Gå til innhold

Fornye resept=256 kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måtte kontakte mitt gamle legekontor for å fornye en resept. Sendte de en beskjed via sånn webskjema de har på nettsidene , hvor de svarte på denne via sms om at de skulle videreformidle dette til legen. Deretter faxet de resepten til mitt apotek.

Faktura tilsendt meg per post:

Skriving av resept, utfylling av sykemeldingsattest etc 45,-

Ekspedisjonsgebyr 56,-

diverse 100,-

Fakturagebyr 55

kan dette stemme, 256,- for å fornye en resept og få den fakset??

Anonym poster: 2f4d3a35d8e5c3ca6bd111673b2eb636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg jobber som lege, så derfor poster jeg som anonym her :P

Det stemmer at det er egne takster for forskjellige ting, som bestemmes av stortinget. For eksempel er resept 45,- og ekspedisjons- og fakturagebyr har de også lov til å ta. Men jeg synes godt du kan ringe dem å høre hva "diverse 100,-" skal bety. Det høres jo ut som en tjeneste du ikke har betalt for.

Anonym poster: 70652f59628e44f0dc3403e98e1f44c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer sikkert, men det var en rimelig heftig pris. Mange legekontor tar ekstra for faksingen, og det er ikke alltid man kan betale for utskrivingen av resepten når man henter medisinen på apoteket - derfor blir det et fakturagebyr i tillegg.

Anonym poster: 0423178d416524d5f48022283a564bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det hørtes veldig rart ut. Har du ringt de for å forhøre deg om hvorfor du har fått såpass stort gebyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes godt du kan ringe dem å høre hva "diverse 100,-" skal bety. Det høres jo ut som en tjeneste du ikke har betalt for.

Tipper diverse-posten er for å fakse resepten.

Anonym poster: 0423178d416524d5f48022283a564bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Det er ca det jeg betaler for min resept også når den må fornyes, men enig med legen over her at du burde spørre hva diverse til kr 100,- er for noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ringt å hørt med legen. Er vel ikke så mange her som kan svare om de ikke selv er lege eller helsesekretær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...