Gå til innhold

Skal,skal ikke....silikonpupper...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Håper at noen her kan svare meg på noen av mine spørsmål ang.brystproteser. Jeg har betsemt meg for å få lagt inn proteser og i den forbindelse lurer jeg på om jeg bør velge silikon (som de fleste legene anbefaler) eller saltvannsproteser? Er livredd for komplikasjonene det kan medføre...er det noen her som har opplevd "hard kapsel",blødninger,infeksjon o.l?? Kanskje det finnes noen som absolutt ikke vil anbefale en slik operasjon?...eller som vil anbefale å gjennomføre det? Valget av klinikk står mellom Klinikk Stavanger og Colosseum klinikken (avd.Stavanger). Noen som har erfaringer med disse klinikkene?

På klinikk Stavanger er prisen 23 000,- mens på colosseum klinikken er prisen 27 000,- men da dekker de også alle eventuelle kostnader innen 1 år om det skulle oppstå komplikasjoner som trenger videre behandling....

Hadde vært fint å komme i kontakt med andre som har bestemt seg for å gjennomføre en slik operasjon innen året er omme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo sende en PM til en av disse brukerne:

Niniel

Dina69

Virgo

Liza (?)

Papaya

Tror disse har vært gjennom brystoperasjoner.

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann. Jeg skal gjennomføre en operasjon denne uken, gjett om jeg er nervøs!! Jeg skal ha silikon fordi det er mye mer naturlig å ta på, det er visstnok mer som et ekte bryst... Saltvanns innlegg blir ganske harde, og de kan se veldig unaturlige ut. Man burde bytte ut protesene etter 10 til 15 år pga. slitasje og faren for lekking. At silikon som lekker ut i kroppen er farlig er ikke bevist, så det er det vanskelig å si noe om. Jeg kan vel egentlig ikke si så mye mer før jeg har hatt operasjonen, men jeg kan prøve å skrive etter det :wink:

hilsen "fra a til c"

Skrevet

Hei Kenzo!

Jeg har ikke silikonpupper. Jeg har bare pupper - og jævlig mye av dem. De har vært en kilde til frustrasjon, smerter, dårlig selvbilde og utgifter i hele mitt voksne liv.

For meg har jenter med såkalte små pupper - fra B-kopp og nedover - alltid vært noe jeg har misunt intenst. Tenk å kunne hoppe uten å få kjempevondt! Tenk å kunne gå i en topp med halterneck, eller spagettistropper! Tenk å kunne ha bar rygg og kjøpe bikini på Hennes & Mauritz! Heldiggriser!!!!

Jeg syns det er unødig å bruke penger på og utsette kroppen for det å legge inn brystimplantat. Pupper kommer i alle slags størrelser - det er en grunn til det! Vi kommer jo i alle størrelser også.

Det er dessuten tungt og vanskelig å ha store bryst. BH er vanskelig å finne, de er dyre og bikini er helt håpløst...

Kort sagt. Jeg vil oppfordre deg til å beholde de puppene du har - uten at jeg har noe med det...

Klem Suzy :wink:

Skrevet

Føler at jeg har det litt som Suzy, men jeg har valgt å foreta en brystreduksjon i sommer og det gleder jeg meg veldig til! Om du er fornøyd med kroppen din synes jeg ikke du skal endre noe, men om det hemmer deg , slik jeg føler situasjonen er for meg så er det -iallfall for meg- et naturlig valg å ta.

Skrevet

En veninne av meg fikk lagt inn silikon for en tid tilbake. Hun hadde aldri hatt store bryster (les:a-cup) og ammingen av sønnen hadde gjort brystene, som ble ganske store når hun var gravid, tomme. :(

Hun valgte å legge inn silikon. Desverre var hun en av de ytterst få som fikk en betennelse i det ene operasjonssåret og implantatet i det brystet kapslet seg. Heldigvis så får hun ordnet dette gratis. :D

Hun sa det gjorde ganske vondt i det betente brystet ganske lenge, men ellers følte hun seg fin.

Ellers vil jeg henge meg på Livets datter: PM de som har fått det gjort. Jeg har snakket litt med Dina69 og hun hadde masse info til meg. Jeg ønsker meg saltvannsproteser jeg da. Håper du får de svarene du søker..

Skrevet

hei kenzo ! vet akkurat hvordan du har det,slet med det samme selv,har gått i flere år og hatet mine brøst,og endeli skal eg gjer noe med det, var på konselasjon på coleseum i stsvanger på onsdag, ja det er dyrt der ,men etter og ha hørt mye rundt, så var d den plassen eg fikk mest posetive tilbakemellinger.selv syntes eg legen eg snakket md var utruleg profisjonell, han ambefalte ikkje saltvann, der dei var mykkje hardere, og dei haldt ikkje så lenge som silikon. det legger seg ein kapsel runndt protesen, så visst det skulle gå hull på den så blir det inne i kapselen. men det skal mye til for at det skal skje..ønsker dg uansett lykke til med valge.. skal foresten bestille time i morgen, snakket med dei i dag , kunne nesten få time hvor når som helst :-) Gleder meg!! silla... :)

Gjest Emmelina
Skrevet

Hallo jenter!

Så akkurat på frokosttv om brystkreft..

Tror vi skal være glad vi har pupper i det hele tatt.

Og nå mener jeg ikke noe negativt om det :-) "nye" pupper.

Jeg har tankt tanker selv om det , men dte ble bare så tåpelig å tenke sånn i dag :-? Har mine pupper og er frisk og rask :-)

Ha en flott dag

Skrevet

Jeg skal snart på konsultasjon på Nobel Clinic i Oslo og har tenkt til å legge inn silikon proteser. Jeg er 75B nå og planen er å legge inn 350 g.

Der koster det hvis jeg ikke husker helt feil 28500 kr med lokal bedøvelse.

Spm om man skal ta silikon eller saltvann .. Silikon legges foran brystmuskelaturen og saltvann legges bak. Grunnen til at det legges bak er for at det saltvannsproteser er mye hardere og det vil kanskje syntes. Og det er jo ikke no særlig da.

Kirurgene anbefaller som regel 240g ca og har man str'en jeg har på puppene og man legger inn 240g vil man beholde formen på puppene bare dem vil være litt større. De fleste som legger inn så lite har jeg hørt "angrer" etterpå for at dem ikke la inn mer.

Så hvis alt går etter planen får jeg meg nye pupper før sommeren :-)

Skrevet
Jeg skal snart på konsultasjon på Nobel Clinic i Oslo og har tenkt til å legge inn silikon proteser. Jeg er 75B nå og planen er å legge inn 350 g.

Spm om man skal ta silikon eller saltvann .. Silikon legges foran brystmuskelaturen og saltvann legges bak. Grunnen til at det legges bak er for at det saltvannsproteser er mye hardere og det vil kanskje syntes. Og det er jo ikke no særlig da.

Kirurgene anbefaller som regel 240g ca og har man str'en jeg har på puppene og man legger inn 240g vil man beholde formen på puppene bare dem vil være litt større. De fleste som legger inn så lite har jeg hørt "angrer" etterpå for at dem ikke la inn mer.

Hvis du er 75 B er du jo perfekt! Hva skal du med mer???? :hakeslepp:

Skrevet

Enig med Suzy jeg. I tenårene hadde jeg 70B og var veldig fornøyd med det. Nå har jeg vokst litt og har gått opp til 70C, og større vil jeg ikke ha de!

Skrevet

Perfeksjonisme er vel opp til hver enkelt å definere.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du skal legge inn så mye. Synest det høres ut som om du har passe størrelse :-) . Men det er selvfølgelig opp til deg.

Jeg har tatt operasjonen og presiserte for kirurgen at var han i tvil så ville jeg heller ha for lite enn for mye. Det er 2 mnd siden nå, og jeg må nok innrømme at jeg har tenkt tanken... At jeg kunne ha lagt inn mer :wink: ... MEN jeg er utrolig glad for at jeg ikke gjorde det. Jeg ønsket meg normale bryster. Bryster som ser naturlig ut, som føles naturlig ut og som det går an å ligge på. Ikke harde store baller, der huden står i spenn. Det er ikke vakkert etter min mening.

Synest du skal tenke deg godt om, det er tross alt lettere å leve med litt for små, en litt for store :wink:

Skrevet

Mange mener at 75B er akkurat passe stort.. jeg mener det er for lite (på meg og min kropp), og jeg liker ikke formen på dem.

350g høres kanskje mye ut, og kirurger anbefaller vel rundt en 240g. Da vil dem se naturlige ut osv osv. Tar jeg så lite vil puppene få akkurat den samme formen, men dem vil bare være litt større. Og det vil være uaktuelt for meg.. Jeg syntes selve silikon look'en er stilig, selv om jeg ikke skal ha en veldig dramatisk en selv.

Og siden jeg skal gjør det så skal jeg gjøre det skikkelig ..

Pluss ann jeg skal ha valuta for pengene.. hehe :wink:

Skrevet
Mange mener at 75B er akkurat passe stort.. jeg mener det er for lite (på meg og min kropp), og jeg liker ikke formen på dem.

350g høres kanskje mye ut, og kirurger anbefaller vel rundt en 240g. Da vil dem se naturlige ut osv osv. Tar jeg så lite vil puppene få akkurat den samme formen, men dem vil bare være litt større. Og det vil være uaktuelt for meg.. Jeg syntes selve silikon look'en er stilig, selv om jeg ikke skal ha en veldig dramatisk en selv.

Og siden jeg skal gjør det så skal jeg gjøre det skikkelig ..

Pluss ann jeg skal ha valuta for pengene.. hehe :wink:

OK, hver sin smak. Men jeg mener fortsatt at du burde tenke deg godt om, før du legger inn så mye :wink:

Skrevet

Har snakket med flere.. hvordan dem var før, hvor mye dem la inn og hvordan dem er nå. Også sett masse med resultater.. og det høres faktisk mere ut enn det er..

Ei har lagt inn over 400g og var kanskje pittelitt større enn meg i utgangspunktet og det ser ikke dramatisk ut ..

Og så klart har jeg tenkt meg nøye om.. skal også snakke med kirurgen osv om dette her. Ta det han sier i betraktning ..

Skrevet

Mitt inntrykk er at silikon anbefales fremfor satvann! Jeg la selv inn silikon for snart 6 måneder siden, og er strålende fornøyd!! :P Jeg hadde i utgangspunktet 75A, nå har jeg 80B, la inn 250 ml...

Lykke til uansett hva du/dere velger å gjøre! jeg har ihvertfall ikke angret ett sekund på min operasjon, har heller ikke hatt komplikasjoner av noe slag...!

Dina

Skrevet

Dina69:

Hvem klinikk brukte du da du la inn silikon?

Skrevet

Jeg gjorde det på Klinikk Stokkan i Trondheim, og er utrolig fornøyd med klinikken og legen der! Det kosta kr. 27 000, og inngrepet ble gjort i full narkose. Jeg la inn silikonen via brystvortene , og nå 5 1/2 måned senere er atrrene knapt synlige! :hoppe:

Dina

Skrevet

- Hvor mange år går det før man må legge inn nye impl. ??

- Jeg har spisse pupper, men vil ha runde. Vil det si at jeg må legge inn mer enn jeg "trenger" da?

- Jeg har veldig små brystvorter, noen ganger ingenting, men vil ha større, går det an å gjøre noe med det?

* drømme :sexy:*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...