Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Høres ut som en skikkelig fin dag du har planlagt. Håper den ble vellykket, og at konserten ikveld får deg i skikkelig julestemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter og skrevet her i går ringte min søster; "Du, vi skal jo på biblioteket idag med ungene, når er dere klare"

Da ble jeg slik: :icon_lol:

Det hadde jo jeg glemt!

Så da ble det biblioteket og juleverksted der med ungene.

De storkoste seg med klipp&lim&klistermerker&glitter.

Kjempe koselig!

Da vi var hjemme 13.45 pakket vi litt mens vi venta på svigers.

Andrè skulle med sin mor og far på Jula og tok med seg TM på veien siden hun skulle til pappa sammen med søskenbarna sine for overnatting og noe vi foreldre ikke får vite hva er før seinere idag. :)

Med mann&barn ute av huset hang jeg opp pepperkake figurer på TM sitt rom, rydda leiligheten, vasket opp og begynte på Prosjekt Kransekakedeig.

I nesten tre timer (og dette var med noen småpauser) kvernet jeg en kilo mandler på dårlig mandelkvern.

Tilslutt holdt jeg på og hive dritten ut av vinduet.

Men, en kilo mandler, en kilo melis og 8 eggeplommer ble tilslutt kransekakedeig som stekes i dette øyeblikket.

Jeg har det bare på sprøytepose og klemmer ut pinner som skal få litt smeltet sjokolade over seg når alle er stekte. Gode blir de og.... :biggrin:

Konserten var fin.

rart og gå i kirka på en lørdagskveld (istedet for og sove på sofaen...) men det var koselig.

Konserten var fin, men kanskje litt mindre julepreg og mer kristent enn jeg trodde.

Overraskelsen var da pedagogisk leder på en avdeling i barnehagen sang solo med nydelig myk, sangstemme.

J, hun jeg kjenner som har tarmkreft var der også og hadde solopartier og jeg gråt som bare det da jeg så henne. Hun var så glad, sterk og strålte der hun stod. :hjerte:

Kanskje var det derfor jeg var i seng 23.30 og ikke våknet igjen før kl var 7 i morges? :ler:

Morgenen har gått med til frokost og tre episoder Gilmore Girls (men jeg lurte på om jeg måååå gjøre noe idag), rydding i kjøkkenskapene (hvordan har vi klart og skaffe oss 11 drikkeflasker?) og produksjon av kransekakestenger.

Kjøkkenet har jeg enda ikke fått tid til og vaske uten at jeg tar det så tungt.

Kransekakeproduksjon lukter godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kransekake laget på eggeplommer? Har jeg aldri hørt om før... Eller mente du kanskje eggehviter..? :sjenert:

Høres ut som en utrolig sterk opplevelse å se J synge solo i kirka! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kransekake laget på eggeplommer? Har jeg aldri hørt om før... Eller mente du kanskje eggehviter..? :sjenert:

Høres ut som en utrolig sterk opplevelse å se J synge solo i kirka! :grine:

Eggehviter høres mer riktig ut ja.

Det godt noen leser korrektur og passer på! :)

Igår bøtta det ned med snø, så det er kjempe koselig og se ut.

Kan vel spare meg for snømåking men pytt...

TM har allerede gråt alt hun maktet over at hun ikke har ski, og jeg prøver og ikke fortelle at hun får ski til jul...

TM skal til øyelegen i Skien idag så hun blir med meg på jobb først.

Hun gleder seg skikkelig mye, og synes det er stor stas og få bli med.

Og apropos jobb...

9 arbeidsdager igjen så er det juuuuleeefeeeriiieeee!!! :hoppe:

14 dager igjen til julaften.

Huhei hvor det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så stor stas på julaften når hun pakker opp gaven å finner ski! :hoppe: Det må være et øyeblikk som ikke kan beskrives å få noe man virkelig har ønsket seg :nigo:

Her er vi syke igjen... Så i dag har vi laget oreotrøfler :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe det kommer mer snø senere i vinter da. Det skal visstnok ikke bli hvit jul på sør- og østlandet.. ;) Men det er vel en viss sjanse for at hun får bruk for skiene senere i vinter også... Dessverre... :sukk::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan det er å våkne midt på natta med en kropp som tror det er morgen. Det hender ofte jeg må tisse i 3-4 tida, men det har aldri vært i mine (eller kroppens) tanker at jeg ikke skal legge meg igjen. Tvert i mot stuper jeg i seng igjen, strålende fornøyd med at natta bare er halvveis, og sovner på to minutter... :sjenert: Du får masse sympati herfra i alle fall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg.. :fnise:

Kan du levere ham tilbake?

Høyt elsket, dypt savnet...

Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan det er å våkne midt på natta med en kropp som tror det er morgen. Det hender ofte jeg må tisse i 3-4 tida, men det har aldri vært i mine (eller kroppens) tanker at jeg ikke skal legge meg igjen. Tvert i mot stuper jeg i seng igjen, strålende fornøyd med at natta bare er halvveis, og sovner på to minutter... :sjenert: Du får masse sympati herfra i alle fall! :klem:

Takk for sympatien.

Den trengs...

Igår hadde jeg fri for arkitektene skulle på tur.

Så igår leverte jeg TM i bhg og gikk hjem hvor jeg fikk satt over klesvask, ryddet hele leiligheten, støvsugd, skrubbet komfyren, vasket badet, og kjente hvor godt det var og føle at jeg hadde overskudd til og få tingene på stell hjemme!

I tillegg skinte sola og alt jeg tenkte på var snaaaart juleferie!!!

10.50 traff jeg venninneI på avtalt sted og vi kjørte for og treffe søsterG for og spise lunch i byen og prate litt.

Det var veldig koselig, og ble til en formiddag som gav meg energi og overskudd til flere hverdager. :hjerte:

Hentet TM i barnehagen og ble møtt med ei strålende blid jente med en liten melketann i en pose.

Tann nr har falt ut. :)

Hjemme lagde vi risboller til jul. :sjarmor:

Det er farlig godt...

Idag er det Luciadagen.

Nytt av året er at barnehagen skal ha luciatog kl 16 så flest mulig foreldre får det med seg.

Luciakjolen er kjøpt inn og lagt i sekken til TM.

Troooor jeg må ha med kleenex papir ja....

TM og jeg har sett Lucia på TV nå, TM med klinkekuleøyne. :ler

Ha en fin dag alle sammen.

Jeg er glad dere er her.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg husker den tiden med Lucia i barnehagen. Jeg pleide å nærmest hulkegråte. :fnise:

Smart å ha det senere på dagen da, vi måtte opp fryktelig tidlig..

Ha en fin dag du også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdagsmorgen...

Jeg i fleecemorgenkåpa mi (min store kjærlighet hva klær angår) og med en chocka mocca i koppen.

TM sitter i luciakjolen (nå nattkjole) med henda i fanget og store øyne mens hun ser film: Tingeling og feenes hemmlighet.

Andrè sover etter og kjørt taxi i natt.

Ute er det snø og vind, og jeg er IKKE glad for det regnet som er meldt.

For det første så forsvinner den fine snøen så tett opp mot jul, og for det andre; det blir glatt.

Jeg hater glatte veier.

Men, idag blir det koselig!

TM og jeg skal på julefest på biblioteket for nissegrøt, julenissebesøk, juleverksted o.l.

Det blir sikkert et par hyggelige timer. :)

TM skal få på seg nissekjole også.

En dag uten store planer på utsiden av huset annet enn biblioteket og handle mat.

Ikke så dumt noen ganger det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser her også - kaldt ute i dag. Brrrr. Men inne er det fyres det, og kaffen varmer også. Kos dere masse på biblioteket, her blir det rydding i heimen, og maaaaasse avslappning!!!

:veslejenta: Good helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snø ja... det regner og ute er det glatt.

Jeg hater holke. Blir stiv i beina og stabber meg avgårde livredd for og falle.

Og faller. Jeg faller alltid på glatta. :(

Det er en uke igjen til julaften.

fire arbeidsdager igjen til ferien

fem dager igjen til vi reiser til mamma.

Broder'n, TM og jeg reiser til mamma på lørdag.

Andrè må jobbe julaften fram til 12 og kjører etter han er ferdig på jobb.

Litt stusselig for han og måtte kjøre 4 timer på julaften, men for at vi skulle reise til mamma OG få være sammen i jula ble det slik i år.

Og jeg... jeg gruer meg til og være uten ham i to døgn.

Vi er aaalt for avhengige av hverandre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg brodder :opplyser:

Det har jeg gjort i dag, for fy søren så glatt det er ute. Og når de i tillegg ikke strør...ja, da er det bare et tidsspørsmål før man tryner. Og jeg har ikke tenkt til å tryne med baby i magen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Julegavene er i boks og har vært det en stund.

Men, vi har fått penger fra svigers for og kjøpe skipakke til TM fra dem, så TM skjønte ingenting igår da hun fikk prøve en "rar" sko igår og det var det!

HUn prøvde skoen, TM og jeg gikk en tur mens Andrè tok seg av resten av handelen.

Så i garasjen nå står det et par rosa ski og venter på en biltur til Nesbyen og 1. juledag. :)

Fra oss får hun duplo prinsesseslott og bakesett fra cacas for barn.

Gleder meg til hun får åpne gaver!

:hoppe:

Noe annet jeg fikk gjort igår- omsider var sjokoladetrøfler.

Sjokolade, fløte, smør og baileys ble smeltet og blandet og skulle stå til det var stivnet (i kjøleskapet) skulle man trille kuler. Det var ingen suksess.

Så jeg smeltet det hele i vannbad og fordelte i små konfektformer istedet.

Det funka myyyye bedre! :jepp:

Og de var goooode... :lur:

Tre arbeidsdager før ferien.

Uff, jeg synes dagene før jul går så fort.

Enda i år tar vi det piano med jula fordi vi reiser bort.

Allikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...