Gå til innhold

Kokte valper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Se for deg at du bor i et annet, varmt land. Du går tur med hunden din tidlig om morgenen, når du plutselig hører klynking fra en søplekasse. Du sjekker, og oppi søplekassa ligger det 6 nyfødte valper.

Du skal jobb, hva gjør du? Du vet at utover dagen blir det opptil 50 grader i sola.

Sjefen din er en ok fyr.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer jobben å forklarer for sjefen hva jeg har funnet. Sier at jeg kommer litt for sent, tar deretter kontakt med dyrlege/ veterinær. Så antar jeg at de har rutiner på å kontakte de rette instanser.

Anonym poster: 52d0553729a3cbb616bff07ca98ae46a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjer med deg og merkelige tråder? Kjedelig sommerferie eller?

Anonym poster: fd880e5c1fcc5f601336d6bb911522c0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt tar jeg meg tid til å hjelpe valpene. Er ikke så stødig på lovverket i alle land, men det kan godt hende det er ulovlig å ikke gjøre noe med dyrene for alt jeg vet. Så ringer jeg sjefen og sier i fra. Folk kommer stadig for sent til jobben pga. trafikkkø, ulykker, syke unger og lignende, så 6 valper som er i fare for å dø burde da være en grei unnskyldning til å komme litt for sent.

Anonym poster: df44675526564febb08f32dfbc053e25

Skrevet

Skjer med deg og merkelige tråder? Kjedelig sommerferie eller?

Nei, bare litt dødtid før jeg skal ut å spise hver kveld :)

Dessuten lurer jeg på om jeg er gal som syns dama som etterlot disse valpene er direkte slem.

Se posten jeg kommer med under her, så forstår du at det er noe som faktisk skjedde, ikke noe jeg finner på!

Skrevet

Okei, dette er greia:

En dame jeg kjenner gikk tur med hunden sin, da det overnevnte skjedde. Hun "måtte" på jobb, så hun tenkte at hun kunne hente de etter jobben (hun jobber i 8 timer). Til tross for at hun vet at det kan bli opptil 50 grader i sola, gikk hun fra de, MENS de lå i sola. Hun flyttet dem ikke engang. Det er det minste hun kunne gjort synes jeg. Da hun kom tilbake fra jobb, løftet hun opp søppelsekken med valpene i, og da hun skulle ta opp en av valpene etter nakkeskinnet løsnet skinnet. Alle valpene hadde blitt kokt i solen.

Jeg var i dette landet da det skjedde, og hun kunne ringt meg eller noen andre, så hadde vi selvfølgelig kommed med en gang. Tror ikke jeg hadde tatt meg tid til å ta på meg klær engang.

Syns det er helt forkastelig at hun ihvertfall ikke flyttet dem til skyggen, ringte på til noen, ringte meg, ringte sjefen og sa hun kom litt senere eller lignende. Personlig mener jeg ihvertfall at denne dama ALDRI skulle hatt hund.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Okei, dette er greia:

En dame jeg kjenner gikk tur med hunden sin, da det overnevnte skjedde. Hun "måtte" på jobb, så hun tenkte at hun kunne hente de etter jobben (hun jobber i 8 timer). Til tross for at hun vet at det kan bli opptil 50 grader i sola, gikk hun fra de, MENS de lå i sola. Hun flyttet dem ikke engang. Det er det minste hun kunne gjort synes jeg. Da hun kom tilbake fra jobb, løftet hun opp søppelsekken med valpene i, og da hun skulle ta opp en av valpene etter nakkeskinnet løsnet skinnet. Alle valpene hadde blitt kokt i solen.

Jeg var i dette landet da det skjedde, og hun kunne ringt meg eller noen andre, så hadde vi selvfølgelig kommed med en gang. Tror ikke jeg hadde tatt meg tid til å ta på meg klær engang.

Syns det er helt forkastelig at hun ihvertfall ikke flyttet dem til skyggen, ringte på til noen, ringte meg, ringte sjefen og sa hun kom litt senere eller lignende. Personlig mener jeg ihvertfall at denne dama ALDRI skulle hatt hund.

:hakeslepp::frustrert:

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Hun burde fått fengselsstraff for dette. Så uvitende er det bare ikke mulig å være.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde tatt meg av valpene, ok sjef eller ikke.

Skrevet

Å fy f... Så grusomt. Skjønner ikke hva hun tenkte med.

Skrevet

En av unnskyldningene var at hun hadde fått sparken fra jobben.

Kjenner sjefen litt fra før, og jeg tror ikke hun hadde fått sparken, men uansett mener jeg at levende vesner går over andre ting. Personlig hadde jeg ihvertfall risikert det. Hadde ikke kunnet leve med meg selv dersom jeg hadde gått fra de valpene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var ganske allmenn kunnskap at hunder ikke takler høy varme så veldig bra, så de fleste burde vite at valpene var i livsfare.

AnonymBruker
Skrevet

hva sa hun når du kjeftet på henne?

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden klart å forlate valpene der uten å gjøre noe.

AnonymBruker
Skrevet

En av unnskyldningene var at hun hadde fått sparken fra jobben.

Si at hun må bli litt mer selvstendig og begynne å tenke selv. Det er ikke sånn at det sjefen sier gjelder uansett situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

HVA FAEN

Anonym poster: b904acaf6acd64e342f8d6ffe92b67b1

Skrevet

fy faen assa!Hvordan kan hun bare gå på jobb, vel vitende om at de mest sannsynlig kommer til å dø?! Hva slags menneske er man da?!

Skrevet

Ingen unnskyldning dette her. Hvis hun er så livredd for å få sparken kunne hun vel tatt med seg valpene på jobb, gitt dem vann og ringt dyrlege fra jobben.

Skrevet

Jeg hadde uten tvil reddet valpene. Det hadde jeg gjort selv om sjefen min hadde vært en drittsekk også.

Gjest Minpin
Skrevet

Redde 6 liv eller komme tidsnok på jobb? Tøft valg, ass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...