Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Maten hørtes fortreffelig ut - herlig med en kveld ute, selv om avslutninga kunne vært annerledes!

Nyt kaffen nå - det har du fortjent!

Jeg nyter min kaffe henslengt i sjeselongen, mens rotet flyter og barna ser på bråke-tv (disney channel).

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maten hørtes fortreffelig ut - herlig med en kveld ute, selv om avslutninga kunne vært annerledes!

Nyt kaffen nå - det har du fortjent!

Jeg nyter min kaffe henslengt i sjeselongen, mens rotet flyter og barna ser på bråke-tv (disney channel).

Ha en fin dag!

Høres fantastisk ut!

Vi drømmer om en slik en;

http://www.bohus.no/stue/sofaer/regulerbare-sofaer/jazlyn-25-seter/

Perfekt for to...

Så... etter cafèturen med annaB ringte jeg svigermor.

Tenkte og høre når de regnet med og kjøre TM hjem.

Da svarte svigermor; Nei... kan vi ikke si at vi har henne til i morra da?

Jeg ble paff og tatt på senga og alt men stammet fram at Eh,.. joda.

Etterpå begynte jeg og grine.

Jeg hadde jo kjøpt pepperkaker og julebrus. Vi skulle jo åpne adventskalenderen når hun kom hjem!

Gleda meg jo til og få hjem Grynet mitt! (det hender jeg kaller henne Grynet)

Og tenk om hun ville hjem! Tenk om hun ble lei seg av og "måtte" være der en ekstra natt!

Jeg ser virkelig ikke hvor godt jeg har det noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig koste jeg meg hjemme igår.

Andrè reiste avgårde og så fotball kl 16 og da hadde jeg fått rydda barnerommet skikkelig, i skuffer og skap og fikk kasta en del og. Det er faktisk begrenset hvor mange tegninger man kan ta vare på...

Jeg fikk rydda, tørka støv, fant fram julegardiner (men ikke hengt dem opp), juleduker kom på her&der. adventstaken kom fram, adventslys har kommet på bordet...

Jeg pusla rundt her i to timer og koste meg med Jan Werner Danielsen juleCD.

Så det er jo ingen krise at TM er hos svigers, men jeg ble bare litt tatt på senga da svigermor sa at da kunne de bare ha henne til i morra.

Jeg er litt for mye hønemor og sliter litt med og gi slipp på henne.

Men til mitt forsvar ser jeg ihvertfall at jeg er sånn... :sjenert:

Vi skal hente TM i 12tida for vi skal gå i såkalt nissetog idag og se tenning av julegrana.

Det blir kjempe koselig og kaldt siden det er meldt -9 grader.

Vi får kle oss godt bare. Og se fram til boller og kakao når vi kommer hjem. :)

God 1. søndag i advent alle sammen!

så tenner vi et lys i kveld,

vi tenner det for glede.

Det står og skinner for seg selv,

og oss som er tilstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte og skrive dette...

Pappa ringte meg igår, og lurte på om ikke TM kunne ta med seg sengetøy og komme og være fra lørdag-søndag sammen med søsterG sine små troll.

Jeg fikk ikke vite hva de skulle, det er ikke alt man skal vite før jul.

Jeg var stum lenge etter jeg la på med pappa.

SøsterG har ikke kommet helt over det enda.

Totalt uventet, og veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig med tenning av julegran og nissetog!!! Håper det blir en fin tur.

Jeg har en stor eske (typehvit flatpakka papp fra Ikea) til hvert av barna. Her har jeg lagt -- og legger tegninger (med dato), ting de har lagd i barnehage/skole, bursdagskort osv. Stor stas for ungene at de vet at noe er tatt vare på.

De fikk se igjennom den i fjor - og de var helt i ekstase... SEEE hva jeg har lagd!! Og Seee på denne her!!! Og ville latterbrøl av rare ting de har tegna/lagd :fnise:

Og forresten ... takk for at du igjen minte meg på at jeg må få fram adventsstaken....Og julegardinene...

God 1. søndag i advent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julepusling er koselig!

Jeg holder på å sette sammen et lite oppskriftshefte med glutenfrie julekaker til en venninne. Har du lyst til å dele en oppskrift eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julepusling er koselig!

Jeg holder på å sette sammen et lite oppskriftshefte med glutenfrie julekaker til en venninne. Har du lyst til å dele en oppskrift eller to?

Oj, der er jeg dårlig.

Særlig om det er småkaker du mener.

Baker ikke slikt igrunnen

Onsdag var vi på jule-turn-avslutning for TM.

Andrè, svigermor og "svigermormor" og jeg satt på tribunen og TM var med turngruppa si.

Hun stod fint med dem, marsjerte inn, satt med gruppa si og opptrådde med det de har øvd inn.

Jeg var så stolt!

Hun enset oss mer eller mindre ikke, og det slo nesten pusten ut av meg over og se hvor stor hun var blitt!

Hvor ble det av den lille ungen min?

:hjerte:

Hva ellers kan man nevne?

Jeg fryser, vi småpusler til jul, jeg våkner for tidlig (3.50 idag. JUHU!!), TM og søskenbarna skal til sin morfar og samboeren på lørdag og mine planer var og vaske ned kjøkkenet før jul.

Det VAR planen min.

Men så fikk jeg beskjed av broder'n, Andrè og søsterG om at det må da være NOE mer spennende og gjøre på en lørdagskveld!

Sannheten er at jeg har sett litt fram til og være hjemme alene, spille høy julemusikk og få vasket kjøkkenet siden det faktisk trengs og gjøres uten noen som skal "hjelpe"

Gode gud jeg er kjedelig....

:roll:

Fredag idag.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med at man våkner tidlig er at man kan stå opp og fyre i ovnen og kjenne varmen som brer seg...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen og god helg :)

God fredag & god helg!

God helg! :klem:

Deilig med helg - jeg sparer vaskinga til... eh... søndag...?!

God helg, Marianne!

God helg til dere og!

Kom hjem fra jobb igår, var bokstavelig talt innom og satte fra meg en pose i gangen før jeg gikk og handlet for oss og "svigerbestemor" og hentet i barnehagen.

Det tok halvannen time pga en viss 5åring som slo seg vrang i barnehagen.

Da vi omsider kom oss hjem og jeg fikk laget pannekakerøre, litt rydding, steke pannekaker (siste resten mens vi spiste), da var det bare og la lufta gå ut av meg.

Godt med helg! :jepp:

Planen idag var jo og vaske rundt kjøkkenet.

Legg merke til ordet "Var" :sjenert:

Etter og tatt til meg min bror sine ord (for han hadde et poeng) og tilfeldig pratet med den ene avdelingslederen i barnehagen om en konsert har jeg vært og kjøpt meg billett til julekonsert i kirka kl 21 i kveld.

Det er Porsgrunn Gospelkor som skal synge, og det er liksom ikke helt min greie med gospelkor og kirke, men synes en konsert før jul er koselig.

Det gir ekstra julestemning.

Så planen idag er trening, vaske ut av kjøkkenskaper, TM til sin morfar&samboer, male opp 1 kg mandler og med det lage deig til kransekakestenger og konsert i kveld.

Jepp, da var dagen i boks!

Jeg er ikke så god på og være spontan og liker at ting er planlagt.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...