Gå til innhold

Til dere voksne kvinner (over 30 år)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har en mannlig venn, en dere ringer til når noe er galt i deres eget forhold? Hva er det i så fall som gjør at du velger å ringe denne vennen kontra en venninne? Og forbeholdet her (som i mitt eksempel) er at du har flere venninner du kunne ringt i steden for.

Min kjæreste har nemlig en venninne som ringer ham når det har skjedd noe i forholdet hun har. Jeg undrer meg over hvorfor hun velger å ringe ham i steden for en venninne. Jeg selv har ingen mannlige venner jeg ringer å snakker med sånne ting om om, i grunn ingen mannlige venner jeg driver å ringer til i det hele tatt. Kjenner jeg blir sjalu på denne venninnen til kjæresten min.

Anonym poster: 951fa4ca848a3543fa963170be1a87ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg ikke likt. Syns det høres merkelig ut jeg. Og sånne venninner har en tendens til å ta overhånd med mennene, plutselig må de trøste midt på natta, hente her og der osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Jeg har ingen venninner som jeg er komfortabel å snakke om slikt med. Men jeg har en mannlig venn som har vært der for meg gjennom tykt og tynt.

Vi har INGEN seksuell kjemi OVERHODET og aldri hatt det.

Anonym poster: 5241a97a8633d74316527c574dc5de26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Jeg har ingen venninner som jeg er komfortabel å snakke om slikt med. Men jeg har en mannlig venn som har vært der for meg gjennom tykt og tynt.

Vi har INGEN seksuell kjemi OVERHODET og aldri hatt det.

Anonym poster: 5241a97a8633d74316527c574dc5de26

Min kjæreste har seksuell kjemi med sin venninne. De har hatt sex tilbake i historien (før min tid), hun er "hot", han skryter av at han snakker godt med henne...i det hele tatt skryter av hun. Kan ikke skjønne hvorfor det ikke bare blir de to i grunn...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har problem med en mann, så er det vel mest naturlig å spørre en mannlig venn om råd? Mann tenker som mann, kvinne som kvinne. Å ringe venninner er vel helst når man bare vil klage, å få trøst?

Så kanskje hun bare er opptatt av å bevare det forholdet hun har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ettpar sånne. For det første er de like gode venner som mine få veninner, og for det andre hender det at det er veldig greit å få ett mannlig synspunkt på ting. For meg blir det litt slik at om jeg vil at noen bare skal være enig med meg, få ut gruff osv så ringer jeg veninner. Om jeg vil ha synspunkt fra en annen vinkel ringer jeg en kompis. Det er ikke det at veninner ikke kan si til meg hvis jeg tar feil, men vi er like og vi er som regel enige. Kompiser hjelper meg ofte å sette ting litt i perspektiv og gi meg ett lite innsyn i mannens side av saken. For meg er det ingenting annet bak det enn det, men jeg tar selvfølgelig hensyn om kompisen har dame. Og spesiellt om hun ikke kjenner meg så godt, eller jeg føler hun er usikker på mitt vennskap med hennes mann. Det siste jeg vil er jo å ødelegge noe bra for en god kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjæreste har seksuell kjemi med sin venninne. De har hatt sex tilbake i historien (før min tid), hun er "hot", han skryter av at han snakker godt med henne...i det hele tatt skryter av hun. Kan ikke skjønne hvorfor det ikke bare blir de to i grunn...

DA skjønner jeg at du reagerer. Det hadde jeg også gjort! Annerledes med venner som aldri har vært noe annet.

Endret av Bonito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..da ville jeg blitt irritert og usikker jeg også.

Mest sannsynlgi lei meg å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer hadde en sånn, som han hadde hatt sex med før min tid. Det endte med at jeg fant ut at de hadde sex mens vi var sammen. Fordi de lurte på om det var like godt som det de husket, ble det sagt :/ Så jeg hadde ikke likt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du står i veien for det som kunne vært mellom dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du står i veien for det som kunne vært mellom dem?

Vet ikke helt, for de har vært singel samtidig flere ganger...usikker på hvorfor de ikke er sammen. Antar det er den klassiske tingen: hun ser på ham kun som en venn, mens han vil noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ettpar sånne. For det første er de like gode venner som mine få veninner, og for det andre hender det at det er veldig greit å få ett mannlig synspunkt på ting. For meg blir det litt slik at om jeg vil at noen bare skal være enig med meg, få ut gruff osv så ringer jeg veninner. Om jeg vil ha synspunkt fra en annen vinkel ringer jeg en kompis. Det er ikke det at veninner ikke kan si til meg hvis jeg tar feil, men vi er like og vi er som regel enige. Kompiser hjelper meg ofte å sette ting litt i perspektiv og gi meg ett lite innsyn i mannens side av saken. For meg er det ingenting annet bak det enn det, men jeg tar selvfølgelig hensyn om kompisen har dame. Og spesiellt om hun ikke kjenner meg så godt, eller jeg føler hun er usikker på mitt vennskap med hennes mann. Det siste jeg vil er jo å ødelegge noe bra for en god kompis.

Om jeg, TS, hadde hatt en mannlig venn ville også jeg ikke ringt ham i hytt og pine for råd..heller valgt noen andre om han hadde vært i et forhold. Og ja, hun vet om meg. Man tar da hensyn. Ego-kjerring:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har dette med "voksne kvinner over 30 år å gjøre? Er ikke dette en problemstilling i alle aldersgrupper da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mnja... Jeg har et par slike venner som jeg kan finne på å snakke om "forholdsting" med, men jeg ringer dem ikke. Den som er fjerntboende kan få noen slike på mail, og den som bor nærmere har ved et par anledninger fått overbragt hjertesukk ansikt til ansikt.

Som det blir påpekt lenger opp i tråden - en mann kan bidra til å forklare hvordan menn tenker i enkelte sammenhenger.

Må tilføye at det aldri har vært det ringeste seksuell kjemi mellom disse vennene og meg, og de er begge godt gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreslå kvinneguiden for henne :-) eller si til din kjæreste at du ikke liker dette, og se hvordan han reagerer, en kjæreste bør være viktigere for han enn en dame venninne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt, for de har vært singel samtidig flere ganger...usikker på hvorfor de ikke er sammen. Antar det er den klassiske tingen: hun ser på ham kun som en venn, mens han vil noe mer...

Veldig ekkelt for deg uansett.

Jeg er over 35, og har ingen menn i mitt liv som står meg nærmere enn venninner gjør.

Det hadde vært rart for min del. Men jeg knytter nærmere bekjentskap med kvinner enn med menn, så kanskje det har med det å gjøre.

Likevel tror jeg at vi over 35 har mer venninner enn mannlige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva har dette med "voksne kvinner over 30 år å gjøre? Er ikke dette en problemstilling i alle aldersgrupper da?

Jeg tenker man gjerne "vokser" litt av seg dette med venner av motsatt kjønn når man etablerer seg med hus og hjem. Og så er de yngre mer liberale har jeg inntrykk av. Selv er jeg i midten av 30-åra og kjæresten er 10 år eldre. Ingen av mine venninner har mannlige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg, TS, hadde hatt en mannlig venn ville også jeg ikke ringt ham i hytt og pine for råd..heller valgt noen andre om han hadde vært i et forhold. Og ja, hun vet om meg. Man tar da hensyn. Ego-kjerring:

Ja man bør ta hensyn. Jeg kan fortsatt ringe mine kompiser for råd selv om de har dame, men det har jo med å gjøre at jeg også blir kjent med disse damene. De ser jo hva slags forhold jeg og kompisen har, og at det ikke er ett fnugg av noe sexuelt der overhode, og heller aldri har vært det. Hensyn tar jeg uansett, og jeg ringer dem ikke ned til hver tid av døgnet. Veninna i dette tilfelle burde helt klart ta hensyn, men til syvende og siste så er det kjæresten din som bør sette ned foten om han vet det plager deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en sånn typisk greie som ender med at de to rotter seg sammen mot deg når du steiler. Jeg tenker også at denslags er sånt som de yngre driver med, og at de fleste vokser det av seg. Jeg hadde aldri akseptert at ei kjerring brukte mannen min som gråtekone og fortrolig.

http://www.side3.no/article3293623.ece

http://www.dagbladet...p/sex/21459993/

Der kvinner er naive nek er menn alltid klare for å pule. Om de får sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par gode mannlige venner, men har aldri vært seksuelt involvert i de. Ville nok ikke likt at kjæresten fortsatt synes en ex var skikkelig hot som ringer i tide og utide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...