Gå til innhold

hva gjør jeg med samboeren?

Gjest ladybug

Anbefalte innlegg

Gjest ladybug

jeg og samboeren har noen problemer for tiden. eller, han er problemet sånn som jeg ser det.

jeg fikk meg en hund som det virka som at han likte også, å det gikk bra en stund, men nå hater samboer den hunden mere enn noe annet, hunden merker det så han kan ikke skilles fra meg i lengre tid (ikke om natta engang) for da er det avføring over alt. så nå sover jeg på et eget rom sammen med hunden fordi samboer NEKTER hunder inn på rommet (ikke lov i bur engang).

vi har snakka om å levere han tilbake, å samboer har gått så langt å sagt at han kunne godt tatt med seg hunden bak låven å skutt han.

å ikke nok med det, jeg begynte å studere via nki for en mnd siden å nå sier han at han tviler på om det er det jeg vil, og at jeg kommer til å klare det. jeg er arbeidsledig for tiden (jobber HARDT for å få jobb) men det bryr ikke samboer seg om, han er sur å grinete fordi jeg går hjemme å steller for han hele dagen.

virker ikke som at han bryr seg om at jeg er der i det hele tatt, så jeg vurderer å flytte ut å ta med meg hunden slik at alle får det bedre.

noen her som har hatt det sånn? får vel huden full av kjeft fordi jeg overreagerer eller noe men vær snille å ta dette på en voksen måte. er ikke kjeft jeg er ute etter, bare råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

at hunden din ikke greier å skilles fra deg har lite med din samboer å gjøre. den har seperasjonsangst rett og slett. ikke uvanlig og ikke vanskelig å få kontroll over heller om man har litt peiling.

DU fikk deg hund, det var med andre ord ikke en avgjørelse dere tok sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes du har kommet til riktig konklusjon her: flytt ut. Det virker som om samboeren din gjør alt for å dra deg ned og det bør du ikke finne deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var enig i at vi skulle ta hunden, var et vennepar som hadde den. å de sier at atter han kom hit har han forandret seg. jeg kan ikke stole på at samboer tar seg av han om jeg skal bort heller (kose med han, gå tur osv) så jeg føler meg forpliktet til å ta han med. men når jeg var på besøk hos en venn var hunden helt anderledes. ikke ETT uhell inne og ingen syting osv når jeg gikk ut døra. men jeg føler meg samtidig slem om jeg velger hunden forran samboer, men dette holder på å ødelegge forholdet å jeg er redd for at om vi gir tilbake hunden vil forholdet være basert på at jeg måtte gi fra meg søteste hunden i verden fordi samboer ikke likte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

begynner å helle mer og mer mot at jeg gjør det slutt. men samtidig vil jeg savne han innmari å da, for han er jo så snill ellers. men jeg føler meg jo ikke velkommen her så lenge jeg har hunden. folk har vel overlevd brudd før meg så det er jo sikkert ikke verdens undergang men, vi har jo tross alt være sammen i snart et år da så vi har jo en historie sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare hater han hunden din, men HAN begynner å lure på om DITT studievalg er riktig for deg??

Hva blir det neste spør jeg da?

Skal ikke komme med klassisk KG-svar som "dump han", men jeg vil råde deg til å tenke deg nøye om og finne ut av om han virkelig er verdt å satse videre på.

Ja du vil savne ham, ja han er sikker snill på andre områder, men dette er noe du vil glemme når du har startet ditt eget liv for deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, er han misfornøyd med at du er hjemme og steller for han?;-)

Anonym poster: 1158a87b19b416a72702a1f3e086cd84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er ikke missfornøyd med at jeg steller huset, for det er det jeg som gjør uansett om jeg er på jobb eller ikke. kom hjem etter en ukes ferie, å det var ikke støvsugd, vaska, rydda eller noe ting. hjelpesløs :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...