Gå til innhold

Hunnkatt med løpetid?!

jordbær

Anbefalte innlegg

Jeg blir _gaaaal_!!

Jeg har ikke sovet på tre netter. Den forbanna katten går rundt og JAMRER seg hele forbanna tiden.

Går ut i fra at dette er fordi hun har løpetid...Eller?

Vi skal sterilisere henne, men må vel vente noen dager på time. Tips om hva som får det kattemonsteret til å holde kjeft en natt?

Hun har tilgang på mat, vann, do og døren mellom stuen og rommet vårt er åpent. Hun går fritt rundt i huset.(lukker vi døren, stiller hun seg utenfor døren og hyler til vi må slippe henne inn, det har hun alltid gjort.)

*rivesegihåret*

Jeg er trett.. Vil sove, uten en sutrende katt på utsiden... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir _gaaaal_!!

Jeg har ikke sovet på tre netter. Den forbanna katten går rundt og JAMRER seg hele forbanna tiden.

Går ut i fra at dette er fordi hun har løpetid...Eller?

Vi skal sterilisere henne, men må vel vente noen dager på time. Tips om hva som får det kattemonsteret til å holde kjeft en natt?

Hun har tilgang på mat, vann, do og døren mellom stuen og rommet vårt er åpent. Hun går fritt rundt i huset.(lukker vi døren, stiller hun seg utenfor døren og hyler til vi må slippe henne inn, det har hun alltid gjort.)

*rivesegihåret*

Jeg er trett.. Vil sove, uten en sutrende katt på utsiden... :sur:

Akkurat SÅNN hadde vi det i natt og!!!

Katta har løpetid for 5.gang og er helt gaaal!

Fikk ikke akkurat skjønnhetssøvnen vår :tunge1:

Vår pusefant blir sånn hver gang,- og det ser ut som om det blir verre fra gang til gang! ::sjokk::

Hjelper det virkelig å sterilisere pusene ? Altså, vi skal sterilisere henne, vi må bare først finne ut om vi skal la henne parres eller ikke.

Roer de seg ned da ? Her er det en ukes mareritt hver gang, og det er ikkeno gøy :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Sånn har vi det også med våre tre hunkatter :o Også smitter de hverandre... Men - da storepus ble sterilisert sluttet hun med jamringen! Så det er håp! De to andre skal også under kniven om ikke så alt for lenge - skal bli såååå deilig å slippe løpetidsjamringen :D

Men vær obs på at det kan ta litt tid før alle hormoner er i balanse etter inngrepet, så det kan ta et par måneder før det er helt slutt på jamringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger lillesnuppa mi under kniven.

Det er tydeligvis løpetid på gang. Ruller seg og rompa rett til værs når vi koser på henne...

Håper hun gror sammen raskt. HATER å operere på dyra mine..

I.flg andre, sier dem at det bør bli bedre etter et par dager. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe på en god natts søvn igjen.

Katten vår er veldig glad i å snakke... Men på natta pleier hun å sove i senga vår, ikke å gå rundt og jamre seg hele tiden. (Bare når vi lukker igjen døra slik at hun ikke kommer seg inn/ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for pusen din :D

Er ikke morro å måtte la dyrene operere, men det er jo ganske nødvendig noen ganger.

Uff, får nok holde ut en gang eller to til, før vi ser om det skal bli kattunger eller ei. Friste dog å bestille operasjon nuh! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pusejente er kastrert, hun verken jamrer eller er urolig, så her hersker det harmoni og jeg er sjeleglad det er gjort. Så det anbelas, dessuten slipper vi alle hannkattene rundt huset nå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller er tingen hos oss. Vi har to hunnkatter. En pille i uken, og problemet er løst.  :)

40% av katter på p-piller får jurkreft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[40% av katter på p-piller får jurkreft...

Og hvor mange prosent av hunnkattene, uten p-piller, får uønskede kattunger... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig elskovsyk mons - og dere får sove igjen - noen måneder :hoho:

Vår pus har ofte løpetid og kastraten gjør sitt beste. Ikke bra nok for pus, men nok til at vi får sove.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange prosent av hunnkattene, uten p-piller, får uønskede kattunger... :roll:

Derfor burde man steriliserte/kastrere kattene sien, eller la være i det hele tatt hvis man ikke har råd til det.

Det å behandle jurkreft hos katt, er det mest smertefulle du kan utsette det for! Bare å avlive det med en gang for å være human.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med jordbær.

Synes ikke noe om å gi p-piller til katter.

Ville ikke for alt i verden gjort det : (

Det beste er å sterilisere / kastrere om pusen ikke skal brukes i avl.

Evt. holde inne og passe på om den skal brukes i avl ( i løpetida seff. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt for katten å ha løpetid hele tiden hvis hun ikke får parret seg. Hvis en ikke skal bruke katten i oppdrett bør de kastreres!

P-piller er fy-fy! Som nevnt her får 40% av alle katter på p-piller jurkreft. De bør hvert fall ikke gå på p-piller mer enn 2 år.

Ved kastrering fjernes livmor og eggstokker og løpetid opphører. Ved sterilisering kuttes egglederne over og katten får fortsatt løpetid - kan føre til innbilt svangerskap hos katten. Kastrering er mest vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...