalt å sprade naken rundt foran venner, ei heller å ha venner spradende naken rundt foran meg, så jeg hadde nok funnet hele situasjonen sinnsykt klein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #40 Del Skrevet 16. august 2012 For meg er det ikke normalt å sprade naken rundt foran venner, ei heller å ha venner spradende naken rundt foran meg, så jeg hadde nok funnet hele situasjonen sinnsykt klein. Nå dreier ikke denne diskusjonen seg om sprading eller sinnsykdom, men om det er nødvendig å kle seg eller dekke seg til hvis man er naken når venner kommer innom til en kopp kaffe. Det går helt fint å oppføre seg normalt mens man er naken. Det er ikke slik at det å være naken innebærer en forpliktelse til å sprade eller på annen måte oppføre seg unormalt. Jeg synes det er like unaturlig å sprade enten jeg er naken eller kledd. Anonym poster: 5604b37fe13c383babbeed5d12ebcecf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå