kills Skrevet 7. august 2012 #21 Skrevet 7. august 2012 Jeg har ikke vært bort i noe som ligner på pulversaus hos Big Horn. http://www.tv2.no/gmn/biff-med-hjemmelaget-bearnaise-saus-1747398.html Har laget denne sausen selv et par ganger og synes den er kjempegod, men den er utrolig fet så jeg vil ikke anbefale å spise den særlig ofte.
Gjest Borghild Skrevet 7. august 2012 #22 Skrevet 7. august 2012 Jeg har ingen formening om Big Horn eller sausene, men har bare en liten kommentar til innlegget over her. Må restauranten være eksklusiv for at maten skal være god? FIkk nemlig det inntrykket av det du skrev.. Sorry om det er feil, men jeg skjønner meg virkelig ikke på snobberi. Edit: Kom et innlegg i mellomtiden; innlegget til Borghild jeg tenkte på.. Nei, nei absolutt ikke, var ikke sånn ment. Peppes f.eks er ikke spesielt eksklusivt, men har knallgod glutenfri pizza. Men Big Horn er for meg like harry som Egon. Vil tro Egon også bruker ferdigsauser. Selv burgersjappa på hjørnet har bedre mat enn Big Horn faktisk. Mulig jeg er en snobb, men skal jeg spise biff drar jeg heller på en ordentlig restaurant. Gidder ikke betale 200 spenn for seig skosåle med posesaus og isbergsalat, hermetisk mais og en blaut tomat. Da betaler jeg heller 400 for skikkelig mat. 4
Mixelite Skrevet 8. august 2012 #24 Skrevet 8. august 2012 Ja, så klart kan man det, men mye saus inneholder hvetemel og jeg tåler ikke det heller. Pleier å spørre hva sausen inneholder, men ofte vet de ikke siden de får den ferdig og de som bruker pose ser jo at hvetemel er nevnt på posen. Så tryggest uten saus da gitt. Dyrere restauranter erstatter ofte melet med maizenna eller liknende, men billige steder som Big Horn osv gjør nok ikke det. Og posesausen er det ihvertfall hvetemel i. Så foretrekker dyrere steder som vet hva maten inneholder om jeg skal spise biff. For det er jo best med saus så klart. Det er ikka alle posesauser det er hvetemel i. Toro storhusholdningsposer er det ikke. Ikke bernaise light(ellerhvadennåheter) heller. -Bare en liten avsporing fra avsporingen ;-) Gode kokker har alternativer, og det har ikke noe med dyre eller billige steder å gjøre, men med innstillingen til dem som lager maten, er min mening. Vi har fått servert det beste herremåltid, kjemisk fritt for hvete(gluten) og melkeprodukter, på Colorline mellom Kristiansand og Hirtshals.
Mixelite Skrevet 8. august 2012 #25 Skrevet 8. august 2012 Mulig jeg er en snobb, men skal jeg spise biff drar jeg heller på en ordentlig restaurant. Gidder ikke betale 200 spenn for seig skosåle med posesaus og isbergsalat, hermetisk mais og en blaut tomat. Da betaler jeg heller 400 for skikkelig mat. Hvorfor ikke steke biffen hjemme hos seg selv med skikkelig tilbehør og heller spise sånn mat som det krever tid og finesse å få til når man først betaler for den? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #26 Skrevet 8. august 2012 Min nærmeste BigHorn er den i Trondheim. har aldri blitt så skuffet som da jeg fikk maisstuing der, smakte kun hermetisk mais. Og bearnaisesausen lager vi bedre fra pose selv hjemme (first price posen med meierismør, melk, ekstra estragon og et egg i på slutten). Anonym poster: 4d4f64e63fa6439e33cec8ee48b41627
Karmosin Skrevet 9. august 2012 #27 Skrevet 9. august 2012 Hvorfor ikke steke biffen hjemme hos seg selv med skikkelig tilbehør og heller spise sånn mat som det krever tid og finesse å få til når man først betaler for den? Fordi man har lyst på biff og lyst til å spise ute? Biff tillaget med tid og finesse er også mulig å få til. 2
Mixelite Skrevet 9. august 2012 #28 Skrevet 9. august 2012 Fordi man har lyst på biff og lyst til å spise ute? Biff tillaget med tid og finesse er også mulig å få til. Poenget her var at biff er best med saus og at saus er ikke noen selvfølge for den som har matallergier. Ergo var forslaget mitt å heller satse på biff på hjemmkjøkkenet(med saus som tåles) og heller satse på annen mat ute. Siden biff nå en gang er enkel mat, langstekt eller kortstekt.
Karmosin Skrevet 10. august 2012 #29 Skrevet 10. august 2012 Poenget her var at biff er best med saus og at saus er ikke noen selvfølge for den som har matallergier. Ergo var forslaget mitt å heller satse på biff på hjemmkjøkkenet(med saus som tåles) og heller satse på annen mat ute. Siden biff nå en gang er enkel mat, langstekt eller kortstekt. Innlegget du siterte dreide seg om restaurantkvalitet og svaret ditt så absolutt ut til å dreie seg videre om det, så jeg tok det bare derfra. Saus vil være et allergikerproblem med mye man spiser ute uansett, så... Vil forøvrig på det varmeste anbefale Trancher for de som befinner seg i Oslo, for å få biff som hensetter en til nirvana i stedet for vanlig litt småtraurig biff. Åh så godt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå