AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Når man dater noen er man jo ikke i et forhold og derfor har man som sådann ingenting man skulle sagt eller å kreve i forhold til det å holde seg unna andre. Jeg er kanskje litt gammeldags - men om jeg har kommet så langt med en date at vi snakker mange uker, overnattinger, sex, hilse på venner osv - så forventer jeg at vi begge ikke jakter rundt etter noen andre, og iallefall ikke hopper til sengs med noen før begge er klar over og har sagt ifra at det ikke blir noe mer. Er dette uvanlig? Å ta det opp i en så tidlig fase virker urimelig klengete og kontrollerende føler jeg. Anonym poster: def8a96136cb3ec12a265b5f674ed4d2 1
kristian82 Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Det virker klengete og kontrollerende å ta det opp Folk er rare!
Gjest "gjest" Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Så når er det passende å ta opp at man er et ekslusivt par da?
Melkebart Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Hvis jeg møter en fyr som jeg er interessert i å bli bedre kjent med så holder jeg meg til kunn han jeg:) men jeg forventer ikke det samme tilbake,for nå om dagen så er det vel normalt å date 2-3 samtidig? men jeg har ett lite håp om det for det da:) men hvis jeg begynner å få en del følelser for kisen så spør jeg rett ut ,om vi skal date ekslusivt... for og sitte med skjegget i postkassa fordi jeg er redd for å skremme kisen bort det gidder jeg IKKE.. Og hvis han blir skremt ja da er ikke han like interessert så da kan det bare være :D men det er ikke etter første daten da... kanskje etter 3-4-5, og sex... men det er så vanskelig egentlig å si når man får følelser for det kan man jo allerede få etter første daten? og da er det vel kanskje ikke så bra og ploppe ut med det spørsmålet?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Spør ikke om det på første daten akkurat,men etter noen dater og det begynner å bli følelser fra min side spør jeg bare rett ut. Som sagt over,blir han skremt og bakker ut pga det spørsmålet så kan han bare være. 1
Steinar40 Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Best å si fra på forhånd. Vi kan ta en date men da er du ikke interessert i noen andre. Ellers blir det ingen date.
Hettemaake Skrevet 2. august 2012 #7 Skrevet 2. august 2012 Sa klart ifra med en gang jeg begynte å date min nåværende kjæreste at hvis vi skulle begynne å holde på skulle det bare være oss to. Rett og slett fordi jeg ikke orket å kaste bort tiden min for så å bli valgt bort for en av hans andre dater. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #8 Skrevet 2. august 2012 Ok, hvor i HULESTE finner dere alle disse folkene dere dater? Jeg sliter nok med å finne en eneste sjel å date, og her sitter dere med flere samtidig? Makan...... Anonym poster: 0e2e543553e9ba221fb65f799ea1646c 3
For the ladies Skrevet 2. august 2012 #9 Skrevet 2. august 2012 Er jo fra person til person dette, kan vel ikke kalle det gammeldags å "date" da det nylig er kommet til norge det å "date" Etter norsk standard skal det jo være slik du ønsker det, mens etter amerikansk å en del andre plasser er det motsatt. At man kan "date" så mangen man vil så lenge man ikke er kommet langt avgårde, men der "kreves" det jo og at man faktisk spør om å være kjærester, ikke slikt som det ofte er i norge der det blir forventet at man er det så fort man har holdt på litt. BTW, dating er når man tar ut ei dame, ikke når man bare henger ut sammen og tilbringer tid sammen.
For the ladies Skrevet 2. august 2012 #10 Skrevet 2. august 2012 Sa klart ifra med en gang jeg begynte å date min nåværende kjæreste at hvis vi skulle begynne å holde på skulle det bare være oss to. Rett og slett fordi jeg ikke orket å kaste bort tiden min for så å bli valgt bort for en av hans andre dater. Sa du dette i begynnelsen når dere "datet"?
momo Skrevet 2. august 2012 #11 Skrevet 2. august 2012 For meg er det en selvfølge at da man kommer så langt som å ha sex med hverandre så dater man ingen andre. Men nå har ikke jeg sex tidlig heller. Og gir beskjed om at skal det bli sex skal vi være eksklusive og.
Hettemaake Skrevet 2. august 2012 #12 Skrevet 2. august 2012 Sa du dette i begynnelsen når dere "datet"? Ja. Sa på tredje eller fjerde møtet at jeg håpa vi hadde litt samme syn på hva vi var ute etter, for jeg orket ikke å kaste bort tiden min på noen som ikke ønsket det samme som meg. Syns det var greit å gjøre det før man begynte å få sterke følelser. Jeg visste jo at noe var spesielt med ham og var interessert i ham, men hvis han hadde sagt at han ønsket å date flere samtidig så hadde det vært helt greit, men da hadde jeg ikke orket å utsette meg for det sjansespillet.
For the ladies Skrevet 3. august 2012 #13 Skrevet 3. august 2012 Ja. Sa på tredje eller fjerde møtet at jeg håpa vi hadde litt samme syn på hva vi var ute etter, for jeg orket ikke å kaste bort tiden min på noen som ikke ønsket det samme som meg. Syns det var greit å gjøre det før man begynte å få sterke følelser. Jeg visste jo at noe var spesielt med ham og var interessert i ham, men hvis han hadde sagt at han ønsket å date flere samtidig så hadde det vært helt greit, men da hadde jeg ikke orket å utsette meg for det sjansespillet. Okey, var det jeg regnet med. For min egen del så er det ikke noe jeg liker mindre enn folk som tar opp slikt fra starten av. Var på første date med ei for noen år siden, og hun tok opp allerede da at hvis det ikke var noe seriøst så kunne vi bare la vær med en gang. Fordi hun ikke hadde tid til noe tull, for sex kunne hun få når som helst hvis hun ville det. Jeg snakket bare bort i fra dette, og ble nesten et prinsipp å da ligge med henne uten at d var noe seriøst. Å ble riktignok sånn, ble "pulevenner" av og på de påfølgende årene. Så så mye for hennes mening om at hun ikke hadde tid til sånn. For min del mener jeg at folk må kunne slappe av og ta ting som det kommer og ikke minst stole på motparten og bruke sine egne kunnskaper i forhold til å lese mennesker. Forstår ikke hvor folk de siste årene "MÅ" definere og legge ned krav og forventninger fra starten av, alle har så sinnsykt hast med å finne den rette. Men vil heller påstå at dere da skremmer bort de som ikke er kun ute etter å gifte seg fortest mulig. Men dette er kansje bare meg, men ihvertfall slike jeg opplever det.
floony Skrevet 3. august 2012 #14 Skrevet 3. august 2012 Kommer litt ann på situasjonen? Selv ville jeg vel hatt denne diskusjonen før jeg hadde sex med ham, slik at jeg ikke blir forført av en fantasi som aldri kan bli virkelighet. Sex kompliserer ting. Da synes jeg det er viktig å ha alt på det rene og være ærlige før det blir så innviklet. 1
Steinar40 Skrevet 3. august 2012 #15 Skrevet 3. august 2012 Okey, var det jeg regnet med. For min egen del så er det ikke noe jeg liker mindre enn folk som tar opp slikt fra starten av. Var på første date med ei for noen år siden, og hun tok opp allerede da at hvis det ikke var noe seriøst så kunne vi bare la vær med en gang. Fordi hun ikke hadde tid til noe tull, for sex kunne hun få når som helst hvis hun ville det. Jeg snakket bare bort i fra dette, og ble nesten et prinsipp å da ligge med henne uten at d var noe seriøst. Å ble riktignok sånn, ble "pulevenner" av og på de påfølgende årene. Så så mye for hennes mening om at hun ikke hadde tid til sånn. For min del mener jeg at folk må kunne slappe av og ta ting som det kommer og ikke minst stole på motparten og bruke sine egne kunnskaper i forhold til å lese mennesker. Forstår ikke hvor folk de siste årene "MÅ" definere og legge ned krav og forventninger fra starten av, alle har så sinnsykt hast med å finne den rette. Men vil heller påstå at dere da skremmer bort de som ikke er kun ute etter å gifte seg fortest mulig. Men dette er kansje bare meg, men ihvertfall slike jeg opplever det. Folk som vil etablere seg i et seriøst parforhold passer ikke i sammen med de som ikke vil det (slike som deg og en hel del andre folk).
For the ladies Skrevet 3. august 2012 #16 Skrevet 3. august 2012 Folk som vil etablere seg i et seriøst parforhold passer ikke i sammen med de som ikke vil det (slike som deg og en hel del andre folk). Det jeg skrev der har ikke noe å si om man er klar for eller ønsker et parforhold. Det har med å ta ting en dag av gangen. Er en grunn til at det sies at det ikke er et sjakktrekk å ta opp giftemål, barn og lignende på første datene. Men på tross av dette, så er det jo nettopp det som har blitt utviklingen, for folk har ikke tid til å bli kjent før man planlegger fremtiden eller vurderer vedkommende i forhold til fremtiden. Er mange som jeg har møtt og datet som jeg sa fra første gang jeg så vedkommende at jeg kunne lett giftet meg med, men samtlige viste seg å være siste personene jeg ville giftet meg med eller fått barn med når jeg endelig ble kjent med vedkommende. For min del så kunne jeg giftet meg uten problem, og samme med å få meg et seriøst forhold. MEN ikke før jeg treffer den rette, og da skal jeg bli kjent med vedkommende først for å vite om det er en potensiell partner, uten å legge press på eller kreve at hun er gifteklar før vi begynner å bli kjent. Tenk alle de som ikke er helt klar til å gifte seg, fordi de ikke har truffet noen i nærheten av hva de kunne tilbrakt livet med. Men så fort de blir kjent med rette person, som de trives med snur rundt og vil gifte seg uten å nøle eller tvile. De fleste vil vel egentlig ikke gifte seg før de får oppleve skikkelig kjærlighet og havner i sammen med noen som inspirerer de eller gir de det som trengs for å ønske noe slikt.
Steinar40 Skrevet 3. august 2012 #17 Skrevet 3. august 2012 Det jeg skrev der har ikke noe å si om man er klar for eller ønsker et parforhold. Det har med å ta ting en dag av gangen. Er en grunn til at det sies at det ikke er et sjakktrekk å ta opp giftemål, barn og lignende på første datene. Men på tross av dette, så er det jo nettopp det som har blitt utviklingen, for folk har ikke tid til å bli kjent før man planlegger fremtiden eller vurderer vedkommende i forhold til fremtiden. Er mange som jeg har møtt og datet som jeg sa fra første gang jeg så vedkommende at jeg kunne lett giftet meg med, men samtlige viste seg å være siste personene jeg ville giftet meg med eller fått barn med når jeg endelig ble kjent med vedkommende. For min del så kunne jeg giftet meg uten problem, og samme med å få meg et seriøst forhold. MEN ikke før jeg treffer den rette, og da skal jeg bli kjent med vedkommende først for å vite om det er en potensiell partner, uten å legge press på eller kreve at hun er gifteklar før vi begynner å bli kjent. Tenk alle de som ikke er helt klar til å gifte seg, fordi de ikke har truffet noen i nærheten av hva de kunne tilbrakt livet med. Men så fort de blir kjent med rette person, som de trives med snur rundt og vil gifte seg uten å nøle eller tvile. De fleste vil vel egentlig ikke gifte seg før de får oppleve skikkelig kjærlighet og havner i sammen med noen som inspirerer de eller gir de det som trengs for å ønske noe slikt. Ja, du har rett i dette forsåvidt. Men det som er veldig VIKTIG i denne sammenhengen er da at man ikke går i årevis og bare kaster bort andres tid. Man må altså kunne bestemme seg selv for om den andre er den rette eller ikke innen rimelig tid. Og da sier det seg selv at man ikke fortsetter kontakten i mangel av noen bedre hvis man føler at den andre ikke er den rette. Dette er tydeligvis noe mange ikke skjønner bæret av dessverre. Og da blir det mange helt unødvendige problemer.
For the ladies Skrevet 3. august 2012 #18 Skrevet 3. august 2012 Ja, du har rett i dette forsåvidt. Men det som er veldig VIKTIG i denne sammenhengen er da at man ikke går i årevis og bare kaster bort andres tid. Man må altså kunne bestemme seg selv for om den andre er den rette eller ikke innen rimelig tid. Og da sier det seg selv at man ikke fortsetter kontakten i mangel av noen bedre hvis man føler at den andre ikke er den rette. Dette er tydeligvis noe mange ikke skjønner bæret av dessverre. Og da blir det mange helt unødvendige problemer. Det er jo selvfølgelig noe helt annet, og der har vel begge litt ansvar. Hvis man holder på i årevis uten at det er noe seriøst, og ene parten er gifte klar og ønsker seg barn burde jo ihvertfall en av partene være fornuftig nok til å ta tak i det. I de tilfellene er det vel mer at folk ikke er sterke nok til å stå for det de ønsker og mener, men heller velger å leve i en "comfor" sone uten noen triste følelser eller noe slikt, men med en del missnøye. Så støtter deg der, ønkser du noe seriøst og vil etablere familie etc, så må du ta ansvar selv og forhåpentligvis tar motparte det også. MEN er ikke meninga at dette skal skje etter et fåtalls dater eller noe slikt.
Steinar40 Skrevet 3. august 2012 #19 Skrevet 3. august 2012 Det er jo selvfølgelig noe helt annet, og der har vel begge litt ansvar. Hvis man holder på i årevis uten at det er noe seriøst, og ene parten er gifte klar og ønsker seg barn burde jo ihvertfall en av partene være fornuftig nok til å ta tak i det. I de tilfellene er det vel mer at folk ikke er sterke nok til å stå for det de ønsker og mener, men heller velger å leve i en "comfor" sone uten noen triste følelser eller noe slikt, men med en del missnøye. Så støtter deg der, ønkser du noe seriøst og vil etablere familie etc, så må du ta ansvar selv og forhåpentligvis tar motparte det også. MEN er ikke meninga at dette skal skje etter et fåtalls dater eller noe slikt. Det vanlige problemet der, tror jeg, er at folk flytter i sammen altfor fort. Det er veldig praktisk for mange tydeligvis. Problemet er bare at de ofte ikke vil det samme og egentlig ikke passer i sammen; fordi de flyttet i sammen altfor fort. Og en slik situasjon kan også pågå i årevis. Smarte folk fokuserer derfor bare på om man passer i sammen i hverdagene eller ikke. Fra første møte.
For the ladies Skrevet 3. august 2012 #20 Skrevet 3. august 2012 Det vanlige problemet der, tror jeg, er at folk flytter i sammen altfor fort. Det er veldig praktisk for mange tydeligvis. Problemet er bare at de ofte ikke vil det samme og egentlig ikke passer i sammen; fordi de flyttet i sammen altfor fort. Og en slik situasjon kan også pågå i årevis. Smarte folk fokuserer derfor bare på om man passer i sammen i hverdagene eller ikke. Fra første møte. Støtter for såvidt dette, så er jo tilbake til at ting går for fort og man ikke gir seg selv tid til å bli skikkelig kjent først. Men på andre siden synes jeg det faktisk er ganske greit å gjøre dette tidlig som seint, da man fortere finner ut om man passer sammen i det daglige liv og klarer akseptere hverandre slik enn er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå