Gå til innhold

Sjalusi og lite tro på seg selv .. håper noen kan gi meg en dytt..

Hera_2711

Anbefalte innlegg

jeg oppretter tråden her pga, jeg vil høre om hva dere gjør når dere bli sjalu? finnes det en prosses du kan gjøre for og jobbe med deg selv ? Jeg sliter med sjalusi å det er stort problem i hverdagen, jeg vil ikke være sjalu, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare og jobbe med det. Jeg er samboer med kjæresten, og vi har vært sammen i snart 3 mnd. Men vi har kjent hverandre i snart 6 år. Han er alt jeg kan ønske meg, og han har ikke gjort eller sagt noe for at jeg skal bli sjalu. Grunnen til at jeg vil prøve å snakke med dere om det er at jeg vil ta vare på dette forholde og ikke ødlegge det med sjalusi. jeg vil virkelig ha en framtid med han og jeg føler sjalusien ligger i veien.

De to siste gangene jeg har blitt sjalu har jeg reagert med skikkelig sinne, og jeg kjefter og sier stygge ting og blir rett og slett ei fitte... jeg gjentar,,, han har ikke gjort noe. Men det sinne jeg får i hode skremmer meg. Men jeg ønsker ikke og være sånn og jeg vil ikke at han skal oppleve dette igjen, jeg så hvor skeptisk han ble. Men etter jeg har hatt utbrudde, får jeg dårlig samvittighet og jeg går å plages med det etterpå. Hva kan jeg gjøre for og ikke få det utbruddet, og hva kan gjøres for og stoppe det? Bite tennerne sammen og telle til 10?

Jeg har kun hatt dårlig forhold , med vold, utroskap osv.. Men denne mannen er ikke sånn... Jeg vil ikke ødlegge dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være nok med at han snakker med damer.. Bestevennen hans er ei jente også.. når han sitter med telefonen så tenker jeg fatale tanker om at han sender meldinger til andre. høres jo helt bak mål ut. men disse "tvangstankene" driver meg vanvidd.. Han sier til meg at han ønsker jeg kan stole på han.. og det vil jeg.. meen.. jeg sitter da her med teite tanker om at alle andre er så mye bedre enn meg.. å han sitter oppgitt i sofaen og rister på hodet. Skjemmes gjør jeg over oppførsela mi.. men vet ikke hvordan jeg skal styre det.

kan det ha med fortiden min og gjøre? Jeg er vant til og bli ljuget til, vant til og bli snakket stygt til, jeg er ikke vant til at folk har respekt og godtar meg som jeg er.. jeg har latt meg blitt herset med, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere en tur til kommunens familievernskontor. Det er alltid bra å forebygge. Dessuten er det gratis tror jeg. I tillegg bør du kanskje vurdere noen å snakke med. Hvis du har kjipe opplevelser fra tidligere så er detikke dumt å få hjelp til å løsne litt opp i gamle floker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det ikke er noe å være sjalu for, si til deg selv hvorfor du ikke skal være sjalu, tenk deg om og spør deg selv om du har noen grunn og sett pris på at du har et mannfolk som ikke slever etter jenter på kjøpesenter eller har sex med andre eller prøver å sjekke de opp. Ble faktisk selv forsøkt sjekket opp av en fyr med dame på et kjøpesenter idag. Ukult.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si det er ganske normalt at du er sjalu når du tross alt har vært gjennom forhold tidligere som bare har vært utroskap, løgn osv. Hvorfor skal du stole på han du er sammen med nå? Hvordan kan du vite at ikke han også er som de andre du har vært sammen med?

For det første så må du ha en god kommunikasjon med han du er sammen med nå, dere må snakke om dette og du må fortelle han hvorfor du er så usikker og at det ikke er han du er ute etter å ta. Du er usikker på grunn av de tidligere erfaringene du har hatt. Dette må han forstå for å kunne betrygge deg.

Dere har ikke vært sammen lenge og da blir det fort mye sjalusi i starten, dette vil naturlig gå over etter noen mnd. når du har blitt trygg på ham. Da er det viktig at dere begge er ærlige og kan stole på hverandre.

Du sier dere har kjent hverandre i 6 år, da vet du vel litt om hvordan han har oppført seg tidligere, og du vet nok også mye om hans beste venninne og omganskrets?

Nå er jeg så heldig at jeg har en mann som er meget ærlig og åpen og har selv sagt alle passord og gitt fri tilgang til mobil og sider han er medlem på, dersom jeg skulle bli usikker så har jeg klarsignal for å sjekke. Dette er ikke noe jeg har bedt om, men som han selv har kommet med. Vi har ingen hemmeligheter for hverandre og har meget god kommunikasjon slik at jeg bryr meg katta om hva han skal gjøre fordi jeg er så trygg på hvordan han er.

Anonym poster: fa4bd66e79032ebebd4d75e74034ef91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal gjøre det. Må sambo være med eller..?

På familievernkontoret er det vel meningen at dere skal gå sammen. Det er jo "par-terapi". En psykolog eller liknende kan du sikkert gå til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...