Gå til innhold

hestesport, dyreplageri?

Fremhevede innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg må flire av de som mener hestesport er dyreplageri. Vel, lyst til å møte hesten min? Hun stiller seg opp foran vogna selv, og elsker å bli brukt. Hun er HELT sikkert sånn fordi jeg pisker henne til det! *ironi* Ikke helt sammenlignbart da hun ikke er noen topphest, kun en trivelig hobbyhest, men det er sorte får innenfor de fleste deler av vår verden, men det betyr ikke at -alt- er slikt.

Ja mine har også hatt det tøft. De måtte jo gå løse sammen med meg på turer i skogen og da var de sikkert veldig kua gitt :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det slik i hesteverdenen så MÅ man rake ned på andre? Hvorfor er det komplett umulig å glede seg på andres vegne? Jeg satt og fulgte med på nettpraten på NRK under dressuren, og norge har tydeligvis mange ryttere som er bedre kvalifisert til å ri OL enn rytterene som red der... Ja, innimellom var det lite pen ridning, men sorte får finner man faktisk overalt i alle sporter og i alle miljøer. Man trenger ikke dermed dra ALLE under en kam og dermed mene at ALLE dressurryttere er dyremisshandlere. Og ja, innimellom VAR det spente hester... Men halo! Se på arenaen da! 20,000 tilskuere om jeg ikke husker feil! Jeg kan garantert si at jeg ikke engang at hadde en av mine hester kommet inn på den arenaen hadde de fått dånedippen og mest sannsynlig hadde vi ikke fått satt en hov innenfor railen engang. Alle hestene som var med klarte å konsentrere seg og jobbe der inne! At de kan være spente? Det skjønner jeg veldig godt! De må lære de også!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...