Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Godt nytt år, Marianne E! Høres ut som om du har hatt en deilig jul og at du koser deg på fridagen din. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, juliane skrev:

Godt nytt år, Marianne E! Høres ut som om du har hatt en deilig jul og at du koser deg på fridagen din. :) 

☺ Hadde det veldig fint i jula, ja. Vi ønsket oss pengebidrag til sofa, og idag er den bestilt og betalt. Blir modellen Miami hos Møbler. Valgte mørk grå i fargen. Gleder meg til den kommer, bare så synd vi må vente i 6 uker... :forvirret:  Prisen var ikke så dum heller: 11.000 for 3+2. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at dette året skal jeg spare mest mulig penger. Har en konto hvor jeg har satt inn litt, men kommer til å øke beløpet og ha en fast dato for månedlig trekk. Så jeg har nå sittet og laget et budsjett for meg selv og funnet ut at jeg skal bygge opp en buffer på både nevnt sparekonto, men også på regningskonto sakte men sikkert. I tillegg opprettet jeg en forbrukssparekonto for et par måneder siden hvor det og jevnlig tikker inn litt penger. Ikke mye, men litt nå og da.

Herregud så fornuftig... :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, MissStiles skrev:

Fornuftig å spare penger ja.. flink!!

er der frihelg nå?

Vi har frihelg- som har blitt brukt til å sitte frysende i en idrettshall for å se TM spille håndballcup. Flinkisjenta mi scoret t.om mål! Hun fikk og en ball midt i ansiktet så tårene spruta. André satte seg på spillerbenken med henne, trøstet litt men det eneste hun var opptatt av var at hun hadde reddet laget. Ihvertfall i følge henne selv. :lol: 

Jula ble ryddet halvveis ut igår, men resten går i morra mens TM er i bursdag. Julepynten er ihvertfall samlet sammen på benken i gangen, vanlige gardiner hengt opp og juleduker tatt av. Dette skal pakkes ned og juletreet skal taes ned. Grenser for hvor lenge slikt skal stå. 

Nå er det Politiskolen på tv og vi halvsover i hver vår sofa... :veslejenta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er -7 grader ute, det snør og blåser. Været ute gir meg bare lyst til å dra for gardinene og ikke se ut på to måneder. 

TM skal i bursdag idag, André kjører henne. Selv går jeg helst ikke ut døra idag. Minusgrader, snø og frisk bris fra nord som føles som istapper som blåser igjennom kroppen din.. Nei takk. :sur: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, MissStiles skrev:

Åssen går det med brevskrivinga? Hehe..

Ja... Nei.... asså....

Faktisk har jeg satt meg ned og begynt. Men det er rot i systemet så jeg har begynt øverst i bunken bare. Din tur kommer etterhvert! Skal si ifra!

Ei i nabobutikken overtalte meg til å knekke litt på skuldre og øverste del av ryggen min. Det er vondt og jeg har ømme punkter og muskelknuter. Som sagt så gjort: Hun hadde en bedre teknikk enn det jeg trodde, hun fant ALLE vonde punkter, trykket, dro meg I skulderen mens hun fant et klikkpunkt. Det var så vondt! Jeg holdt på å smelle til henne! Men, vondt da... Mye verre nå! Det kjennes ut som om noen har slått meg med stokker over øverst del av ryggen. Gode gud! Spent på hvordan det blir i morgen.... 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

God morgen. :kaffekopp:  Hvordan er det med ryggen i dag?

Merkelig nok så føles den mykere og det er ikke vondt i det hele tatt. Det er ikke slik som jeg fryktet i det hele tatt. Mulig jeg lar henne gjøre det en gang til en annen gang... 

Småtterier å gjøre hjemme før jobb i ettermiddag. Etter jobben er det rett på JonasB for å møte bestisen for kaffe, småmat og småprat. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MarianneE skrev:

Mannfolk kan jaggu sove høylytt noen ganger... :murvegg:

:ler: har du også en sånn mann? 

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aprilis skrev:

:ler: har du også en sånn mann? 

God helg :klemmer:

Av og til har jeg en slik mann. Heldigvis hjelper det og stryke litt på ham og si navnet hans så stopper han. Ihvertfall frem til jeg nesten sovner... :lol:

-15 her i morges. TM var på håndballtrening etter skole&sfo igår og glemte igjen utebuksa i sfo garderoben da hun gikk til trening (hallen er skolens gymsal). Så i morges måtte hun gå til skolen i strømpebukser og thights. Hun fant ut at neste gang skulle hun huske å ta med buksa si, gitt!

Før jobb Idag må jeg opp i byen og kjøpe sushi. Etter jobb skal jeg på årsfest hos det lokale taxiselskapet (hva gjør man ikke for å glede mannen) og må ha med meg mat. Og da er det på plass med sushi spør du meg. 👍 

Fem jobbedager denne uka. Det blir et fint tilskudd på lønna... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, MarianneE skrev:

Mannfolk kan jaggu sove høylytt noen ganger... :murvegg:

Ja, de mannfolka altså.. At de ikke kan sove stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... Da var det mandag igjen. Atten kalde ute, og jeg gjør et forsøk på å fyre i ovnen. Foreløpig er det mye røyk og glør men lite varme. Fyring i ovnen er ikke min sterkeste side. Der er jeg talentløs. Hjelper litt med sånn briketter men nei... ikke denne gangen. :forvirret: 

Helga har gått med på litt jobb og besøk hos svigers. SvogerS og nieseF var der og André og svogerS tok med jentene ut i halvannen time i kulda mens jeg ble igjen inne forran tv og i nærheten av varmepumpa. Jeg er ikke noe vintermenneske og fryser bare jeg ser ut.. 

Hmm... det slukker bare i ovnen. Ikkje bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært veldig vanskelig å få fyr i peisen her også i dag. Men fikk det til til slutt. 

Jeg elsker å være ute i det været vi har nå, spesielt når man har nok med klær :jepp: Sol, snø og kulde å så komme inn i varmen etterpå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk hjem fra jobb igår kveld etter å gått b.la over brua uten lue og vanter fordi jeg måtte ringe mamma. Da ble jeg så kald at det gjorde vondt, det prikket i hodet og fingrene brant selvom de var iskalde. Tok på lue og vanter etter å pratet med mamma, måtte bare avbryte henne og si at jeg måtte legge på for å kle på meg mer. Så begynte jeg merkelig nok å fryse langs ryggraden og jo nærmere hjem jeg kom, jo mer forvirret og "tom" følte jeg meg. Nei, jeg følte det i hodet på samme måte som når man er full. Det gav seg ikke  før jeg kom inn, fikk på meg fleecemorgenkåpa og fikk meg mat. Da lettet den tåka jeg følte jeg hadde i hodet, og jeg la meg 22.30 og sov som I koma gjennom natta. Før jeg la meg Googlet jeg hypotermi for jeg lurte på om det var det som rammet meg.

Burde brukt fridagen til huslige sysler, men før den tid skal jeg på cafe med søsterG og ei venninne. Bare drikke kaffe og småprat om alt og ingenting. Tenker det blir bra. ☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MarianneE skrev:

Gikk hjem fra jobb igår kveld etter å gått b.la over brua uten lue og vanter fordi jeg måtte ringe mamma. Da ble jeg så kald at det gjorde vondt, det prikket i hodet og fingrene brant selvom de var iskalde. Tok på lue og vanter etter å pratet med mamma, måtte bare avbryte henne og si at jeg måtte legge på for å kle på meg mer. Så begynte jeg merkelig nok å fryse langs ryggraden og jo nærmere hjem jeg kom, jo mer forvirret og "tom" følte jeg meg. Nei, jeg følte det i hodet på samme måte som når man er full. Det gav seg ikke  før jeg kom inn, fikk på meg fleecemorgenkåpa og fikk meg mat. Da lettet den tåka jeg følte jeg hadde i hodet, og jeg la meg 22.30 og sov som I koma gjennom natta. Før jeg la meg Googlet jeg hypotermi for jeg lurte på om det var det som rammet meg.

Burde brukt fridagen til huslige sysler, men før den tid skal jeg på cafe med søsterG og ei venninne. Bare drikke kaffe og småprat om alt og ingenting. Tenker det blir bra. ☺

 

Fortalte om episoden til min søster. Hun sa at det var klassisk tegn på forfrysning fordi man avkjøles og dermed skrumper blodårene inn og blodet trekker seg tilbake slik at hjernen får mindre blodtilførsel. Det anbefales ikke. 

Turen på cafe var utrolig koselig, vi ble sittende I tre timer. På vei hjem gikk jeg innom Nille og endte med å kjøpe løpere og kubbelys i vårlige farger. Kjente at jeg må ha noe forfriskende hjemme nå. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ, du må passe på deg selv i sprengkulda, menneske! :fy_fy: Når det er sagt er forhåpentligvis den verste kuldeperioden over nå... Hadde ikke gjort meg noe ihvertfall! :riste:

God helg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...