AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg har aldri likt morgener. Jeg kan ikke huske å ha vært i tipp-topp humør noen gang før klokka har vært over 10. Minst! Det er noe samboer vet veldig godt også, og vanligvis så er han flink til å ta hensyn. Som for eksempel at han ikke skal gå i veien for meg om morgenen, ikke legge ting på en måte som jeg må lete og styre på for å finne det, og slikt. Altså rett og slett unngå at jeg må stresse meg halvt ihjel og få en unødvendig dårlig start på dagen. Nå har vi hatt overnattingsbesøk en uke. Av broren hans og kona. Begge de to er skikkelig morgenfugler, og kona (altså svigerinnen til sambo) synger og danser fra hun står opp og til hun legger seg. Hun er bare den type person. Ikke at det er noe galt i det, for all del, jeg liker de begge veldig godt! Problemet er at sambo blir "morsom" hver gang de er her. For eksempel så kan han prestere å si noe sånn som "Se på hun da, hun smiler og synger og hun har ikke spist frokost en gang! Kanskje du skulle prøve?" eller "Smiiiiil!" med et svært glis. Eller så prøver han å være småmorsom på min bekostning. Si idiotiske ting som "Det er jo morgen hissigproppen min. SMIL!". Jeg er faktisk ikke sur om morgenen, men jeg er bare ikke i det moduset med en gang jeg trør ut av senga. Det jeg faktisk blir sur og irritert av er den type kommentarer og det helsikes maset og antydninger om at det liksom er meg det er noe galt med. Hva pokker er vitsen med det? Det er jo akkurat slike ting som kan gjøre morgenen min så dårlig at humøret mitt er ødelagt resten av dagen. Og slike måter å irritere på skjer ikke når vi er alene.... Nå er han på vei for å kjøre dem til flyplassen og jeg kjenner at det skal bli godt å få slippe det presset jeg føler at jeg har på meg for å fremstå som om jeg bor i valiumsboksen. Anonym poster: 74db2f43c9a6df1f12df7d893020a0ac 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BN Skrevet 2. august 2012 #2 Del Skrevet 2. august 2012 Taaaaaaaaaaaakkar liten! Er de stygge med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 2. august 2012 #3 Del Skrevet 2. august 2012 Beklager altså, men jeg syntes du høres forferdelig sur og gretten ut. En ting er å trenge litt tid om morgenen, men at samboeren din må så til de grader legge ting til rette for at ikke du skal klikke? Jeg forstår at det kan være slitsomt å ha besøk over lengre tid, er helt enig med den. Men istedenfor å være sur og frustrert på gjestene som bare er blide og fornøyde, kanskje på tide å se litt på deg selv? Det er ikke normalt (ihvertfall ikke slik jeg kjenner folk) å gå rundt og sture så lenge som du gjør. Prøv å stå opp med et smil, selv om det er påklistret. Det er bevist at humøret blir bedre når man smiler, uansett hvor falskt smilet er. Og prøv å være litt snill med samboeren din om morgenen da. Han anstrenger seg jo tydeligvis for at ikke du skal bli sint. Det må være slitsomt for stakkaren. Som sagt jeg forstår at du trenger litt tid om morgenen, det gjør veldig mange, men de klarer det uten å klikke på folk. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje Skrevet 2. august 2012 #4 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg har aldri likt morgener. Jeg kan ikke huske å ha vært i tipp-topp humør noen gang før klokka har vært over 10. Minst! Det er noe samboer vet veldig godt også, og vanligvis så er han flink til å ta hensyn. Som for eksempel at han ikke skal gå i veien for meg om morgenen, ikke legge ting på en måte som jeg må lete og styre på for å finne det, og slikt. Altså rett og slett unngå at jeg må stresse meg halvt ihjel og få en unødvendig dårlig start på dagen. Nå har vi hatt overnattingsbesøk en uke. Av broren hans og kona. Begge de to er skikkelig morgenfugler, og kona (altså svigerinnen til sambo) synger og danser fra hun står opp og til hun legger seg. Hun er bare den type person. Ikke at det er noe galt i det, for all del, jeg liker de begge veldig godt! Problemet er at sambo blir "morsom" hver gang de er her. For eksempel så kan han prestere å si noe sånn som "Se på hun da, hun smiler og synger og hun har ikke spist frokost en gang! Kanskje du skulle prøve?" eller "Smiiiiil!" med et svært glis. Eller så prøver han å være småmorsom på min bekostning. Si idiotiske ting som "Det er jo morgen hissigproppen min. SMIL!". Jeg er faktisk ikke sur om morgenen, men jeg er bare ikke i det moduset med en gang jeg trør ut av senga. Det jeg faktisk blir sur og irritert av er den type kommentarer og det helsikes maset og antydninger om at det liksom er meg det er noe galt med. Hva pokker er vitsen med det? Det er jo akkurat slike ting som kan gjøre morgenen min så dårlig at humøret mitt er ødelagt resten av dagen. Og slike måter å irritere på skjer ikke når vi er alene.... Nå er han på vei for å kjøre dem til flyplassen og jeg kjenner at det skal bli godt å få slippe det presset jeg føler at jeg har på meg for å fremstå som om jeg bor i valiumsboksen. Anonym poster: 74db2f43c9a6df1f12df7d893020a0ac Eg vert litt satt ut over at du har såpass liten sjløvironi på dette. Du veit sjølv at du er i ørska fram til klokka ti. Kvifor ikkje berre le med han, når han påpeiker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 2. august 2012 #5 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Beklager altså, men jeg syntes du høres forferdelig sur og gretten ut. En ting er å trenge litt tid om morgenen, men at samboeren din må så til de grader legge ting til rette for at ikke du skal klikke? Jeg forstår at det kan være slitsomt å ha besøk over lengre tid, er helt enig med den. Men istedenfor å være sur og frustrert på gjestene som bare er blide og fornøyde, kanskje på tide å se litt på deg selv? Det er ikke normalt (ihvertfall ikke slik jeg kjenner folk) å gå rundt og sture så lenge som du gjør. Prøv å stå opp med et smil, selv om det er påklistret. Det er bevist at humøret blir bedre når man smiler, uansett hvor falskt smilet er. Og prøv å være litt snill med samboeren din om morgenen da. Han anstrenger seg jo tydeligvis for at ikke du skal bli sint. Det må være slitsomt for stakkaren. Som sagt jeg forstår at du trenger litt tid om morgenen, det gjør veldig mange, men de klarer det uten å klikke på folk. Men stakkaren vet jo at det ikke er på morgenen hun har mest selvironi - kan han ikke bare la det være med det akkurat da, da? Så kan han heller tulle med det når de kommer utpå ettermiddagen. Jeg skjønner TS godt. Kan godt le av meg selv, jeg, men helst ikke før klokka 9 på morran! Det er forferdelig slitsomt med de som skal ha det moro på min bekostning før jeg er helt i vater. Ser at jeg blanda litt svarene, men svaret var ment til begge over Endret 2. august 2012 av Petra75 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 2. august 2012 #6 Del Skrevet 2. august 2012 Men stakkaren vet jo at det ikke er på morgenen hun har mest selvironi - kan han ikke bare la det være med det akkurat da, da? Så kan han heller tulle med det når de kommer utpå ettermiddagen. Jeg skjønner TS godt. Kan godt le av meg selv, jeg, men helst ikke før klokka 9 på morran! Så det er han som er i godt humør som skal forandre seg? Ikke grinebiteren? Hun kan bare gå og tygge gråstein til hun ikke gidder mer? I min bok skal ikke de glade forandre seg og anstrenge seg for å forbedre seg, det er de sure og grinete. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. august 2012 #7 Del Skrevet 2. august 2012 Nå er det nå engang slik at vi har ulike rytmer, men samfunnet er lagt opp til de med tidlige rytmer, heia protestantismen! Hun er jo ikke SUR. Hun blir sur av folk som plager henne. Er det helt kurant? Seff. Grinebiterne her i tråden er vel iallfall ikke TS. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 2. august 2012 #8 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg skjønner deg godt, TS. Når man er morgengretten så blir det ikke bedre av at noen poker deg og maser om at du skal smile, det er jo åpenbart. Han trenger jo ikke å anstrenge seg slik jeg ser det, bare drite i å mase om at hun skal være glad. Jeg vil tro det er mer anstrengende for noen som er morgengretten å late som om de er kjempeglade, enn for noen andre å bare la være med småerting om morgenen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #9 Del Skrevet 2. august 2012 Beklager altså, men jeg syntes du høres forferdelig sur og gretten ut. En ting er å trenge litt tid om morgenen, men at samboeren din må så til de grader legge ting til rette for at ikke du skal klikke? Så du mener det at å ta hensyn til andre er en stor anstrengelse? At når jeg ikke vil bli ledd av om morgenen eller måtte leite meg i hjel etter ostehøvelen eller skjærefjøla eller hva som helst, så har han liksom satt himmel og jord i bevegese for å hjelpe til med å gi en best mulig start på dagen? Beklager, men den ser jeg ikke. Men stakkaren vet jo at det ikke er på morgenen hun har mest selvironi - kan han ikke bare la det være med det akkurat da, da? Så kan han heller tulle med det når de kommer utpå ettermiddagen. Jeg skjønner TS godt. Kan godt le av meg selv, jeg, men helst ikke før klokka 9 på morran! Det er forferdelig slitsomt med de som skal ha det moro på min bekostning før jeg er helt i vater. Ser at jeg blanda litt svarene, men svaret var ment til begge over Nettop! Og uansett så blir det for dumt å drive på å kommentere som andre hører på at det mer meg det er noe galt med. Jeg er ikke noe A-menneske og har aldri vært det. Det er faktisk ikke noe jeg kan gjøre noe med, og jeg gidder ikke å late som heller. Jeg har aldri sagt at hverken svoger, svigerinne, eller samboer skal gjøre noe for å "forbedre" seg, men det å ikke gå inn for å være frekk og "morsom" på min bekostning er da virkelig ikke for mye forlangt fra ham vel? TS Anonym poster: aa614f82c3c9dacaa54c3a18381aabb4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RamaLama Skrevet 2. august 2012 #10 Del Skrevet 2. august 2012 Så det er han som er i godt humør som skal forandre seg? Ikke grinebiteren? Hun kan bare gå og tygge gråstein til hun ikke gidder mer? I min bok skal ikke de glade forandre seg og anstrenge seg for å forbedre seg, det er de sure og grinete. Det er ikke snakk om å sette verden på hodet og forandre en person, det er snakk om å ta hensyn til TS og la henne være i fred om morgenen. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem, man tar da hensyn til samboeren sin? Tydelig at jeg har skutt gullfuglen da, siden min samboer ikke ser på humøret mitt om morgenen som noe problem. Ellers så tror jeg ikke han ville gjøre deg noe vondt, han ville vel heller "unnskylde" deg ovenfor gjestene, som tydeligvis ikke ville skjønt hvorfor du ikke liker morgener:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 2. august 2012 #11 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg forstår TS. Jeg trenger også en time for meg selv i fred og ro de dagene jeg skal på jobb/har et stramt tidsskjema. Jeg trenger fred på badet, en kopp kaffe og ingen som prater til meg. Dette vet samboeren min, og han lar meg være i fred denne timen på morgenen. Det er ikke det at jeg er sur per say, men jeg trenger fred ellers blir jeg gretten. Når jeg har fått gjort det jeg skal, og kaffen er inntatt er jeg våken og blid som andre "normale" mennesker, og alt er vel. Jeg ser ikke at dette er så voldsomt stygt gjort mot samboeren min, han vet at jeg er morgengretten, og behandler meg deretter. Vi har alle vårt, og kan man ta hensyn til hverandre så går ting stort sett veldig greit 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #12 Del Skrevet 2. august 2012 Nå er det nå engang slik at vi har ulike rytmer, men samfunnet er lagt opp til de med tidlige rytmer, heia protestantismen! Hun er jo ikke SUR. Hun blir sur av folk som plager henne. Er det helt kurant? Seff. Grinebiterne her i tråden er vel iallfall ikke TS. Nettop, noe er det jo som gjør det, og det er ikke slik at jeg våkner og er klar for å starte tredje verdenskrig heller. Ikke plukk og mas, og alt går fint. Så enkelt er det faktisk. Jeg skjønner deg godt, TS. Når man er morgengretten så blir det ikke bedre av at noen poker deg og maser om at du skal smile, det er jo åpenbart. Han trenger jo ikke å anstrenge seg slik jeg ser det, bare drite i å mase om at hun skal være glad. Jeg vil tro det er mer anstrengende for noen som er morgengretten å late som om de er kjempeglade, enn for noen andre å bare la være med småerting om morgenen. Akkurat det jeg tenker. Og akkurat slik jeg fungerer. Så hvorfor er det da så vanskelig å dy seg når det på toppen av det hele er besøk her? Anonym poster: aa614f82c3c9dacaa54c3a18381aabb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 2. august 2012 #13 Del Skrevet 2. august 2012 Morgenfugler er ekle dyr. Jeg lever med et slikt jeg også. Du har min dypeste medfølelse 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 2. august 2012 #14 Del Skrevet 2. august 2012 Huff da. Så mange morgengretne folk det var her i dag? Skal bare være glad til for at mannen min ikke er slik dere alle beskriver. Men greit nok, ikke inviter folk på overnatting hvis du blir så tappet av at de er blide og fornøyde om morgenen da. Er det noe problem? Og husk å takke samboeren din for å ta så mye hensyn som du sier her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 2. august 2012 #15 Del Skrevet 2. august 2012 Nå måtte jeg le. Jeg så for meg en samboer som la frem pent, sammenbrettede klær, tannbørste og kaffekopp, bare for ikke å forstyrre " dragen". Men jeg skjønner jo at det ikke er helt slik... Jeg foreslår at du tar en prat med din samboer og forklarer hvordan du føler det, og ber om at han tar mer hensyn når dere har besøk. Jeg skjønner veldig godt at det ikke er en god måte å starte dagen på slik du beskriver, og voksne mennesker bør være i stand til å vise litt hensyn til hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 2. august 2012 #16 Del Skrevet 2. august 2012 Så det er han som er i godt humør som skal forandre seg? Ikke grinebiteren? Hun kan bare gå og tygge gråstein til hun ikke gidder mer? I min bok skal ikke de glade forandre seg og anstrenge seg for å forbedre seg, det er de sure og grinete. Nei, men han kan ta hensyn og la TS være i fred til hun våkner og er klar for dagen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 2. august 2012 #17 Del Skrevet 2. august 2012 Kjenner meg igjen jeg også, TS - jeg er et utpreget B-menneske og synes det er tungt å stå opp tidlig (06.30) for å gå på jobb, så jeg er heller ikke av de muntreste personene om morgenen. Ikke at jeg er sur eller gretten, det tar rett og slett litt tid før jeg begynner å fungere normalt, så jeg kan kanskje virke litt mutt eller fjern. Men det er altså fordi jeg ikke er helt våken ennå Har også en veldig forståelsesfull mann som hører på radio i stedet for å forlange noen konversasjon fra min side, og så har han alltid kaffen klar Synes det er unødvendig av samboeren din å gjøre et nummer av dette, du er jo ikke sur for at de andre er halvt maniske av lykke om morningen (spøk tilside, men for oss B-mennesker kan utpregete morgenfugler virke sånn til tider), du vil jo bare være i fred til du har våknet! Vi får trøste oss med at vi er i godt selskap, jeg tror det var tidligere statsminister Oddvar Nordli som i en eller annen sammenheng hadde sagt noe sånt som at "alt som skjer før kl 09 om morgenen, er i grunnen fullstendig meningsløst" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 2. august 2012 #18 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Huff da. Så mange morgengretne folk det var her i dag? Skal bare være glad til for at mannen min ikke er slik dere alle beskriver. Men greit nok, ikke inviter folk på overnatting hvis du blir så tappet av at de er blide og fornøyde om morgenen da. Er det noe problem? Og husk å takke samboeren din for å ta så mye hensyn som du sier her. Leser du hva hun skriver? Det er ikke et problem at andre er glade slik jeg leser det, problemet hun tar opp er at samboeren gjør narr av at hun ikke er blid ommorgenen, og har det morsomt på hennes bekostning foran besøket når han vet at hun blir forterere sint om morgenen. Jeg er forresten ikke morgengretten selv, jeg er et a-menneske. Men jeg er fortsatt istand til å ta hensyn til de som ikke er som meg. Endret 2. august 2012 av Raindrops 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. august 2012 #19 Del Skrevet 2. august 2012 *host*nek*host* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #20 Del Skrevet 2. august 2012 Det er noe samboer vet veldig godt også, og vanligvis så er han flink til å ta hensyn. Som for eksempel at han ikke skal gå i veien for meg om morgenen, ikke legge ting på en måte som jeg må lete og styre på for å finne det, og slikt. Altså rett og slett unngå at jeg må stresse meg halvt ihjel og få en unødvendig dårlig start på dagen. Anonym poster: 74db2f43c9a6df1f12df7d893020a0ac Ha ha ha! Stakkars samboeren din som må liste seg rundt deg om morgenene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå