Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er min.

Bunken har bare blitt litt eh... høy.

Aha.. Måtte dobbeltsjekke.. Ble litt usikker igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. :)

Det er planleggingsdag på skolen så TM er hjemme, her er også kusineV og vesleA som var hos oss for en uke siden.

TM og jeg rørte sammen Toro muffins før jentene kom, så nå er det full aktivitet rundt kjøkkenbordet med dekorering og overpynting.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tåle at TM står opp 6.15 når hun tusler ut på kjøkkenet med sitt nye puslespill, setter seg der og pusler og synger litt for seg selv....

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Indisk kyllingsuppe ja.. det hørtes fryktelig godt ut!
Er den fra Trines mat-boka?

Den har jeg også nemlig. Fine boka. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er samme oppskrift ja.

tror jeg...

fikk den ikke derfra men mener det er den samme.

Og bare for å fortsette med matprat så har jeg bakt gulrotkake.

mm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så høy aktivitet det var her inne da... :roll:

Hvor skal jeg begynne?

Helga har vært full av sol, barnelatter, fått ut hagemøbler omsider, hatt besøk av venninneI og søsterG med minstemann, besøkt et marked i nærheten hvor jeg kjøpte italienske oster...

Igår hadde jeg besøk av annaB og vi fikk gjort unna endel av bryllupsforberedelsene hennes siden hun skal gifte seg med S.H 30. august.

Vi fikk funnet ut av borddekorasjonen, fotografering, kjolen, bryllupskake, hvilke blomster osv...

Bordplasseringen tok vi i forrige uke.

Og da hun fortalte at sønnen hennes skal føre henne opp kirkegulvet (han er 18) tørket vi tårer begge to.

Forslag til sminke som tåler en dag som denne mottaes med takk....

Etter dette ble hun med på strikkecafe.

:)

Jeg har derimot sunket ned i en apatisk sofatilstand om dagen.

Har store planer for dagen, men ender opp med og sitte forran TVen med sjokolade i munnen.

Plutselig har dagen gått og jeg skjønner ikke helt hvordan.

Så nå har jeg gjort det gjør bra i denne verden; Lister!

Har skrevet en UKENS GJØREMÅL for rett og slett få ræva i gir.

Ukens mål:

-Rake plena

-Sope gården

-Finne fram hageputer

-Rydde i drivhuset

-Kjøpe og så grønnsaksfrø (litt seint ute, men...)

-Vaske leiligheten

-Rydde bort vintertøy

-Needy (bruktbutikk hvor man kan levere og bytte til seg barneklær)

-Skrive brev

Jo, det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siier og hører på Metallica på Youtube.

To måneder igjen til konserten i Oslo.

Bare så synd vi skal på turnstevne med jentungen i ei lita bygd i midttelemark den dagen.... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke.

Må jo på turnstevne med TM istedenfor.

My kinda luck....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp:

Kl. var 4.50 da TM stod opp for å pakke inn gaver til favorittbamsen Putanten som har bursdag idag.

Enkelte ting burde ikke skje før kl 7.

Zzzz.... zzzz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha ha... joda, Putanten blir bortimot kost ihjel flere ganger i uka og må haes med i senga hver natt.

Idag er hun hjemme med forkjølelse. Kunne nok gått på skolen skjønte jeg etter jeg gav beskjed til skolen. det er turdag så hun går ihvertfall ikke glipp av noe undervisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvem Putanten er, men skjønner at det må være verdens beste kosedyr. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg ikke lyst til å klage, men jeg gjør det for det jeg.

Kanskje noen kan bidra med et råd?

TM gir oss hodebry til tusen om dagen.

Fatter bare ikke hva vi skal gjøre med henne.

Uansett hva vi sier om dagen gjør hun stikk motsatt.

Får hun beskjed om å gå på rommet sitt for å kle på seg om morra, går hun inn og begynner å leke istedenfor. Når jeg kommer og tar henne på fersken og spør henne om hvorfor hun ikke har kledd seg bare ser hun på meg og svarer; Jeg vet ikke jeg.

For hver minste ting hun skal må hun få beskjed tre-fire ganger før noe skjer.

Og OM noe skjer er det ikke så sikkert at det hun gjør er det vi har gitt beskjed om.

Jeg har hentet hageputer og de står akkurat nå i gangen fordi putekassa ikke er tatt frem enda.

Ikke sitt på putene, har jeg sagt hundre ganger. De står lent oppetter veggen, og setter hun seg på dem vil de falle ned, hun vil falle og slå hodet i veggen bak.

Neida sier hun- og klatrer opp.

Vask deg rundt munnen før vi går på skolen, sier jeg- og hun går på badet, klatrer opp på doen- og begynner å vaske speilet med kluten istedenfor.

Hun står ved siden av vasken på kjøkkenet og sutrer fordi hun er tørst, istedenfor å snu seg, ta et glass og ta litt vann selv.

Eller stå med jakka i hånda og sutre fordi hun fryser.

Eller hylgrine fordi hun regner med at jeg vil si nei om hun spør om noe- før hun har spurt.

Eller som i morges da vi skulle til skolen og hadde litt dårlig tid, hun skulle ta på seg sko og vil sette seg i trappa. Jeg sier "OK" og hun går og setter seg øverst i trappa, enda jeg sa at hun kunne sitte nederst.

ALT er utprøving av tålmodighet!!!!

Jeg blir gærn, og er desverre ikke i stand til så mye annet enn å bli sur&sint.

Jeg VET at det ikke hjelper, men jeg vet virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre lengere.

Føler vi står og skaller hodet i murveggen noen ganger.

Har prøvd å prate med henne og spørre hvordan hun har det når mamma er bare sint&sur, hvorfor hun ikke gjør det mamma&pappa sier.

Mest lyst har jeg til å ta tak i henne, riste og skrike- men jeg gjør det selvsagt ikke.

Føler meg helt hjelpesløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...