Gå til innhold

For mye å forvente under dating?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Støtter for såvidt dette, så er jo tilbake til at ting går for fort og man ikke gir seg selv tid til å bli skikkelig kjent først.

Men på andre siden synes jeg det faktisk er ganske greit å gjøre dette tidlig som seint, da man fortere finner ut om man passer sammen i det daglige liv og klarer akseptere hverandre slik enn er.

Ikke uten at man (begge) er rimelig sikker på at man passer i sammen først.

Og spesielt ikke hvis det er mindreårige barn med i bildet.

Man bør bruke tid på å bli kjent og bestemme seg først, men ikke en fucking evighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke uten at man (begge) er rimelig sikker på at man passer i sammen først.

Og spesielt ikke hvis det er mindreårige barn med i bildet.

Man bør bruke tid på å bli kjent og bestemme seg først, men ikke en fucking evighet.

Det er vel en selvfølge, er vel derfor man flytter sammen i utgangspunktet og i hele tatt er kjærester. Men da bør man og vite at man er sterk nok til å avslutte det og hvis det ikke funker, og ikke bare utsette det i en evighet.

Skrevet

Det er vel en selvfølge, er vel derfor man flytter sammen i utgangspunktet og i hele tatt er kjærester. Men da bør man og vite at man er sterk nok til å avslutte det og hvis det ikke funker, og ikke bare utsette det i en evighet.

Ja, men jeg tror det er en del som ikke er så sterke, eller som ikke tenker så langt. Dessuten er det alltid en annen part med i bildet også som ikke nødvendigvis vil avslutte. Har man først flyttet i sammen så blir alt veldig mye mer komplisert ved en eventuell avslutning. Ikke smart.

Derfor mener altså jeg at man (begge) bør være rimelig sikker før man flytter i sammen.

Under datinga bør altså hele fokuset ligge på om man kan fungere i sammen eller ikke.

Og selvfølgelig ikke blande korta. Date mer enn en samtidig er utrolig korttenkt og helt uakseptabelt.

Skrevet

Ja, men jeg tror det er en del som ikke er så sterke, eller som ikke tenker så langt. Dessuten er det alltid en annen part med i bildet også som ikke nødvendigvis vil avslutte. Har man først flyttet i sammen så blir alt veldig mye mer komplisert ved en eventuell avslutning. Ikke smart.

Derfor mener altså jeg at man (begge) bør være rimelig sikker før man flytter i sammen.

Under datinga bør altså hele fokuset ligge på om man kan fungere i sammen eller ikke.

Og selvfølgelig ikke blande korta. Date mer enn en samtidig er utrolig korttenkt og helt uakseptabelt.

Å der ble vi uenige igjen :P

Skrevet

Å der ble vi uenige igjen :P

Og der ble vi uenige om hva da?

Skrevet

Men gidder ikke gå inn på dette igjen :P

Skrevet

det at man holder seg til å date en om gangen har ingenting med giftemål og barn å gjøre.....

Skrevet

det at man holder seg til å date en om gangen har ingenting med giftemål og barn å gjøre.....

Og det at man dater flere på en gang har ikke de man dater noe med...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde ikke likt å vite eller få høre i ettertid at jeg var en av flere dater på samme tidspunkt. Jeg føler at det er noe med respekten for den man dater som svikter om man har flere samtidig.

Hvordan klarer man forresten å vite om man liker den man dater nok til at det kan bli noe mer når man kanskje har en eller to andre som man også treffer samtidig. Og hva når det kommer til sex.. Enkelte starter jo bekjentskapet med sex allerede på første date. Hvordan blir dette hvis man dater flere på samme tid.

Skrevet

Jeg har aldri hatt problem med det, da jeg kan bli kjent med mange folk samtidig uten at det er noe problem. Pleier ikke akkurat ha sex med alle på første date. Dating er jo å bli kjent med folk å finne ut om det er noen man er videre interessert i. Om man har sex med noen av de, så kan jo for all del og sexebn være så dårlig at det da eliminerer vedkommende ganske tidlig. Og dessuten, har man sex rimlig tidlig så er det ikke akkurat fordi man elsker vedkommende... Så er jo ikke noe farlig med det.

For min egen del har jeg fått meg en god del venniner gjennom "dating", da en date ikke betyr at man må bli kjærester etterpå, er vel mer en fancy måte å bli kjent med en av motsatt kjønn på =)

Skrevet

Men gidder ikke gå inn på dette igjen :P

Jaja, jeg ser ingenting fornuftig i å date flere samtidig. Det blir bare kaos.

Skrevet

nej men er kanskje greit å si ifra om det da:) jeg føler nesten at man er litt små desperat når man er nødt

til å date flere på en gang...

Skrevet

nej men er kanskje greit å si ifra om det da:) jeg føler nesten at man er litt små desperat når man er nødt

til å date flere på en gang...

Jeg er enig at det er OK å si ifra om, dersom man er i den situasjonen at man dater flere og ser at det begynner å bli seriøst med en av dem. Selv har jeg datet to stk på en gang og det falt meg aldri inn å fortelle den ene om den andre - rett og slett fordi jeg merket at det ikke kom til å gå noe sted med noen av dem. Vel, innbilte jeg meg der og da. Har fortsatt kontakt med begge, men det er ingen heavy følelser involvert og hvertfall ikke sex. DA hadde jeg nok sett litt annerledes på det.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jo.

Skrevet

Ble plutslig sitert masse der :P Kan ikke snakke for andre, ser jo her og at det er andre som både er for og imot.

For min del så "kjenner" jeg ikke vedkommende nok til at personen da har noe rett på innsyn i mitt privatliv, da hvem jeg dater eller ikke dater er privat. Når den jeg dater begynner å bli mer seriøs å blir vurdert som en del av livet MITT. Da begyner vedkommende å kunne få innsyn i privatlivet mitt og hva jeg driver med, men fordeom så har jeg fortsatt et privatliv... Som nevnt tidligere av ene bruker, det blir bare kaos. Ikke nødvendigvis, kommer ann på hvordan man gjør det, hva man gjør, situasjonen etc, så trenger ikke være noe kaos eller stress å date mer enn en om gangen.

For min egen del er det ihvertfall sånn jeg ser på det, men så igjen er jeg nok ganske gammeldags når det kommer til privatliv og da spesielt mitt eget privatliv. Du skal virklig ha en god grunn for å få noe innsyn i mitt privatliv og hva jeg driver med. Samme med facebook, holder meg til under 100 venner, ikke flere hundre om ikke tusen som mange andre. Og de jeg har der skal ha en rolle i mott liv for å være der. Er du ikke det blir du fjernet. Samme med virkligheten og, hvis du ikke har noe rett på å vite noe om mitt privatliv, så vil du ikke få noe svar. Samme er med de som er rundt meg, de respekterer og forstår dette selv om de ikke er slik, så ingen av mine venner som svarer folk som spør og graver i mitt privatliv. Uavhengig av om du er en bekjent eller en "date". Er til syvende og sist mitt liv, så skal noen vite noe, får de spørre meg. Gjør de ikke det, så har de ikke noe i mitt liv å gjøre.

Skrevet

Ble plutslig sitert masse der :P Kan ikke snakke for andre, ser jo her og at det er andre som både er for og imot.

For min del så "kjenner" jeg ikke vedkommende nok til at personen da har noe rett på innsyn i mitt privatliv, da hvem jeg dater eller ikke dater er privat. Når den jeg dater begynner å bli mer seriøs å blir vurdert som en del av livet MITT. Da begyner vedkommende å kunne få innsyn i privatlivet mitt og hva jeg driver med, men fordeom så har jeg fortsatt et privatliv... Som nevnt tidligere av ene bruker, det blir bare kaos. Ikke nødvendigvis, kommer ann på hvordan man gjør det, hva man gjør, situasjonen etc, så trenger ikke være noe kaos eller stress å date mer enn en om gangen.

For min egen del er det ihvertfall sånn jeg ser på det, men så igjen er jeg nok ganske gammeldags når det kommer til privatliv og da spesielt mitt eget privatliv. Du skal virklig ha en god grunn for å få noe innsyn i mitt privatliv og hva jeg driver med. Samme med facebook, holder meg til under 100 venner, ikke flere hundre om ikke tusen som mange andre. Og de jeg har der skal ha en rolle i mott liv for å være der. Er du ikke det blir du fjernet. Samme med virkligheten og, hvis du ikke har noe rett på å vite noe om mitt privatliv, så vil du ikke få noe svar. Samme er med de som er rundt meg, de respekterer og forstår dette selv om de ikke er slik, så ingen av mine venner som svarer folk som spør og graver i mitt privatliv. Uavhengig av om du er en bekjent eller en "date". Er til syvende og sist mitt liv, så skal noen vite noe, får de spørre meg. Gjør de ikke det, så har de ikke noe i mitt liv å gjøre.

Vil du ha privatlivet ditt i fred så er det nok absolutt best å bare være singel.

Skrevet

Vil du ha privatlivet ditt i fred så er det nok absolutt best å bare være singel.

Hvorfor det? Kan fint ha privatlivet i fred uten å være singel, er bare snakk om å ha folk rundt seg som respekterer ens privatliv. Og at man selv setter grenser for til hvilken grad folk får invadere det.

Skrevet

Hvorfor det? Kan fint ha privatlivet i fred uten å være singel, er bare snakk om å ha folk rundt seg som respekterer ens privatliv. Og at man selv setter grenser for til hvilken grad folk får invadere det.

Tror virkelig ikke at det blir så veldig lett å leve i et seriøst parforhold uten å involvere den andre i privatlivet ditt gitt.

Skrevet

Tror virkelig ikke at det blir så veldig lett å leve i et seriøst parforhold uten å involvere den andre i privatlivet ditt gitt.

I et parforhold vil motparten være en stor del av privatlivet, men man kan da også fortsatt beholde deler av privatlivet som ikke har noe med eller anngår motparten.

Skrevet

I et parforhold vil motparten være en stor del av privatlivet, men man kan da også fortsatt beholde deler av privatlivet som ikke har noe med eller anngår motparten.

Javisst, du kan sikkert beholde privatlivet til en viss grad, men du kan jo ikke forvente å holde det du gjør helt privat (hemmelig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...