Gå til innhold

ALDRI gå på Abelone restaurant!!!


~sikka~

Anbefalte innlegg

Jeg angrer dypt og hellig at jeg satte foten innenfor døra på Abelone i Trondheim.

På lørdag, altså Valentinesday tenkte jeg og gubben å gå ut og spise. De fleste restaurantene var fulle men vi fikk da bord til slutt, på Abelone. Hadde aldri hørt noe spesielt om den restaranten tidligere så jeg tenkte det er vel bare gøy å prøve en ny... yeah right!!

Når vi kom inn dit sto vi og ventet ca 5 minutter til noen kom og ønsket oss velkommen. Spurte om vi hadde bestilt, joda det har vi... da så han på oss med et forvirret utrykk og sa - javel. Akkurat som om det var så utrolig rart at akkurat vi hadde bestilt bord :-?

Det neste han ber oss om er å gå og henge av oss jakkene, javel, greit nok. Det var tydligvis garderobeplikt der. Da vi kom til garderoben får vi vite at det er 10,- i garderobeavgift!! I en restaurant! :-? Burde vel egentlig ha snudd der. ... :roll:

Vi tenkte vel egentlig at siden de også var fullbestilt måtte det vel være en grunn til det, maten er antageligvis utrolig god tenkte vi :P

Vi kom ned igjen fra garderoben... ingen der til å vise oss vårt bord så vi gikk rundt og så på lappene som lå på bordene. De hadde delt A4-ark i to og skrevet navn og tidspunkt med penn og lagt ut på hvert bord :o Utrolig profft - not!!

Vi satte oss ned og ventet på at noen skulle komme over med menyer til oss. Etter ca 5 minutter fikk jeg vinket over en servitør og spør etter menyer, noe vi får. Han spurte oss ikke engang om vi ville ha noe å drikke... greit nok, kan vel overleve det da. .....

Tar ca 10 minutter og en servitør kommer endelig over og spør om vi vil bestille. Ja selvfølgelig vil vi det!! Han leverer oss heldigvis drikke også.

Vi venter på maten i ca 30 minutter.

Vinker over en servitør og etterlyser maten, de kommer med den med en gang. Men det er feil!! Gubben fikk feil type biff - og den var rå istedet for medium. :murvegg:

Vinker over en kelner igjen og varsler om dette. De tar med seg maten hans inn på kjøkkenet. Mens jeg sitter igjen med min mat, som jeg ikke kom for å spise alene. ... Vinker over en servitør - IGJEN - og opplyser om at maten min blir kald mens jeg venter på gubbens mat. Den frekke jenta ber meg bare spise den. Jeg opplyser henne at jeg går ikke på restaurant for å spise alene mens gubben ser på, og spør om vi får noe avslag i prisen pga dette - får beskjed om å ta det med sjefen.

Snakker med sjefen, han tar med min mat på kjøkkenet for å holde den varm. Greit nok.

Vi får maten tilbake etter ca 3 minutter. Fortsatt feil!!! Vinker over kelner igjen!! De tar med begges talerkener denne gangen.

Krever å få snakke med sjefen, spør ham om vi får avslag i prisen pga dette. Han svarer "nei, men dere skal få det dere bestilte"!!! :evil: Jeg opplyser han at vi har mest lyst til å bare gå... han sier "da synes jeg bare dere skal gjøre det"! :o ....... fine by me!! Vi gikk rett ut - heldigvis at han ba oss bare gå... for jeg hadde virkelig ikke lyst til å betale et øre til den sjappa der. :evil: :evil: :sinna:

For øvrig var ikke maten jeg fikk god engang :roll:

Vi endte opp på Kings Cross - en britisk pub... hvor vi spiste burger og drakk øl istedet. Så mye mer koselig det var :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Garderobeavgift er det på alle restauranter jeg har vært på (i Oslo), ingenting rart med det (de fleste har garderobeplikt også). Og å vente 30 minutter på maten er da helt vanlig, de skal faktisk lage den også.

Det er klart at man av og til har dårlige opplevelser på restauranter, men det betyr jo ikke at det alltid er slik, alle kan ha en dårlig dag, og det virker litt teit å skulle boikotte en restaurant på bakgrunn av ett besøk. En indisk restaurant vi var på for første gang rotet veldig med bestillingen vår og sendte den til feil bord og greier (vi fikk riktignok gratis dessert som trøst da), og en del andre tullete ting. Heldigvis valgte vi å prøve den restauranten igjen og da var alt absolutt perfekt og etter flere besøk er det nå en av mine favoritt-restauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å vente på mat en time - uten engang å få det man bestilte er normalt??

30 minutter på å lage maten er mer enn det som er akseptert, 20 minutter er hva de lærer på kokkeskolen at er normalt og grensen.

Har snakket med en del folk om dette og hører at Abelone er beryktet for dårlig service her i byen.

Selv garderobefyren sa han skjønte ikke hvorfor folk gidder å gå der. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis slike opplevelser er en gjenganger og du hører det samme fra mange andre (og kanskje anmeldelsene ikke er så positive heller), så er det jo selvsagt noe å tenke på. Men hadde det vært et éngangstilfelle så synes jeg det ikke er noe å ta så veldig på vei for, som sagt, alle kan ha en dårlig dag og gjøre feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er noe å ta på vei for selv om det bare hadde vært et engangstilfelle. Jeg forventer faktisk å få normal service når jeg går på restaurant, synes vi var meget tålmodige med dem også.

Kanskje jeg har høye krav, noe jeg ikke føler.... men jeg synes det var helt elendig oppførsel av sjefen der nede, og servicegraden var meget lav blandt de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg hadde også forventet reduksjon i prisen eller noe ekstra hvis slikt hadde hendt (noe vi alltid har fått de ekstremt få gangene det har vært tull på restauranter), men jeg synes likevel ikke man trenger gå til et drastisk tiltak som å unngå den restauranten i all evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har min fulle støtte, sikka!

Om jeg er på en restaurant og føler at jeg ikke får skikkelig service, kommer jeg aldri mer tilbake.

"Alle kan ha en dårlig dag..." Bullshit! I servicebransjen kan du ikke tillate deg å ha dårlige dager. Skal jeg liksom unnskylde dem pga det? Jeg har da betalt nøyaktig like mye som de som kommer på de "gode dagene".

Hvis de derimot er klar over den dårlige servicen og unnskylder, er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de hadde gitt oss prisreduksjon eller gratis dessert f.eks. Da hadde jeg gitt dem en ny sjanse fordi det hadde vært meget kundevennlig. Men når sjefen faktisk ber oss om å bare gå, ja da føler jeg ikke at jeg er mye velkommen til å gå tilbake.

Jeg har opplevd på andre restauranter at de har gjort feil også, men da har de jo gitt meg kompensasjon, og beklaget seg. Det er jo noe helt annet, og da går jeg jo tilbake dit fordi de innrømmer feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle kan ha en dårlig dag..." Bullshit! I servicebransjen kan du ikke tillate deg å ha dårlige dager. Skal jeg liksom unnskylde dem pga det?

Det er forskjell på unnskyldning og forklaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

send aldri maten tilbake 2 ganger , da er sjangsen stor for at du får en spytteklyse osv på den.

en jeg kjener jobbet på en resturang og han fortalte meg at kranglete kunder får mye rart i maten sin:-)

om det gjelder over alt trur jeg ikke , men noen steder finnes det slike folk og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de derimot er klar over den dårlige servicen og unnskylder, er det noe annet.

Ja akkurat - helt enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send aldri maten tilbake 2 ganger , da er sjangsen stor for at du får en spytteklyse osv på den.

en jeg kjener jobbet på en resturang og han fortalte meg at kranglete kunder får mye rart i maten sin:-)

om det gjelder over alt trur jeg ikke , men noen steder finnes det slike folk og...

uck - ja ikke sant. Godt at vi ikke spiste maten andre gangen den kom da, man vet jo aldri. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet på restaurang og det er nok bak dørene det er mest action ;)

Har aldri spyttet i maten, men det har vært en og annen potet som har vært på gulvet og herjet før den havnet i tallerkenen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv jobbet på restaurang og det er nok bak dørene det er mest action ;)

Har aldri spyttet i maten, men det har vært en og annen potet som har vært på gulvet og herjet før den havnet i tallerkenen :roll:

Ærlig talt, noe så uprofesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o den restauranten hadde jeg ALDRI satt min for tilbake i igjen!!!!Når til og med sjefen er frekk, skjønner man jo hvorfor de andre ansatte har en frekk holdning!!!Ansatte i restauranter kan IKKE ha en dårlig dag mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderobeavgift er helt normalt, og at det tar 30 minutter å få maten første gang på en travel lørdag er ikke unormalt over hodet. Det kan skje at man sender ut feil mat til feil gjest, eller gjør en feil i forhold til hvordan bestillinga var. Men måten restauranten håndterte dette på høres helt horibel ut. Når sånnt skjer skal man være ydmyk, beklage, rette opp OG kompensere for skaden ved gratis dessert/kaffe eller reduksjon i pris. At ingen viste dere til bordet eller tok i mot dere hørtes heller ikke bra ut, og når ventetida på mat er lang er det enda viktigere å få tatt bestillinga raskt, og få delt ut drikke sånn at man har noe å "holde på med" mens man venter. Forøvrig går jeg aldri ut på en populær restaurant på en travel dag (lørdag/valentine/morsdag osv) uten å bestille forrett. Den får man ofte mye raskere, og da blir ikke ventetida på hovedrett så lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man går ut og spiser betaler man ikke bare for maten, men også for opplevelsen.

Da skal den være verdt pengene!

Skjønner deg godt, hater å få ødelagt en fin kveld på denne måten. Jeg gir heller ikke en restaurant to sjangser, med mindre de beklager feilien og legger seg flate.

Finn en annen plass! Og de har bare godt av litt dårlig reklame. De skal fortjene gjestene sine, ikke omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kunne jeg ha fortalt deg hvis du hadde spurt, sikka. Jeg har også vært på Abelone 1 gang, aldri mer. Maken til uprofft sted. Jeg kjente igjen alt du sa om fullstendig mangel på struktur og ingen servicevillighet. Man må finne frem selv og ordne seg selv. Be om alt fra menyer til å ta drikkebestilling, de kommer ikke på det selv. Serverer feil mat, alle får ikke noenlunde samtidig. Maten er ikke godt nok tilberedt. Vi var tilogmed de eneste gjestene i restauranten da, selv om vi var et bord med ca. 10 som hadde forhåndsbestilt. Det var 1 kelner på jobb, han var ca. 85 år. Vi var redde for å mase på ham, i tilfelle han skulle få et hjerteanfall.

Jeg tror det kanskje er den dårligste restauranten jeg ha vært på i hele Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke innlogget Lula

30 minutter på å lage maten er mer enn det som er akseptert, 20 minutter er hva de lærer på kokkeskolen at er normalt og grensen.

Uten å blande meg inn i diskusjonen forøvrig, men jeg har aldri hørt at dette er en regel som er opplest og vedtatt (verken på kokkeskolen eller andre steder)

Hvor lang tid det tar å få maten varierer med type restaurant og hvor mye det er å gjøre. Tar ting ekstra lang tid synes jeg at man bør gi beskjed om dette til gjestene, men jeg ahr aldri hørt at man lærer denne "regelen" på kokkeskolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...