Gå til innhold

Hvordan takle sjalu venninne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som blir sjalu hver gang jeg prater med andre jenter, på FB eller på telefon eller ute på byen.

Akuratt som at hun ikke vil at jeg skal ha andre venninnder enn henne.

Hvorfor er hun sånn?

Hvordan skal jeg takle det?

Anonym poster: bf854d26938f54c01e92eba267d4b024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sånn. Som det forbanna idioten jeg er. Jeg er usikker og vil ikke at min beste venninne skal ha andre venner. Hun skal kun ha det gøy med meg! :roll: For en tosk.. Men jeg viser det ikke da. Det bare stikker inni meg og så blir jeg sur (inni meg).

Hvordan viser hun at hun er sjalu da? Hun er nok sjalu fordi hun er usikker på seg selv og er redd for å miste deg. Men det unnskylder jo selvsagt ikke at hun oppfører seg som en tosk.

Anonym poster: 61adf8363a0e898c5d8944d2e4ffd4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at hun ikke vet det?

Hun forteller hele tiden om andre venninner som har "dumpet" henne for andre venninner.

Hun blir sur hvis jeg snakker med andre jenter, alså på FB hvis noen kommenterer statusen min blir hun sint, enten så svarer hun ikke, enten blir hun frekk.

Samme som hvis jeg skal finne på noe med andre venninner blir hun sint. "hvorfor fikk ikke jeg være med" den kommentaren får jeg hver gang jeg er ute med andre uten henne.

Er flere grunner og, men synes det er litt vanskelig og forklare i skriving.

Ts

Anonym poster: 8bddcc825ce0f9f9a1f54150e8ba2a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at hun eier deg ikke, og du har tid til alle vennene dine.

Akuratt det blir det uvennskap av, garantert!

Hun er en veldig eiersyk jente, både på meg, søsknene sine, mannen sin. og foreldrene sine.

Jeg vil ikke skape uvennskap mellom oss, men jeg gidder ikke og bli eid av henne heller.

Ingen annen måte og gjøre det på, en litt mere skånsom måte?

Anonym poster: 8bddcc825ce0f9f9a1f54150e8ba2a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at hun ikke vet det?

Hun forteller hele tiden om andre venninner som har "dumpet" henne for andre venninner.

Hun blir sur hvis jeg snakker med andre jenter, alså på FB hvis noen kommenterer statusen min blir hun sint, enten så svarer hun ikke, enten blir hun frekk.

Samme som hvis jeg skal finne på noe med andre venninner blir hun sint. "hvorfor fikk ikke jeg være med" den kommentaren får jeg hver gang jeg er ute med andre uten henne.

Er flere grunner og, men synes det er litt vanskelig og forklare i skriving.

Ts

Anonym poster: 8bddcc825ce0f9f9a1f54150e8ba2a18

Klarer ikke tenke noe annet enn at jeg skjønner hun blir dumpet av andre venninner når du forklarer det sånn. Du burde si til henne at hun virkelig må roe litt ned, og at du faktisk har tid til henne også, bare ikke HELE tiden. Eventuelt kan du prøve og skaffe henne noen venner også? Hvis du ikke vil at vennskapet skal bli ødelagt, så burde du si i fra på en skånsom måte så fort som mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud så slitsomt! Hvis det ikke blir bedre så vet jeg rett og slett ikke hva jeg hadde gjort. Hadde ikke orka å ha det sånn, så hadde nok tatt mer og mer avstand.

Og en ting til: Hvor gamle er dere?

Endret av sebra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å forklare henne at hun er nødt til å gi folk litt luft, ellers orker de ikke å være venner med henne fordi det blir for intenst. Si at du er veldig glad i henne og at du ikke forsvinner selv om du har andre venner også. Si at du har og tar deg tid til henne selv om du også kommer til å være med andre i mellomtiden.

Hun har sikkert opplevd å bli dumpet fordi folk syns det blir litt mye, noe som forsterker oppførselen hennes fordi hun er redd for å miste dem hun har...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så slitsomt! Hvis det ikke blir bedre så vet jeg rett og slett ikke hva jeg hadde gjort. Hadde ikke orka å ha det sånn, så hadde nok tatt mer og mer avstand.

Og en ting til: Hvor gamle er dere?

Jeg er 21 hun er 27.

Anonym poster: 8bddcc825ce0f9f9a1f54150e8ba2a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...