Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Supert å gå på jobb og smitte alle andre, når man ikke MÅ være hjemme....... Teite damen!!

Synes du gjør en super innsats og ikke skal bry deg om henne. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert å gå på jobb og smitte alle andre, når man ikke MÅ være hjemme....... Teite damen!!

Synes du gjør en super innsats og ikke skal bry deg om henne. :klemmer:

Fining! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... det går ikke det. Jeg kan ikke forklare det, du må kjenne henne. Det sier jo sitt når hun klager på at André jobber for lite overtid. Hvorfor ha litt fri når man kan jobbe istedenfor. Svigermor går gjerne  på jobb med influensa og da forventer hun at alle andre skal ha samme innstilling. 

Det jeg lurer på da, når jeg treffer på folk med sånne holdninger....

Hva mener de at er poenget med å jobbe, for å tjene penger, når man aldri har fritid til å bruke de pengene?! Hjelper jo ikke om du har hundre tusen på brukskontoen om alt du gjør er å sove og jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på da, når jeg treffer på folk med sånne holdninger....

Hva mener de at er poenget med å jobbe, for å tjene penger, når man aldri har fritid til å bruke de pengene?! Hjelper jo ikke om du har hundre tusen på brukskontoen om alt du gjør er å sove og jobbe!

Jeg vet... Da har man ikke noe liv. Glad for at både jeg og han jeg bor sammen med har samme holdning som meg: Glad i å jobbe, og ser verdien av fri innimellom. 👍

Ryggen min er ffremdeles vond på 4. dagen men det går fremover. Om ikke annet så krymper det vonde området! Våknet i tillegg med hodepine, så her har jeg tatt to paracet nå.

Det er julaften om en uke. Det gjenstår å lage kransekakestenger, en skikkelig vask (som trengs uansett) og julepynten. Og så skal jeg lage noen typer is med iskremmaskin. Et par ting i matbutikken trengs vel og. Kanskje dette er året jeg får kjøpt meg en ny julestrømpe? :lol: 

Nå er det bare å finneut hva vi skal ha til mat på lillejulaften når jeg kommer hjem fra jobb klokka 20.30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble to timer på jobb I formiddag. Men, på vei hjem fikk jeg kjøpt den siste julegaven, kjøpt julehefter, ny julestrømpe til meg, juleantrekk til TM og bestilt frisørtime til henne. 

Ryggen var ikke helt fornøyd med jobbing men det gikk greit. Skeptisk til 6 timer i morgen kveld, men det skal vel gå bra det og. Blir det for gærnt får jeg sette meg ned innimellom. 

Med bare jobbing forrige uke og -bortimot- ødelagt rygg denne uken er det litt så som så med ryddighet og orden her hjemme. Vi prøver å gjøre noe med det nå i kveld. Er ikke alarmerende jævlig- heldigvis. Bare litt... rotete.

Skravle... skravle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bittelille julaften kalles denne dagen. 

Startet gårsdagen med stresspuls og skuldre godt over ørene men etterhvert som dagen gikk, kransekakestenger havnet i boks, julegaver ble levert... Plutselig kjente jeg julefreden datt over meg. ☺  To uker av desember gikk med først på jobb og så funksjonshemmet med vond rygg og knapt I stand til å bøye meg og måtte nesten ha hjelp til å reise meg... Derfor har juleforberedelser blitt amputert i år, men som min kjære mann sa igår da jeg var på vei til å gråte over at jeg ikke får bakt rundstykker men må kjøpe... "Drit nå i det, vi skal ha fri sammen. Er ikke det det som er viktig I jula?" 😍 

Men... André sin mormor spurte meg igår om jeg kunne ta og vaske litt før jul hos henne. Kunne ta det hvilken som helst dag før jul. Ja... det må jeg få gjort idag da. En strek i regninga men jeg skal da få klemt inn dette og. Skal jobbe kveldstid morra og tenkte at jeg vil ha minst mulig å gjøre hjemme på formiddagen. TM har juleferie fra skole og sfo etter klokken 12 i morra så jeg tenkte å få klemt inn en tur på cafe på oss før hun blir med meg på jobb i en times tid før hun hentes av sin far.

En temmelig god lønn fikk jeg og.... Herregud, det er så idyll her at det er nesten kvalmende. 😂

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jul allikevel hos oss og, gitt. Lillejulaften jobbet jeg til klokka 20 og kom hjem til ferdig pyntet juletre og André og TM hadde dekket på med brød, godt pålegg og kakao. Da var det godt og komme hjem. 

Igår, julaften var det julestrømpe og julehefter. TM tok nettbrettet med seg i senga. Jeg var første person som stod opp klokka 9. Da småryddet jeg litt her og der, vi spiste god frokost og bare sløva på sofaen mens de vanlige nrk programmene surret på tv. 

Hos mamma var det ribbe,  familie, julegaver, vi hadde med desserten som var hjemmelaget jordbæris og hjemmelaget sjokoladeis. Jeg hadde kjøpt klokke til André som han ble glad for, og jeg satte veldig pris på å pakke opp gavekort på valgfri spabehandling. Akkurat det jeg håpet på å få, har hintet ganske kraftig  her hjemme... :fnise:

Vi var ikke hjemme før over 23.30 og TM var våken hele kvelden og sovnet vel i samme øyeblikk jeg brettet dyna over henne. Allikevel var hun oppe 6.40 for å bygge lego hun fikk igår. ❤  André og svogerS tar med TM og tantebarnF på kino i dag kl 12 eller 13 mens jeg forbereder middag til svigers, André sine bestemødre og svogerS samt tantebarnF. Det blir surret svinestek, potet, waldorfsalat og grønnsaker. Hjemmelaget is til dessert. 

Frem til det er det om å gjøre og ta et dykk ned i julestrømpa, kan jo hende jeg har oversett en sjokolade. :fnise:

Spøk til side... Idag sitter jeg egentlig å kjenner på takknemlighet over jula, hva og hvem jeg har i livet mitt og... Ja. Slike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var juleferien over. 

Jula har vært utrolig fin, julaften har jeg skrevet litt om allerede. 1. Juledag kom hele svigerfamilien på middag. Totalt var vi 9 stykker som koste oss med svinestek med alt som hører til. 2. Juledag reiste vi til pappa og samboeren hvor vi endte med å spille monopol alle sammen i over 4 timer. Veldig koselig. Ellers har vi vært på DuVerden sjøfartsmuseum & vitensenter her i byen, tantebarnV har vært her en dag, har truffet tremening jeg ikke har sett på 2 år osv....     Jula kan igrunn oppsummeres slik: Mat, familie, brettspill, filmer, lesing og hygge.

Idag skal vi på jobb begge to, og TM blir med sin far. Der er så lite og gjøre på jobb for ham I romjula at det går fint.  For mitt vedkommende har jeg vært i fin form hele jula til tross for at jeg har denne faste "vinterhosten" som tetter meg helt. Helt til idag: SÅ vondt i halsen, rar stemme og luftrøret mitt kjennes ut som om det er blitt redusert til et lite sugerør. En uke fri.... og dette i dag! :murvegg:

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Auri skrev:

Godt nyttår snupp! Håper dere koser dere i morgen :) God bedring med halsen!

Takk det samme! 

Planen for i morgen er at jeg skal jobbe 9-16 så blir det pinnekjøtt og litt mer pinnekjøtt her hjemme. Blir en rolig kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år til dere alle! 

Her har vi hatt pinnekjøtt og bare tar livet med ro på sofaen. André sover på den ene sofaen og jeg ser Sex and the City - the movie på tv6. Om en time er vi inne i et nytt år, og det er 19 år siden vi ble kjærester. 19 år faktisk.... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider fått måka ungen i seng etter å sett Anno og Mesternes Mester. André er og kjører taxi så nå er det plutselig bare pus og meg i stua. Ikke sovet noe særlig på tre netter så jeg kjenner at jeg ikke orker å sitte lenge oppe, skal bare... skal bare først. :sjenert:

Og jaggu fant jeg ikke en åpnet pose potetgull her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene. TM har første skoledag etter ferien, og jeg har fri. Smårydder litt, bretter klær, nyter stillheten! 

Ute snør det, og jeg tenker at den fine koppen jeg fikk fra kollegaL passer fint som kakaokopp. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...