Gå til innhold

Har mistet jenta vår - livet etter døden

Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker lappen. Folk som får seg til å stjele fra barnegraver er siste sort. Her er det flere bamser, vaser og ymse pynt som har forsvunnet i løpet av årene. Det er forbanna irriterende.

Og så fint du har pyntet forresten, lysene er søte. Denne jula har vært den verste noensinne, så jeg har ikke orket å pynte. Og det gnager litt på samvittigheten kjenner jeg..

Så kjipt at du har hatt en kjip jul, Vampen :klemmer:

Heldigvis ble julen her ok i år. Men jeg har ofte dårlig samvittighet selv. Mest fordi jeg sjeldent er på graven. Nå gruer jeg mer enn noensinne til å dra dit - etter denne lappen. Hva om noen stjeler fremdeles? Kommer til å dø litt ekstra innvendig da vet jeg, og bli hakket mer morderisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du har gjort det :)

Noe av det styggeste jeg vet er når folk ødelegger på graver. Da bestefaren min døde tok noen korset (den som blir satt der rett etter begravelsen) og satt det opp ned. Et par år etter stjal noen lykta. Neste lykt merket vi så vi kan finne synderen om det skjer igjen. Har en misstanke om at den ble flytta til en annen grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint du har gjort det :)

Noe av det styggeste jeg vet er når folk ødelegger på graver. Da bestefaren min døde tok noen korset (den som blir satt der rett etter begravelsen) og satt det opp ned. Et par år etter stjal noen lykta. Neste lykt merket vi så vi kan finne synderen om det skjer igjen. Har en misstanke om at den ble flytta til en annen grav.

Så jævlig; sette korset opp ned :(

Hvordan merket dere lykta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Knallperler? I det man rørsker i lysene smeller det?

Må ærlig talt si at de som stjeler slikt er smått utstyrt i øverste etasjen. Dessverre er det noen av våre nye landsmenn i fra fattige land i Europa som dessverre har null respekt for andres eiendom.

Leit å høre om vanskelig jul, Vampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du har hatt en kjip jul, Vampen :klemmer:

Heldigvis ble julen her ok i år. Men jeg har ofte dårlig samvittighet selv. Mest fordi jeg sjeldent er på graven. Nå gruer jeg mer enn noensinne til å dra dit - etter denne lappen. Hva om noen stjeler fremdeles? Kommer til å dø litt ekstra innvendig da vet jeg, og bli hakket mer morderisk.

Takk for det.:klemmer: Jeg trodde egentlig jeg fikk min verste-jul-ever i 2006, men tre dødsbudskap i løpet av de siste dagene før jul har gitt første jula med et barn for lite-jula konkurranse. Så ja, litt i meste laget..

Om noen fremdeles stjeler etter den lappen, så er de rett og slett i manko på funksjonelle hjerneceller. Jeg håper det er en tjener som er overivrig i tjenesten. Hvis ikke hadde jeg vurdert et morderisk innlegg i lokalavisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jævlig; sette korset opp ned :(

Hvordan merket dere lykta?

Ja, det var grusomt. Ikke noe moro å finne graven sånn midt i sorgen :(

Vi skrapet bare inn noen initialer i bunnen. Ganske usynlig, men hvis man vet hvor det er så ser man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så forbanna på de som tuller med grava på den måten :-( enten må de være tilbakestående eller bare onde :-( off .... Uansett hvor full jeg hadde vært så hadde jeg ALDRI gjort noe sånt. Personene må være ødelahte til å begynne med.. Off fy faen så simpelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært ute og gått tur. Det er en nydelig dag og sola skinner. Man må riktignok skynde seg hvis man vil få med seg litt sol, og den står så lavt på himmelen at man blir blendet. Akkurat den biten liker jeg ikke noe særlig, men bedre enn regnvær uansett (selv om jeg elsker regn om sommeren).

Noen bilder fra turen. Det av "bølgene" ble skeivt som f... Hadde en utålmodig liten krabat som røsket i båndet og ikke var særlig hypp på å stå stille.

Her er vi (er jeg ikke tynn og lekker? :P)

20131229_130350_zpsb1e822a4.jpg

20131229_125933_zps7ae66fab.jpg

20131229_125517_zpse264f808.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk å lese om at folk stjeler lys fra din lille jenter grav, får vondt inni meg.. Du skulle festet lysene i en sånn alarm man får kjøpt på dippedutt butikker, sånn voldsalarm som lager et skikkelig bråk når man drar i dem/trykker på dem. Fortsatt god jul, kjære dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen vennligst gi meg en jobb? Holder på å gå fra konseptene snart. Trykker F5 på data'n konstant i håp om at det er noe nytt jeg kan søke på. Den gang ei. Blir lettere frustrert av dette :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lysene fortsatt på graven, eller har noen vært idiot nok til å ta de selv med lapp på?

Ikke så lenge siden noe av det samme skjedde i nærmiljøet her jeg bor. Moren stod frem i lokalavisen, og bønnfalt de som hadde stjålet lykt, bamse og steinfigurer fra hennes datter grav om å levere tilbake. Da kom det frem at det var mange graver som hadde blitt frastjålet ting. Og etter noen dager stod de frastjålete tingene på graven igjen. Så det kan faktisk hende at slike usle tyver har samvittighet allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lysene fortsatt på graven, eller har noen vært idiot nok til å ta de selv med lapp på?

Ikke så lenge siden noe av det samme skjedde i nærmiljøet her jeg bor. Moren stod frem i lokalavisen, og bønnfalt de som hadde stjålet lykt, bamse og steinfigurer fra hennes datter grav om å levere tilbake. Da kom det frem at det var mange graver som hadde blitt frastjålet ting. Og etter noen dager stod de frastjålete tingene på graven igjen. Så det kan faktisk hende at slike usle tyver har samvittighet allikevel..

Nope. Fått stå i to hele dager nå. Forsvinner det igjen så går jeg til avisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stjele fra en grav...

Har ikke ord for hvor forkastelig jeg synes det er.

Likte forresten lysene og "oppsatsen".

Pent pyntet hos lillesøster.

:hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være rimelig kald til sinns for å stjele noe fra en grav, og ikke minst fra graven til et barn. Kjenner jeg blir sint bare av å tenke på det.

Håper det nye året bringer med seg en jobb og mange fine stunder for deg, Sobril.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg besøkt lille Eiril...<3

Lysene deres stod enda, de begynte dog å bli litt tomme for batteri. Tok meg friheten å sette et lys inni lykten, så vet du at det er meg!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Da har jeg besøkt lille Eiril...<3

Lysene deres stod enda, de begynte dog å bli litt tomme for batteri. Tok meg friheten å sette et lys inni lykten, så vet du at det er meg!

Tusen takk!! :klemmer:

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...