Gå til innhold

Anekdotene del2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart gå over til byen. Skal ut og ha kaffe/ småmat/ kveldsmat med bra damer. 6 stykker blir vi. Å, jeg gleder meg. Har tittet litt på menyen for å se hva jeg vil ha... og hva jeg skal styre unna. Amadinepoteter og aioli blir det sikkert. Og kanskje noe annet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nam høres godt ut. :sikle: koselig med dametreff :jepp: 

Skrevet

Utrolig koselig kveld igår. Vi var 5 damer og jeg spiste amadinepoteter, aioli og skiver av serranoskinke. Det var en sånn kveld hvor du går hjem og føler deg heldig som har så bra damer i livet ditt. ❤

Skrevet

Så herlig MarianneE! Det er en veldig god følelse! :smilbla:

Skrevet

Hadde en lang liste over dagens to-do men den var bare å kaste da jeg ble spurt om jeg kunne komme på jobb og jobbe 12-20. Jeg rakk da en del før jeg gikk, men nå som mann&barn har vært hjemme I  ettermiddag har jeg en følelse av at alt jeg rakk egentlig var litt forgjeves. :sukk:

De to nevnte er på fotballkamp og er hjemme om ca 30 min. Så nå skal jeg kose meg med stryking av ungen sin bunadskjorte.. mens jeg vurderer å plante strykejernet på tåa til Husets herre når han kommer hjem. 

Kveldsmaten blir ikke akkurat det Matplanen tilsier, jeg går for omelett. Skulle bare ønske detvar med ost... :sukk:

Skrevet

Glemte å føye til at jeg har litt å gjøre siden vi får besøk klokka 8 I morgen. Da kommer svigers på frokost. Kjekt å få ting klart til det...

Skrevet

Hurra for 17. Mai! :nori:

Eneste som står på lista nå er å få barn i dusjen, lage frokost, piske krem og pynte pavlova. Å... I anledning dagen vurderer jeg t.om 2 kakestykker! Og et glass vanlig brus! Har kjøpt cola zero og da. Jeg har lært at det er ikke bare å holde meg unna- jeg må (foreløpig) ha alternativer. Også hjelper det å lage avtaler med meg selv, sånn som idag... To kakestykker og et glass brus. Lager jeg en slik avtale synes jeg det er enklere å begrense meg.

God feiring til dere alle- med eller uten sukkerbonanza. :laugh:

Skrevet

Sånne avtaler høres lurt ut ja. :jepp: 

Kjenner meg igjen i at mannen i huset ikke er flink til å hjelpe til å ordne til slike dager :sukk: godt at sønnen min ikke går i tog lengre synes jeg :nigo: 

Og vi skal bort på grilling så har ikke gjort noe ekstra til 17. mai og det føles godt med den senebetennelsen jeg har nå. 

Pavlova er så godt!!! :sikle: 

Her blir det sjokoladekake som jeg har kjøpt i anledning dagen. Hjemmebakt altså men kjøpt. Falt for fristelsen :jepp: 

Håper du får en fin dag uten alt for mye stress. :klem: 

Skrevet

Håper dere har hatt en fin 17 mai :flagg:

Skrevet

Å lage en matavtale med meg selv viste seg å være lurt. 

Antall kakestykker: 5 (2 små og 3 mikroskopiske)

Antall glass brus: 2.5

Antall is: 2 (den ene var softis)

Antall pizzastykker: 5? 6? (Vi bestilte pizza, orket ikke å lage middag) 

Antall kcal: en million?

Fine 17. Mai! Her var det frokostbesøk klokka 8, barnetog hvor TM bar den ene dusken på skolefanen, uteservering i byen, pavlova hjemme med enda mer besøk, borgertog med masse kjente, is og da vi endelig kom hjem nærmere klokka 18.30 var det bare å ringe for å bestille pizza. Ungen var I seng 20.30 og 30 min etter sov jeg og. 21.45 våknet jeg, vekket Husets Herre på den andre sofaen og vi sa god natt før klokka var 22. Dagen gikk virkelig I ett, men for en utrolig koselig dag vi hadde!

Skrevet

Så bra at dere hadde en fin feiring :klem: 

Skrevet

Det hadde vi absolutt. 

Jeg har akkurat kommet hjem fra zumbaparty. Var en såkalt happening så det er desverre ikke noe som skjer ofte. Men herregud så gøy!!! Jeg har virkelig shaked my groove thing!  Nå venter dusjen for TM tok på håret mitt og lurte på om det hadde regnet ute. Det har det ikke.... :fnise:

Skrevet

Høres ut som en bra treningsøkt da :hoppe: 

Skrevet

Jeg satte på TV og lurte på hva programmet "En ny start" som er et program med overvektige som har endret livsstil I et år. 

Så sitter de der og snakker om alt de ønsker å gjøre når de blir normalvektige/ tynne. DA skal de kjøpe klær, og de skal ut sammen med andre mennesker og føle at de "har plassen sin der", han ene ønsker da å finne noen han kan stifte familie med...  Og jeg kjenner at jeg blir så oppgitt! Asså... ja, både de og jeg er solid overvektig men hva ER det med denne stakkars-meg greia? Det er ikke bare på TV, men ellers og. Nei, det er ikke kult å være tjukk men pokker heller, man kan jo ikke la være å leve! Jeg er så Drit lei av stalkarsliggjøring av både overvekt og av de overvektige selv. Den "buhu, det er synd på meg fordi jeg veier mye" er jeg så lei av! Og jeg er sikkert utrolig lite forståelsesfull nå, men asså... man har den vekta man har, suck it up og gjør noe! Det er jo ikke lett, det vet jeg alt om, men man kan jo ikke slutte å leve! Jeg har alltid ment at man ikke kan vente på at Lykke skal komme til en, men at man skal finne Lykke og livsglede der man er. 

Sorry at jeg er lite tolerant og forståelsesfull nå, men jeg er lei stalkarsliggjøring. 

• Liker 1
Skrevet

:duskedame:

Jeg skjønner ikke de som bare spiser egg, eller bare drikker sitronvann i 10 dager, for da går de ned 8-10 kilo, og vips, lever lykkelig med sommerkroppen resten av livet. :laugh:

Seiøst, jeg har en venninne som stadig gjør slikt. Det ender alltid opp med kraftige magekramper og spying med én gang hun spiser som hun pleier igjen, også legger hun på seg noen ekstra kilo. :P

Skrevet

Det har jeg heller aldri skjønt. Men, det er vel jakta på lettvinte løsninger og null tanke for hva som skjer etter disse mirakelkurene er over. 

En som irriterer meg er han Jørgen Foss. Han gjør oss overvektige en stor bjørnetjeneste. Når debatten rundt billig smågodt gikk for fult I fjor peip han at det smågodtet måtte flyttes og prises høyere osv for man må tenke på overvektige. Nei, det må man ikke. Man kan la være å kjøpe/ spise. Det er ikke så enkelt bestandig men man kan la være. 

Straks framme på jobb. Motivasjonen ligger rundt 0punktet men det handler om å gjøre det beste ut av dagen uansett. 

Skrevet

En periode fikk jeg så vidt på meg bukse I str 54. Nå hoppet jeg rett inn I en kjempe tøff en I størrelse 50 på jobb. Den er riktig nok med ekstra god passform men allikevel da!!!!

:mynona::mynona:

Skrevet

Starter søndagen med kaffe og bok I hagen mens pus ligger I stolen ved siden av. Fuglene kvitrer, det er sommerlukter og temperaturen ligger på rundt 15. Deilig start på dagen! 

Skrevet

Gratulerer! :hoppe: herlig! 

Så kos med bok ute. Ja tenk nå er det snart sommer :hoppe: 

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...