Gå til innhold

Dårlig service i kjedebutikk - hva kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde nylig noe jeg oppfattet som sjokkerende dårlig kundebehandling i en stor norsk kjedebutikk. Jeg er ikke ukjent med dårlig service, det opplever man ofte. Men dette var så over alle støvleskaft at forsiktige og sjenerte meg ble en ildsprutende drage pga denne behandlingen.

Jeg vil ikke skrive hvilken kjede det gjelder eller andre detaljer rundt dette, for jeg er ikke interessert i å henge ut hele kjeden pga denne ene butikken. Det jeg lurer på er rett og slett: Hva ville dere gjort om dere opplevde noe som var langt forbi "vanlig" dårlig service? Her snakker vi direkte frekke/ubehagelige butikkansatte. Jeg vet at jeg ikke har noen reell påvirkningsmulighet, men jeg klarer ikke å la denne episoden gå uten å si ifra til noen ansvarlige. Har tenkt på å sende brev/mail til ledelsen, men sånt havner vel bare i søpla uansett?

Det hører med til historien at jeg til slutt fikk pengene tilbake for et mislykket kjøp (deffekt vare), men ikke før jeg hadde blitt latterliggjort og skjelt ut i butikken av mer enn en ansatt. Ting ordnet seg da jeg selv tente på alle pluggene og sa i klartekst hva jeg mente om den slags service, men jeg synes det er hårreisende at man skal bli nødt til å være så tøff for å nå igjennom. Hadde jeg vært hakket mer sjenert så hadde jeg skyndtet meg ut derfra med bøyd hode og gjort mitt beste for å glemme hele butikken.

Hva ville du gjort?

Anonym poster: 9163fe8f16c12995bb4a0648fcb3d673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send mail til ledelsen og forklar hva som hendte. Ledelse pleier vanlig vis å ta slike ting seriøst. Kanskje den ansatte har tildliger anmerkninger?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den butikksjefen jeg tidligere jobbet i, opplevde hovedkontoret flere ganger at kunder ringt inn med ris/ros. De satt veldig pris på det så de fikk en liten update på hvordan enkelte av oss var på gulvet. De få gangene det var noe negativt, tok de det med en gang opp med den personen det gjaldt, butikksjefen for den butikken, og sendte felles Mail om at sånn og sånn skulle det ikke gjøres...

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg først prøvd å ringe inn til HK, når du ikke gjennom, send Mail :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke fortelle historien da, uten å røpe hvilken butikk det er? :popcorn:

Anonym poster: f942bf9fc49151c1a3a9d161a0e33d2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke fortelle historien da, uten å røpe hvilken butikk det er? :popcorn:

Anonym poster: f942bf9fc49151c1a3a9d161a0e33d2a

Ja, ble nysgjerrig jeg!

Anonym poster: 0157133b42c1e82fe3ed82b010e0ea62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send en mail ja. Der jeg jobber har vi utskrift av en klage fra en kunde hengende to steder, kan hende det ble tatt opp på noe personalmøte før jeg begynte der og, vet ikke, men den klagen ble tatt ganske seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i dagligvare butikk selv. Om vi gjør en liten peil, det står feil pris i hylla, vi slår inn feil sum, bruker for lang tid osv, kan kundene bli utrolig irriterte. Det er ofte at jeg har fått kjeft av kundene, men jeg prøver alltid å være forståelsesfull og hjelpe til. Uansett, så synes jeg at du skal ta det opp med butikksjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville sendt et profesjonelt og nøkternt klagebrev til ledelsen, hvor jeg beskrev hendelsen, og tidspunktet, slik at ledelsen kan sjekke hvem som var på jobb. Sendte en klage en gang på behandlingen jeg fikk av medarbeideren i skranken på et privat legesenter, fikk da svar fra ledelsen at de beklaget dette og at det var tatt opp på et møte.Så klag skriftlig

Anonym poster: 9babb2299ed1d6578969625c8d7a0160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i dagligvare butikk selv. Om vi gjør en liten peil, det står feil pris i hylla, vi slår inn feil sum, bruker for lang tid osv, kan kundene bli utrolig irriterte. Det er ofte at jeg har fått kjeft av kundene, men jeg prøver alltid å være forståelsesfull og hjelpe til. Uansett, så synes jeg at du skal ta det opp med butikksjefen.

I daglivarebutikker er ofte sjefen helt uten kompetanse. De ansetter folk som har null peiling. De har ikke peiling på hvordan de skal behandle ferskvarer,frukt,grønt. Mange eksempler vist på tv 2.

Jeg har sagt ifra i min butikk,uten at det hjalp.

Når folk ikke evner å forstå....

Sendte mail til hovedkontoret,og det er mange som har gjort ang. samme butikken. Skal si det ble ryddet opp.

Anonym poster: 331f44e04877ceaf084fecf458756c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du etter dårlig behandling, vil beskytte dem ved ikke å nevne hvilken butikk eller kjede dette gjelder? Hvorfor denne lojaliteten når du ble behandlet dårlig?

Hvorfor ikke større lojalitet med oss andre potensielle kunder, ved at du forteller hvilken butikk dette gjelder?

Anonym poster: 7ad79141d4b3b7db3a344bbfef19a0d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ja, da skal jeg ta kontakt med ledelsen i kjeden til uka. Synes de aktuelle ansatte fortjener en smekk.

Det er flere grunner til at jeg ikke vil si navnet på butikken her. En grunn er at jeg ikke vil at disse ansattes oppførsel skal gå utover andre som jobber i samme kjede eller i samme butikk. Jeg vil heller gå direkte på de som har utført dårlig service enn å risikere at uskyldige får stygge blikk. Og skriver jeg her hvilken butikk det gjelder tar det neppe lang tid før hele greia ender på facebook og de aktuelle ansatte begynner å krangle imot og/eller prøve å sverte meg i en slags hevnaksjon. Det sirkuset der orker jeg ikke. Som nevnt er jeg normalt sett en rolig og sjenert person, jeg ønsker ikke masse oppmerksomhet rundt denne saken. Det eneste jeg ønsker er at de ansvarlige får en tilbakemelding fra ledelsen om at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Kanskje lærer de noe av det. Eller kanskje skjønner de at de ikke passer i et serviceyrke.

Anonym poster: 9163fe8f16c12995bb4a0648fcb3d673

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du kan vel utdype hva som skjedde?

Hvis jeg utdyper noe mer enn det jeg allerede har skrevet så er det stor fare for at de involverte kjenner seg igjen om de skulle finne på å lese dette. Det som skjedde var såpass utypisk at det er lett å kjenne igjen storyen. Jeg er ikke ute etter å beskytte dem, men jeg vil rett og slett ikke risikere å få dem på nakken. Da er det bedre og føles tryggere å ta det via riktige kanaler.

TS

Anonym poster: 9163fe8f16c12995bb4a0648fcb3d673

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du klager til ledelsen vil de jo skjønne at det er deg - med mindre de er sånn mot alle.

Anonym poster: 7fd29c5aa73523da076aa7fda4d1d960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du klager til ledelsen vil de jo skjønne at det er deg - med mindre de er sånn mot alle.

Anonym poster: 7fd29c5aa73523da076aa7fda4d1d960

Men da tar jeg det i allefall via riktige kanaler og oppfører meg mer voksent enn dem. Jeg er ikke interessert i en nettkrangel med skittkasting fra både dem og andre. Jeg tviler på at de vil gå ut på nett med det etter en reprimande fra ledelsen, i såfall må jo det være karrieremessig selvmord.

TS

Anonym poster: 9163fe8f16c12995bb4a0648fcb3d673

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg ville sendt en mail til hovedkontoret til kjeden. De tar det mer seriøst, enn hvis du sender den til butikksjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det og sendte en saklig mail til markedssjefen(?) i den aktuelle kjeden hvor jeg la ved kvitteringer etc. som dokumentasjon. Ba til slutt om å få refundert mine faktiske utgifter og fikk et gavekort på det dobbelte i retur, så da var vi enige. (Gavekort er jo ikke nødvendigvis en god "deal"...).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med salg og service i mange år nå, og alle klage-mailer, må få unntak, blir sett seriøst på.

Jeg har fått klager selv, men i de episodene viste det seg at kunden hadde oppført seg ufint, og fikk dermed beskjed om at "klagen er ført videre."

Send en mail med klage, og be om respons på mailen.

Skriv så profesjonelt som mulig, og forklar nøyaktig hva som hendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...