Gå til innhold

Dealbreakere

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest finurlig

Hva legger du i "jensemann"

Som i stedet for å si "Jens Stoltenberg", så sier han "Jensemann" når han skal kritisere politiske avgjørelser. Får ørekreft av å høre det.

For øvrig er jeg svært enig i lista di, tror du klarte å nevne det mest essentielle for mange der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er en dealbreaker en som:

* Voldelig

* Langsint

* Sjalu

* Stemmer på venstresiden av politikken, inkludert AP

* Hater å trene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i stedet for å si "Jens Stoltenberg", så sier han "Jensemann" når han skal kritisere politiske avgjørelser. Får ørekreft av å høre det.

For øvrig er jeg svært enig i lista di, tror du klarte å nevne det mest essentielle for mange der :)

Da er vi på samme side. Ja, det er jo sum du skrev på forrige side, en form for hersketeknikk. Jeg føler at det er TV2 sine politiske kommentatorer som bruker "jensemann" mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en del store og viktige ting, som religiøsitet, politisk ståsted, alkohol/rus osv som er avgjørende at klaffer tilstrekkelig med mine holdninger og livsstil. I tillegg ser jeg at jeg bryr meg om småting som spytting o.l. Var på en på mange måter veldig hyggelig date i dag, hvor han spyttet i ganske sterk vind så jeg kanskje tror noen dråper kom på meg *grøss* får ikke så lyst til å kline da, altså.

Anonym poster: 63a552eaf3efe89200b0db096ff640a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At han er fast bestemt på å få barn, da jeg ikke ønsker det

- At han røyker, snuser eller bruker narkotika

- At han drikker alkohol utover et glass til maten (ønsker helst at han skal være avholds)

- At han mener sex er viktig i et forhold

- At han er fotballsupporter

- At han ikke liker dyr

- At han er kraftig overvektig

- At han ikke kan styre temperamentet sitt

- At han stemmer FRP

- At han ikke har styr på økonomien (men han trenger ikke tjene godt)

- At han er religiøs

Anonym poster: ace960ff1064afbaf2392a517f3530c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg ikke kunne godta hos en potensiell partner

- røyk eller narkotika

- mye alkohol

- politisk ståsted som er veldig forskjellig fra mitt eget

- ingen økonomisk sans/forbruksgjeld

- upålitlighet

- obsessiv hobby (type fotball, fiske o.l. som betyr at han bruker de fleste helger på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Upålitelighet

Sier en ting, gjør noe annet

Manglende empati

Egoisme

Gjerrighet

Humørsyk

Unyansert, sort/hvitt-tenkning

Hensynsløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dealbreakere for min del er at han:

-kommenterer andre damers utseende eller åpenbart glor på andre damer

-er veldig opptatt av penger og status

-må dra ut og drikke hver eneste helg

-ikke liker dyr

-ikke vil ha barn

-uhøflig

-gjerrighet

-ignorerer eller overser vanskelige ting i livet, og nekter for at slikt finnes og ser på følelser som svakhet

som jeg kommer på..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Overdreven alkoholbruk(gjelder jo såklart andre rusmidler også, kan til en viss grad tolerere marihuana, men ikke sterkere stoffer).

-At han stemmer FRP (og partier som ligger enda mer til høyre. Partiet høyre kan jeg akseptere).

-At han tror på konspirasjonsteorier-

-At han er alternativ(av typen som ukritisk tror på engler, homeopati, healing osv).

-Barn fra tidligere forhold.

-At han hater katter eller ikke liker dyr generelt. Min man må ihvertfall like katter(jeg har ingen, er bare skeptisk til folk som misliker katter. Trenger ikke elske katter heller).

Det er det jeg kommer på egentlig.

Anonym poster: 38d529ac635dfdb7a7b118f6a715ffb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreakere:

-At hun ikke er oppegående, kunnskapsrik, samfunnsengasjert og over gjennomsnittet god til å prate for seg.

-At hun ikke tør å stå opp for seg selv og sine meninger

-At hun ikke klarer å få meg til å le

-Egoisme

-Sex og singelliv er ukas høydepunkt for henne

-At hun tjener for dårlig

-Hun tar meg for gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dealbreakere for deg ved en mann/kvinne, som gjør at du ikke kunne gått inn i et forhold med vedkommende?

For meg er det røyking og svært ulikt politisk syn.

Røyking og religiøsitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Upålitelighet

Sier en ting, gjør noe annet

Manglende empati

Egoisme

Gjerrighet

Humørsyk

Unyansert, sort/hvitt-tenkning

Hensynsløs

Sånn kan jo typen jeg nå har sett over lang tid være...Huff, jeg burde komme meg ut av dette forholdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Alt for opptatt av sitt eget utseende (sminke, bol, flexer muskler forann meg etc)

- Dårlig hygiene

- Mangel på sosial intelligens

- Klengete (eller bare vil være med meg alene hele tiden, ikke dra på besøk /ha besøk av familie og venner)

- Ikke vil ha barn

- Røykere

-Drikker mye

-Veldig religiøs

-Lat / unnasluntrer

- Dårlig økonomisk sans

- Feit (lubben går fint)

-Manglende respekt for andre mennesker og dyr.

For min del går det fint at han har ett annet politisk syn enn meg, så lenge han ikke prøver å få meg engasjert i hans parti eller at han prater alt for mye om det. Kjæresten min digger Siv, jeg er fan av Jensemann, eneste som kommer ut av det er ett par artige diskusjoner innimellom. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dealbreaker for min del:

Uhygienisk

Gjerrig

Selvhøytidlig/besserwisser

Røyker/snuser

Drikker for mye

Uengasjert

Uansvarlig

Fordomsfull

Tar meg for gitt

Stemmer FRP

Uten ambisjoner, (mener ikke at man må ha mange års høyere utdannelse og toppjobb, men hvis han er fornøyd med å sitte i kassa på RIMI resten av livet skygger jeg banen).

Masse tatoveringer

Ingen egne meninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på date med en DJ, og vi hadde en riktig så god tone, helt til jeg sa at derr jeg bor, er det ganske lytt. Min husvert og hans to barn legger seg tidlig, og veggene er syltynne. Dermed kan han jeg ikke ha besøk som spiller høy musikk så sent på kveldene, for det må være stille klokken 22. Men han måtte gjerne komme hit på dagen og mixe, det var ikke noe problem det, sa jeg. Så ble stemningen plutselig ganske anspent, og vi gikk hjem til hver vår leilighet. Noen dager senere ringte han meg og takket for daten, men ønsket ikke å treffes igjen for dette var rett og slett en dealbrrrreaker for ham???

Synd det skal være så vanskelig, er helt fra meg jeg.

Anonym poster: a3381d4a71d8d24bf56a12775dfe3be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen (etter min mening) rimelig strenge eller merkelige "krav" i denne tråden. Feks er det et krav fra flere at partnerer deres må like dyr? Hva er grunnen til at det er så viktig å like dyr? Er det noen sammenheng mellom mer fundamentale dårlige egenskaper hos menn som ikke liker dyr? Eller er dere redd at menn ikke vil ha dyr med dere? Selvsagt har alle rett til å sette sine egne grenser og jeg respekterer selvsagt de som setter som et krav å like dyr, lurer egentlig bare på hvorfor.

Dealbrekers for meg går hovedsaklig inn under personlighet og treffer jeg noen med en av disse så lider de stort sett av alle tre, så de henger sikkert litt sammen.

-Dramaqueen

-Oppmerksomhetsyk

-Manipulerende eller controll freak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maria_Marihøne

Har sett noen (etter min mening) rimelig strenge eller merkelige "krav" i denne tråden. Feks er det et krav fra flere at partnerer deres må like dyr? Hva er grunnen til at det er så viktig å like dyr? Er det noen sammenheng mellom mer fundamentale dårlige egenskaper hos menn som ikke liker dyr? Eller er dere redd at menn ikke vil ha dyr med dere? Selvsagt har alle rett til å sette sine egne grenser og jeg respekterer selvsagt de som setter som et krav å like dyr, lurer egentlig bare på hvorfor.

For meg er det viktig at han liker dyr fordi jeg selv er veldig glade i de, og kan ikke tenke meg et liv uten å ha dyr i hus. Han trenger ikke å like absolutt alle dyr, men hvis han ikke liker hunder f.eks så er det absolutt en dealbreaker. Jeg kunne hvert fall ikke vært sammen med noen som sier at de hater dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på date med en DJ, og vi hadde en riktig så god tone, helt til jeg sa at derr jeg bor, er det ganske lytt. Min husvert og hans to barn legger seg tidlig, og veggene er syltynne. Dermed kan han jeg ikke ha besøk som spiller høy musikk så sent på kveldene, for det må være stille klokken 22. Men han måtte gjerne komme hit på dagen og mixe, det var ikke noe problem det, sa jeg. Så ble stemningen plutselig ganske anspent, og vi gikk hjem til hver vår leilighet. Noen dager senere ringte han meg og takket for daten, men ønsket ikke å treffes igjen for dette var rett og slett en dealbrrrreaker for ham???

Synd det skal være så vanskelig, er helt fra meg jeg.

I det minste tok han hensyn til naboene dine. Det skal han ha. Ikke alle som gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri blitt sammen med en mann som:

- røyker

- er Casanova-typen (glatt og innbilsk m.m.)

- har barn fra tidligere forhold

- elsker å feste og må gjøre det omtrent hver eneste helg

- ikke er glad i dyr

- er sosialist langt inn i margen

Det var noen punkter iallfall... Er garantert flere, men kommer ikke på de her i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...