Junine Skrevet 9. august 2012 #61 Del Skrevet 9. august 2012 Overhode ikke feminist! Menn og kvinner er født forskjellig, og vi vil alltid ha forskjellige ferdigheter. Likestilling er det mest riktige, så godt det lar seg gjøre. Feminisme har ingenting med likestilling å gjøre (selvom noen liker å tro dette), da det fremmer et kjønn fremfor det andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 9. august 2012 #62 Del Skrevet 9. august 2012 *snip* Jeg bare skjønner ikke fokuset på kvinners lidelse, kontra menneskers. Istedet for å utelukket lete opp tilfeller hvor det kvinnelige kjønn lider mest, og gjøre dette til fanesaker, hva med å gjøre begge deler? Og mørketall: https://www.google.no/search?q=menn+som+offer%2C+m%C3%B8rketall&sugexp=chrome,mod=10&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 9. august 2012 #63 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Feminisme har blitt tillagt så mange ulike definisjoner at jeg aldri kunne sagt at jeg var en. Men jeg er for like muligheter for alle. Vil en gutt bli sykepleier - la han. Vil en jente bli sykepleier - la henne. Folk skal få velge fritt og uten å bli dømt, enten det er den ene eller den andre veien. I tillegg er jeg enig med Katten om å sette fokus på voldtek, human trafficing o.l. på et generelt grunnlag. Mennesker må få velge selv hva de vil. Jeg vil være advokat og fokusere på karriere. Min bestevenninne vil være husmor og passe barn. Ingen av delene burde være overordnet. Men jeg setter pris på at jeg kan bli det jeg vil, og at hun kan bli det hun vil. Endret 9. august 2012 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 9. august 2012 #64 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg får en automatisk negativ instilling til folk som omtaler seg som feminister, det var en gang noe som modige kvinner kalte seg selv i kamp for like rettigheter i samfunnet. Det er i dag blitt en måte å indentifisere seg med makta og det politisk korrekte, feministene fra 68'er generasjonen har i stor grad vunnet, men mye vil ha mer og det er ikke lenger rettferdighet i muligheter, det er like utkomme som er det nye mantraet når det gjelder økonomi. I familie politikken handler det om å poengtere at mannen skal gjøre mer og ta mer ansvar, men sørge for at rettsvesenet opprettholder kvinnens særstilling som primær omsorgsgiver. I debatten om seksuell vold, handler det om å undergrave det faktum at menn også utsettes for seksuelle overgrep og voldtekt, det handler om å omdefinere bevisbyrdekravene for å dømme menn for voldtekt. Og det handler om å befeste posisjonen om at kvinner aldri er overgripere (selv om dette er beviselig feilaktig), man vet blant annet at seksuelle overgrep i borgerkrig begås av kvinner like gjerne som menn, mot både menn og kvinner - men at menn som utsettes for slikt får ingen oppmerksomhet, internasjonale NGO'er som jobber med problematikken mot kvinner avviser endog eksistensen av dette for å sikre egen finansiering. Kan virkelig med hånden på hjertet si at feminister er fryktelige mennesker, etter hvert vil de bli bekjempet selvsagt, det er bare så synd at vi må gjennomgå sånne kamper når det en gang handlet om likhet, likeverd, like muligheter og rettferdighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. august 2012 #65 Del Skrevet 9. august 2012 Det blir helt umulig å svare i denne tråden. Hvis man sier man er feminist, så blir man jo tillagt en hel haug med absurde meninger og holdninger. I følge KG så er en feminist en overvektig og lesbisk mannshater som kan skremme fanden på flat mark. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 9. august 2012 #66 Del Skrevet 9. august 2012 Det blir helt umulig å svare i denne tråden. Hvis man sier man er feminist, så blir man jo tillagt en hel haug med absurde meninger og holdninger. I følge KG så er en feminist en overvektig og lesbisk mannshater som kan skremme fanden på flat mark. Diskriminering og fordommer er heilt uakseptable ting å sette ut i praksis, og det er vitterlig synd om dette er tilfelle på kvinneguiden. Dog ser jeg allerede i denne tråden at det er vid uenighet om hva som er inkludert i feminisme(som politisk og sosial ideologi), og tross at jeg prøvde å definere mitt eget standpunkt rundt begrepet, så innser jeg at definisjonene som florerer ute på internett er relativt motsignede og uklare. I mitt sinn ønsker en 'ekte' feminist full likestilling uavhengig om det går på 'bekostning' av kvinne eller menn, men det er dessverre få offentlige talspersoner som jeg har sett fronte dette i feminismens navn. At man dermed får negative assosiasjoner til begrepet er nok forståelig, men å forhåndsdømme folk vil uansett slå feil ann, da begrepet i seg selv er vid omdiskutert og meget tilbøyelig slik dagens definisjoner er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VanDeKamp Skrevet 9. august 2012 #67 Del Skrevet 9. august 2012 Feminisme er mannehat. Anonym poster: 2cb29e9a2f23f64a8da114c3472cd0e4 Hvor er mannehatet her? «Vi er feminister fordi kvinner blir brent i India. Vi er feminister fordi jenter i Somalia får skåret bort klitoris. Vi er feminister fordi det knapt finnes kvinnelige toppledere, og fordi kvinnelønna fortsatt ligger lang lavere enn mannslønna - for arbeid av samme verdi. Men hvis noen forteller oss at vår egen kamp mot dårlig selvbilde, spiseforstyrrelser, seksualisert vold og forskjellsbehandling på jobben ikke er relevant, så gidder vi ikke å høre på dem lenger. Våre egne historier er viktige. Det er de som har fått oss til å innse at noe er galt med et samfunn som hindrer oss i å være frie.» Hilde Charlotte Solheim og Helle Vaagland i «Råtekst». Om du mener feminist som å kjempe for retten til selv å bestemme hvem man vil være. Å kjempe for frihet, imot undertrykking så ja da definerer jeg meg absolutt som en feminist Jeg er en kvinne som kjemper i mot voldtekt av begge kjønn, men ingen kan si at ikke voldtekt er mest utbredt av menn mot kvinner. Jeg vil antageligvis beskrive meg som feminist til den dagen da det er like få kvinner som menn på krisesenterene og jeg slipper å høre om jenter som lenge før sin 18 års bursdag er blitt giftet bort, om jenter som får hele klitorisen med mer skåret av. Trafficking (jeg snakker ikke om prostitusjon av ”egen fri vilje”) av kvinner og unge jenter er tilstede i nesten alle verdens konfliktsoner. Og misbruk er ikke mindre urettferdig, mindre vondt, mindre betydelig selv om det skjer i Syria, Afghanistan eller i Norge, målet er det samme. Ja vi har komt oss opp av gjørmehullet på mange måter selv om kvinneundertrykkelse, voldekter og vold er godt utbredt enda, og feminisme er ikke som det en gang var her i landet. Det er et ord som er godt fra å være noe man kunne si med stolthet til noe skittent. ”Ottar-tøser” ”jævla rødstrømmper”, ”sexistisk hatideologi”. I tillegg til at vi har fått et mer likestilt samfunn så har vi og fått en ny type generasjon ”sinte unge menn”. Og både den sinte unge mannen og ottar tøsen blir latterliggjort, begge har sikkert havnet i kategorien fordi de ikke har fått seg noe og man latterliggjør hele konseptet. Mannehat er jeg imot, på samme måte som jeg er i mot mannsjåvinisme og nedtramping av mine rettigheter, mine friheter som ei uavhengig kvinne. Man bør kunne ha to tanker samtidig og forstå at kvinnehat og mannehat er to sider av samme sak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 9. august 2012 #68 Del Skrevet 9. august 2012 Tråden ryddet for persondebatt. Hold dere til tema. Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #69 Del Skrevet 9. august 2012 Sexy med feminister, selv om de ofte misforstår hva likhet dreier seg om, nemlig lik lønn, like rettigheter osv, ikke at vi skal oppløse kjønnsforskjellene. Rather...embrace them! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 9. august 2012 #70 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Sexy med feminister, selv om de ofte misforstår hva likhet dreier seg om, nemlig lik lønn, like rettigheter osv, ikke at vi skal oppløse kjønnsforskjellene. Rather...embrace them! Gina Carano og Chris Crocker kan være modeller for disse forskjellene? Kjønn (forkortelse for kjønnsorgan/det reproduktive systemet) = forskjellen. I følge KG så er en feminist en overvektig og lesbisk mannshater som kan skremme fanden på flat mark. Endret 9. august 2012 av Vanemagi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 9. august 2012 #71 Del Skrevet 9. august 2012 I følge KG er en feminist en som hater menn, undergraver at også menn og gutter blir utsatt for vold, stygg, fæl, driter i hvordan hun ser ut, tror likestilling handler om å kappe av menn ballene, benekter biologiske forskjeller mellom kjønnene, hater sex, er sjalu på alle fine damer (man er jo selvsagt feminist fordi man er stygg, må vite), ønsker makt over menns seksualitet, og er generelt et rent lite helvete av en desillusjonert tulling som ingen menn ville tatt i med ildtang (om det ikke var for skjevheten på sexrelasjonsmarkedet). I ferier drar feministen til Tyrkia og sprer beina. Så.. Nja 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 9. august 2012 #72 Del Skrevet 9. august 2012 I ferier drar feministen til Tyrkia og sprer beina. Noen "velykkede" (høyt utdanna, egen bil etc) kjøper sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 9. august 2012 #73 Del Skrevet 9. august 2012 Noen "velykkede" (høyt utdanna, egen bil etc) kjøper sex. Ja, det er mulig det Vanemagi, poenget mitt er at jeg kjenner meg svært lite igjen i "KG-feministen". Du er jo blant de som tar hardt i og vel så det når du beskriver feminister, så du skjønner vel hva jeg mener? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
betrayed Skrevet 9. august 2012 #74 Del Skrevet 9. august 2012 Såvisst ikke feminist 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #75 Del Skrevet 10. august 2012 "Mange tror at feminisme har med kvinnefrigjøring og likestilling å gjøre, men dette er fullstendig feil. En mer korrekt betegnelse på feminisme er kjønnssosialisme." http://onarki.no/blo...n-etter-68erne/ Anonym poster: feae2e16f19a4cb83fc4429af24922e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 10. august 2012 #76 Del Skrevet 10. august 2012 I følge KG er en feminist en som hater menn, undergraver at også menn og gutter blir utsatt for vold, stygg, fæl, driter i hvordan hun ser ut, tror likestilling handler om å kappe av menn ballene, benekter biologiske forskjeller mellom kjønnene, hater sex, er sjalu på alle fine damer (man er jo selvsagt feminist fordi man er stygg, må vite), ønsker makt over menns seksualitet, og er generelt et rent lite helvete av en desillusjonert tulling som ingen menn ville tatt i med ildtang (om det ikke var for skjevheten på sexrelasjonsmarkedet). I ferier drar feministen til Tyrkia og sprer beina. Så.. Nja Høres ut som drømmedama spør du meg (bortsett fra det med at hun ikke liker sex og er stygg da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 10. august 2012 #77 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Ja, det er mulig det Vanemagi, poenget mitt er at jeg kjenner meg svært lite igjen i "KG-feministen". Du er jo blant de som tar hardt i og vel så det når du beskriver feminister, så du skjønner vel hva jeg mener? mhm... det ene utelukker ikke det andre. Resultatet er at barna i dag ser offentlig ansatte like mye eller mer enn de ser sine egne foreldre. Den psykologiske konsekvensen av så mange foreldreløse barn har vi ennå ikke sett omfanget av, men vi vet at det ofte er psykologisk skadelig for et barn å miste sine foreldre. 22.Juli... Endret 10. august 2012 av Vanemagi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #78 Del Skrevet 10. august 2012 Ja, jeg er. Og middelaldrende, barnløs og sint på menn? Anonym poster: 4b2c1bbc181e521eed80516a45b1b476 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 10. august 2012 #79 Del Skrevet 10. august 2012 Dette er fra amerika, men reaksjonene er nok sammenlignbare. Når en mann blir mishandlet av en kvinne, blir skylda lagt på mannen, majoriteten ser ikke noe problem med det heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 10. august 2012 #80 Del Skrevet 10. august 2012 Og middelaldrende, barnløs og sint på menn? Anonym poster: 4b2c1bbc181e521eed80516a45b1b476 Barnløs ja, sint på menn og middelaldrende, nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå