Gå til innhold

Svigermonster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år, og har nylig utført en abort. Det skjedde på ferie med familien at jeg klarte å nevne dette til søsteren til samboeren min da jeg var veldig langt nede, lei og sliten. Hun lovte meg og aldri si dette videre. Vel, hun sa det til moren....

Nå maser moren som FAEN på oss om hva vi har valgt å gjøre osv, om aborten er utført osv. Vi har valgt å ikke svare, og vi sier at vi vil ikke snakke om det enda fordi det er veldig nylig og sårt tema. Dette tåler ikke svigermor.

Nå er det to uker siden jeg utførte aborten, og i går skulle vi på fest. Moren skulle kjøre oss og vi to ble sittende alene i bilen. Hun bryter ut " av respekt, og du må respektere at vi har spørsmål, har dere fjærnet det ????"

Jeg ble dritpaff, og svarte " du, det vil jeg ikke svare på, jeg vil ikke snakke om dette enda".. Og da var det i gang . Vi hadde en svært høylytt diskusjon i bilen, og jeg sa til slutt at "JA,vi har fjernet fosteret, og jeg syntes du er UFYSELIG som ikke kan respektere at ingen av oss vil snakke om det enda!" Og dette utartet seg, og fortsatte videre helt til sambo kom inn i bilen. Han utryter "hva faen er det som skjer, mamma du holder kjeft".. Og det ble stille... Jeg slamret igjen døra når vi gikk, og har ikke snakket med svigers siden.

Hun har tidligere snakket med meg når sambo har vært på jobb at "ja, det skulle fantes en regel mot å bli sammen så ung, for jeg tror "svein" har godt av å være singel og fri.."

Hva skal jeg gjøre??? Hun er ei skikkelig bitch hver gang sambo ikke er der, og hun nekter også for ting hun har sagt når sambo konfronterer henne om det.

Anonym poster: 33107e5adb35568224d8df0157ab9625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff,ut ifra det du forteller,ser det ut til at hun fortjener tittelen svigermonster ja..Tror du bare må minimere kontakten så mye som mulig, unngå å være på tomannshånd med henne, det er tydeligvis da hun benytter sjansen til å rakke ned på deg. Bra du har samboer som ser det slik som deg og som støtter deg mot moren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres vanskelig ut! Hva sier samboeren din om dette? Jeg ville kanskje vurdert å skrive en mail/brev angående aborten og forklart at hvor vanskelig hun gjorde det for dere. Dersom hun er helt urimelig å diskutere med kan det kanskje hjelpe hvis du tror det er mulighet for at hun tar det til seg. I muntlige diskusjoner med sånne mennesker er det vanskelig å holde seg rolig og få frem poenget syns jeg. Det spørs jo om hun kan vise noen form for selvkritikk da, hvis ikke hjelper det vel lite. Trist å høre om aborten, håper du og dere har det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sambo skjønner meg fullt og helt, og syntes moren har oppført seg veldig urimelig. Vi har hatt noen humper på veien som har fått henne til å oppføre seg helt kvalmende mot meg. Jeg tror ikke hun vet hvor høyt vi elsker hverandre, og jeg tror ikke hun har skjønt at hun kan komme til å skyve bort sønnen sin med denne oppførselen. Sambo er lei han og, av at jeg blir lei meg, og at han blir litt mellommann mellom oss... Han skal konfrontere henne med det, men jeg tror hun kommer til å nekte for ting hun har sagt, og det har jeg også sagt til sambo.. Heldigvis så kom han inn i bilen i tide og fikk hørt noe av krangelen vår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns no det er veldig rart at du ikke en gang ville svare på om du var gravid eller ikke? høres ut som at det var det hun ville vite, om hun skulle bli bestemor eller ei. Jeg kan skjønne at du ikke ville diskutere omtrendighetene rundt aborten og hvorfor dere gjorde som dere gjorde. men å nekte å svare på om du enda er gravid? det syns jeg er rart...

Ikke skyt meg om jeg har misforstått. Men skjønner godt at hun ville ha en bekreftelse på om dette var noe dere bare hadde snakket om eller om du faktsik fremdeles var gravid.

men hun burde absolutt tatt dette med sønnen sin, ikke med deg!

Håper det går bra med deg :klemmer:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har spurt gjentatte ganger etter sambo fortalte at aborten var utført. Det virker som hun må ha tusen bekreftelser på det. Begynner jo å lure på om jeg skulle tatt fosteret med på et glass å vist henne det. For å sette det veldig på kanten.... Dette begynner å bli frustrerende. Og hun sier vi må respektere at hun har spørsmål, hva med å respektere det VI går igjennom? Og at VI kan komme til henne når vi føler det er riktig å svare på det hun lurer på...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok! men da syns jeg absolutt at hun har gått langt over grensen flere ganger! Hold dere unna henne fremover, så kanskje hun lærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig?! Dette har da svigermor ikke noe med. Man må da klare å respektere et nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvilke spørsmål svigermonster egentlig skulle ha angående saken. Hva er det å lure på egentlig??

Nei. Ligg LANGT unna

Anonym poster: 714de5015d440dee05c864ee6c7a59f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett henne på plass hver gang hun trår over grensen, det virker som om hun er denslags person som tar seg godt til rette.

Kudos til samboeren din som ber moren holde kjeft, slike menn liker vi! :tommelsmil:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt over 40 og hadde en exsvigermor, ja faktisk noen som helst, sagt slik til meg dengang jeg tok abort ville jeg steilet! Det er også noe jeg nå som svigermor idag aldri kunne nevnt med et ord med mindre svigerdatter hadde kommet til meg. Det er en privatsak paret seg imellom! Si meg er din partner i arbeid? Har det vært større sosiale vanskeligheter vedr din partner/dere som skulle tilsi at din svigermor skulle gå over et punkt og ty til den tonen? Bare og da mener jeg et lite bare, hvis det har vært det så kan hun føle på sitt ansvar som mor ,føle håpløshet og prøve å ordne opp så lar hun tungen løpe løpsk fordi hun oppi alt rotet er sliten. Mange gutter på 20 er svært umodne og har en historie etter myndighetsalder som fortoner seg som svært rotete hvor foreldre ofte har måttet ty hjelpende til såvel praktisk som økonomisk. Jeg antar dette selvfølgelig ikke gjelder din partner. Jeg deler primært din oppfatning at frembusende damer er svært udelikat uansett alder. Jeg prøver i mitt svar til deg å se for meg personlighetstypene dere er. Jeg har bred erfaring for å svare for jeg har sett både det ene og det andre gjennom et langt liv. Slik du fremstiller henne på virker hun som en umoden og direkte kvinne som lever i en verden der ingenting er tabu og til og med ganske dagligdags å buse ut med denslags. Ufyselige mennesketyper! Klem til deg fra en som har sett mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har slitt litt med å finne seg en jobb, men nå har han endelig funnet seg noe. Og det er alltid mas om det også. Hun er en overbeskyttende, masene kjerring. Sorry to say, men hun er helt vill etter å vite alt. Sambo og jeg skulle på ferie, og sa dette for noen dager siden, da buste hun ut med at nei sambo hadde slettes ikke råd til dette, for han har lån på bil og andre regninger som skal betales og at han ikke klarer og prioritere osv. Hun har ingen tro på sambo og voksenlivet hans. Vi har bodd sammen i ett år snart, å han har bodd hjemme før det og levd et luksusliv der moren har holdt styr på ALT.

Hver gang vi presenterer noe "Nytt" som vi skal osv, så er alt galt, og vi bruker ikke huet. Mens når den litt eldre broren presenterer noe så har han hennes fulle støtte og enda litt til. Hun tror ikke samboeren min klarer noenting selv, og hun undervurderer han skikkelig..

Hun rakker også ned på meg hele tiden. At maten jeg lager ikke er sunn nok, at sambo har andre gode matfavoritter, at jeg ikke stryker skjortene hans. Hun kommer med disse stikkene hele tiden. "Dere fyttet sammen for tidlig. Det er sjeldent unge par holder livet ut. Dere går fort frem."

Jeg blir sprø... Jeg boikotter dama inntil jeg går en unnskyldning, for forløplig syntes hun at alt var på sin rette plass å spørre meg i bilen før jeg skulle på fest, i det sambo gikk ut om jeg hadde "fjernet det, og at jeg måtte respektere at hun hadde spørsmål":...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han sambo har brukt litt tid på å bli voksen og har hatt det litt fett med å flyte på sin mors omsorg? I så fall kan det ta tid før mamma skjønner at han faktisk har begynt å tørke seg i ræva sjæl.

Uansett hvordan du vrir og vrenger så handler det om sambos forhold til sin mor. Og det er nada du kan gjøre med det. HAN må sørge for at kjerringa forstår tegninga. For det har strengt tatt ikke noe med deg å gjøre, kun med hennes rolle i hans liv. Hun kan ikke kaste seg over noen i hans liv med mindre han tillater det. Og det gjør han faktisk med å være utydelig, uselvstendig (?) godta det ene men ikke det andre.

Selv om du kanskje ikke ser det så er det slett ikke sikkert han har satt grenser for sin mor. (Tviler på at du vil godta at kjæresten kanskje ikke er så mann som du vil..)

Men sånn kan det altså være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, eg er så glad svigermora mi er litt små-sjenert, så vi har eit normalt svigermor/datter-forhold! Bra at du set ho på plass når ho oppførar seg slik. Kvifor de tok abort og alt om aborten er ein privatsak mellom deg og sambuaren din. Nokre mødre skjønar berre ikkje at dei ikkje er med i det forholdet sonen er med i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...