Gå til innhold

Hvor mye kan man tjene på hobbyen sin?


Perle123

Anbefalte innlegg

Har hørt at man kan tjene opptil et vist beløp på hobbyen sin før man evt må starte opp firma og føre regnskap. Noen som vet mer om dette, evt hvor jeg kan finne mer info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er noe relevant der, siden det er forskjell på noe man driver med som hobby og begynner å tjene penger på, og noe man begynner med for å tjene penger. Hvis man f.eks. jobber som maler i en bedrift og i tillegg maler litt for andre på fritiden er det ikke noen hobby, og da skal man skatte fra første krone. Samler man derimot på frimerker og noen ganger selger dem for mer enn man anskaffet dem for kan man tjene noen kroner før man skal skatte. Hvor mye går dessverre mye på synsing og trynefaktor.

Anonym poster: 84d49fc40aae8f44dfce55d60a1865f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gidder å sjekke litt rundt på siden jeg linket til, så finner du f.eks. denne: https://www.altinn.n...ingsvirksomhet/

Jeg gjorde det, jeg gadd bare ikke å kaste bort mer enn 5 minutter på å lete. Lenken din var omtrent like nyttig som en til Google.

Anonym poster: 84d49fc40aae8f44dfce55d60a1865f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det, jeg gadd bare ikke å kaste bort mer enn 5 minutter på å lete. Lenken din var omtrent like nyttig som en til Google.

Det sies at utakk er verdens lønn, og du poengterer det jo på en utmerket måte.

Det etterspørres hvor man kan finne mer info rundt det å etablere et foretak, og jeg gir link til den offisielle siden hvor man finner svar på stort sett det meste rundt dette emnet. At du ikke gidder å bruke mer enn fem minutter, og at du omtaler det å innhente informasjon som å "kaste bort" tid, det sier vel kanskje mest om din grad av seriøsitet.

På den annen side, hvis du faktisk brukte fem minutter, uten å finne siden som forklarer skillelinjer mellom hobby og næringsvirksomhet, så er du nok nøyaktig like lite intelligent som du fremstår. Skjønner derfor godt at du ønsker å holde deg anonym.

edit: skrivefeil

Endret av Horge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...