Gå til innhold

Kokte valper

Fremhevede innlegg

Gjest Minpin
Skrevet

Okei, dette er greia:

En dame jeg kjenner gikk tur med hunden sin, da det overnevnte skjedde. Hun "måtte" på jobb, så hun tenkte at hun kunne hente de etter jobben (hun jobber i 8 timer). Til tross for at hun vet at det kan bli opptil 50 grader i sola, gikk hun fra de, MENS de lå i sola. Hun flyttet dem ikke engang. Det er det minste hun kunne gjort synes jeg. Da hun kom tilbake fra jobb, løftet hun opp søppelsekken med valpene i, og da hun skulle ta opp en av valpene etter nakkeskinnet løsnet skinnet. Alle valpene hadde blitt kokt i solen.

Jeg var i dette landet da det skjedde, og hun kunne ringt meg eller noen andre, så hadde vi selvfølgelig kommed med en gang. Tror ikke jeg hadde tatt meg tid til å ta på meg klær engang.

Syns det er helt forkastelig at hun ihvertfall ikke flyttet dem til skyggen, ringte på til noen, ringte meg, ringte sjefen og sa hun kom litt senere eller lignende. Personlig mener jeg ihvertfall at denne dama ALDRI skulle hatt hund.

Herregud. Herregud, herregud, herregud. Går det an? Er det seriøst mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir skikkelig kvalm av denne overskriften :/

AnonymBruker
Skrevet

Skjer med deg og merkelige tråder? Kjedelig sommerferie eller?

Anonym poster: fd880e5c1fcc5f601336d6bb911522c0

Ja, du starter litt overdrevent mange tulletråder som bare fyller opp forumet med uinteressante, hypotetiske spørsmål.

Var det ikke slike spørsmål man likte å spørre da man var rundt 10 år gammel, da? Du er vel noe eldre enn det, TS!

Anonym poster: d35bea316021833d1442bf2a059a8084

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du starter litt overdrevent mange tulletråder som bare fyller opp forumet med uinteressante, hypotetiske spørsmål.

Var det ikke slike spørsmål man likte å spørre da man var rundt 10 år gammel, da? Du er vel noe eldre enn det, TS!

Nå var jo dette en reel situasjon da, så jeg skjønner godt at hun startet tråden.

MØKKAKJERRING, jeg hadde aldri snakket med henne igjen. Aldri.

Anonym poster: 7845e07a8d863a38604d386b7ae74bd0

• Liker 2
Skrevet

Forumet er for alle, er det ikke? JEG syns det er gøy å høre andres meninger om ting, det er ikke verre enn å scrolle en halv cm nedover, så er det problemet borte.

Du traff virkelig spikeren på hodet når det gjelderen alderen min altså :Nikke:

Skrevet

Nå var jo dette en reel situasjon da, så jeg skjønner godt at hun startet tråden.

MØKKAKJERRING, jeg hadde aldri snakket med henne igjen. Aldri.

Anonym poster: 7845e07a8d863a38604d386b7ae74bd0

Takk!

Jeg har egentlig ikke snakket med henne siden heller, blir kvalm bare av tanken egentlig..

Skrevet

Har ignorert denne tråden pga overskriften, men nå måtte jeg sjekke allikevel... Hadde risikert mye for å redde valpene, litt kjeft fra sjefen hadde jeg ikke bekymret meg for en gang!

Håper dam hjemsøkes av dårlig samvittighet og mareritt i lange tider!!!!!:spy:

• Liker 1
Gjest Candy Pie
Skrevet

Er dette sant ? :(

Håper hundene døde litt raskt...

Skrevet

Er du hjernedød? Enhver mentalt oppegående person ville reddet valpene og kommet for sent på jobb. Det er innlysende!

Skrevet

Er du hjernedød? Enhver mentalt oppegående person ville reddet valpene og kommet for sent på jobb. Det er innlysende!

Spør du om JEG er hjernedød?

Skrevet

Er dette sant ? :(

Håper hundene døde litt raskt...

Ja, dessverre.. Håper det jeg også, men har mine tvil. Må være en helt grusomt måte å dø på..

Skrevet

Spør du om JEG er hjernedød?

Ja! For det første er emnetittelen horribel! For det andre er det et ufattelig dumt spørsmål du kommer med!

Skrevet

Ja! For det første er emnetittelen horribel! For det andre er det et ufattelig dumt spørsmål du kommer med!

Selvfølgelig er den horribel, og det var handlingen også, derfor den tittelen.

Hvorfor er det er dumt spørsmål? Noen mennesker er tydeligvis kapable til å gjøre slikt, ville finne ut om det var flere som ville gjort det samme, og om jeg rett og slett hadde litt for stygge tanker.

Men for all del, jeg er sikkert hjernedød på grunn av dette ;)

Gjest Surrehodet
Skrevet

ok, handlingen er forkastelig. Hun kunne ha ringt deg eller andre som var tilgjengelig.

Så til hennes forsvar: Ikke alle land har samme beskyttelse for ansatte, om hun var lokalt ansatt kunne dette dette være nok til at hun fikk sparken. Om du kjenner sjefen hennes "litt" er ikke det en garanti for at hun faktisk fikk beholde jobben om hun kom drassende med 6 valper/kom forseint. Og når det gjelder dyrelege.....flere steder hunder ikke er ansett som verdige.

Men siden du ikke oppgir hvor dette landet var kan ikke jeg påstå hverken det ene eller andre.

Jeg vet at det er å vifte med en rød klut for mange brukere, men i enkelte land foregår ikke ting slik som her hjemme. Jeg forsvarer ikke hennes handling, men det er så forferdelig lett å dømme når man står på utsiden.

Skrevet

Syns vel ikke spørsmålet var så dumt. Det er nok av folk som ikke bryr seg om dyr. Mange ville nok si eller tenke at de ikke vil risikere jobben, fordi det er jo bare en jævla kjøter.

Skrevet

Eh, tar meg IKKE tid til å ringe sjefen oppi dette osv.

Får valpene berget og medbrakt til veterinær det raskeste jeg klarer, så sie jeg fra til sjefen elelr andre når jeg vet at valpene har det bra.

Uskyldige dyr som kan dø om ikke jeg gjør noe raskt - kommer selvsagt før noe annet.

• Liker 1
Skrevet

ok, handlingen er forkastelig. Hun kunne ha ringt deg eller andre som var tilgjengelig.

Så til hennes forsvar: Ikke alle land har samme beskyttelse for ansatte, om hun var lokalt ansatt kunne dette dette være nok til at hun fikk sparken. Om du kjenner sjefen hennes "litt" er ikke det en garanti for at hun faktisk fikk beholde jobben om hun kom drassende med 6 valper/kom forseint. Og når det gjelder dyrelege.....flere steder hunder ikke er ansett som verdige.

Men siden du ikke oppgir hvor dette landet var kan ikke jeg påstå hverken det ene eller andre.

Jeg vet at det er å vifte med en rød klut for mange brukere, men i enkelte land foregår ikke ting slik som her hjemme. Jeg forsvarer ikke hennes handling, men det er så forferdelig lett å dømme når man står på utsiden.

Jeg ser absolutt hva du mener, og det er derfor jeg spør.

Personlig ville jeg risikert jobben, uten tvil, og jeg lurte på om det var flere som ville gjort det, eventuelt ikke.

Landet det gjelder er Hellas, og hvorvidt sjefen liker hunder eller ikke, vet jeg ikke, men jeg vet at hun det gjelder kjenner dyrlegen her, og at hun kunne tatt de på veldig kort varsel.

Personlig synes jeg det er lett å "dømme" utifra dette, da jeg selv ville risikert jobben.. Men som sagt, jeg ser hva du mener!

Gjest Surrehodet
Skrevet

Nå blir jeg vel hatobjekt nr. 1 her på KG.

Jeg ville ikke ha risikert jobben om det var i Hellas, men hadde gjort hva jeg kunne for at andre kunne hentet dem.

Her i Norge derimot, hadde jeg ikke tvilt, jeg hadde tatt valpene hjem evt til dyrelege, uansett temperatur og ansvar på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...