Singha Skrevet 31. juli 2012 #21 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg leser overskriften som "Hvordan skaffer jeg meg en stallkar". Det hadde i det minste vært forståelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 31. juli 2012 #22 Del Skrevet 31. juli 2012 Det hadde i det minste vært forståelig. Stallkaren på Ås... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urr Skrevet 31. juli 2012 #23 Del Skrevet 31. juli 2012 Tro meg. En stalker vil du ikke ha. Det er koselig å ha noen som er betatt av deg surrende rundt, men en stalker tar den lenger, og DET blir slitsomt i lengden. Ubehagelig. Kanskje til og med farlig. Jeg følger med på hva bestemte personer skriver her, fordi jeg syns de kommer med så mye bra. Kan det kalles stalking? eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urr Skrevet 31. juli 2012 #24 Del Skrevet 31. juli 2012 Stallkaren på Ås... Hehe du har dine lyspunkter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 31. juli 2012 #25 Del Skrevet 31. juli 2012 Hehe du har dine lyspunkter Det er fra en Alf Prøysen tekst, husker linjen, men ikke sangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 31. juli 2012 #26 Del Skrevet 31. juli 2012 Men jeg tror begrepet har fått litt annen betydning enn tidligere, som du nevner bla Facebook-stalking og her omtales jo også KG-stalking. Jge tror begrepet vil bli tolket annerledes enn før, og utvidet. Det er den uskyldige formen for stalking jeg snakker om her. Anonym poster: bb6909dac197feeb2c00a2e9be2480f1 Jeg er klar over at ingen ønsker en som fanatisk prøver å få oversikt og kontrollere alt en gjer, og du har rett i at begrepet har blitt ufarliggjort på folkemunne, men samtidig må en alltids være oppmerksom på at det man sier kan bli ordrett tolket mot sin intensjon. Nå skal jeg ikke kuppe tråden din med prat om hva stalking er og ikke er, men i alle fall er det veldig godt om du har i bakhodet at det er sjeldent greit at ting skjer i sjul. To-veis-kommunikasjon gir bedre mulighet for å kunne ta tak i og rette opp problemene dersom noe skulle gå galt, mens en-veis-'kommunisering' (som stalking er) gjør ting fryktlig komplisert og grøsselig når ting går lenger enn det som var planlagt. Det har selv brukere i denne tråden, som brukeren Cathrine88 for eksempel har erfart selv, og det skader aldri å ta lærdom av andres erfaring. Uansett, nå skal jeg la den saken ligge og la deg søke videre etter råd om å fange en hemmelig, edel beundrer, men vær i alle fall obs på at det per ordets definisjon er det du er på jakt etter, og ikke en stalker. Forøvrig har jeg hørt at ting som å starte en blogg eller være et aktivt ansikt i organisasjoner hjelper på oppmerksomheten, så det kam du jo prøve om du vil øke sjansene for at noen beundrer deg uten din viten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 31. juli 2012 #27 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg har en 20 år eldre mann som har vært "forelsket" i meg fra jeg var 15. Han sender til stadighet pm-er på face om "hva ønsker sexy seg til jul" og prøver å legge meg til som venn. Jeg har hatt null kontakt med han på 5 år. Du kan godt få han :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 31. juli 2012 #28 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg har en 20 år eldre mann som har vært "forelsket" i meg fra jeg var 15. Han sender til stadighet pm-er på face om "hva ønsker sexy seg til jul" og prøver å legge meg til som venn. Jeg har hatt null kontakt med han på 5 år. Du kan godt få han :gjeiper: For en patetisk skit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 31. juli 2012 #29 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg følger med på hva bestemte personer skriver her, fordi jeg syns de kommer med så mye bra. Kan det kalles stalking? eller? Nei, det er ikke min definisjon på stalking iallefall. I mitt tilfelle sendte hun en haug med mail, nakenbilder av seg selv, maste hele tiden om å møtes, ha sex, kom med ekstremt intime spørsmål, og nektet å gi seg selv etter jeg ba om det. Hver gang jeg logget på msn tok det ti sekunder før hun også var der og pepret løs. Slikt holdt det på i 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 31. juli 2012 #30 Del Skrevet 31. juli 2012 Nei, det er ikke min definisjon på stalking iallefall. I mitt tilfelle sendte hun en haug med mail, nakenbilder av seg selv, maste hele tiden om å møtes, ha sex, kom med ekstremt intime spørsmål, og nektet å gi seg selv etter jeg ba om det. Hver gang jeg logget på msn tok det ti sekunder før hun også var der og pepret løs. Slikt holdt det på i 3 år. Du brukte 3 år på å blokkere henne fra MSN? Bra jobba. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Belacqua Skrevet 31. juli 2012 #31 Del Skrevet 31. juli 2012 *Hvorfor skaffe deg en stalker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 31. juli 2012 #32 Del Skrevet 31. juli 2012 Du brukte 3 år på å blokkere henne fra MSN? Bra jobba. Nei, msn'en var jo grei, men jeg måtte beholde mailadressen. Moroklumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #33 Del Skrevet 1. august 2012 Du brukte 3 år på å blokkere henne fra MSN? Bra jobba. Ikke morsomt. Anonym poster: c5e1f45ed50f05aaa7df4fe72aec2593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. august 2012 #34 Del Skrevet 1. august 2012 TS - les hva Yes2Yes skriver ang deffinisjonen av hva en stalker er. Hun har rett og du har totalt feil. Det er ikke en stalker du vil ha. Lær deg begrepene du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Longgone Skrevet 1. august 2012 #35 Del Skrevet 1. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 1. august 2012 #36 Del Skrevet 1. august 2012 Ordet stalker har blitt bagatelisert på lik linje med ordet psykopat i disse dager. To enormt alvorlige "tilstander" blir brukt om noen som titter på bildene dine på facebook, eller en som er sur på deg. Ordene blir ufarliggjort, noe som jeg syntes er veldig skummelt. Hadde du virkelig hatt en stalker ville du virkelig angret på å ha brukt ordet på noe så uskyldig som du beskriver. En hemmelig beundrer fantaserer ikke om deg på lik linje med en stalker. En stalker vil ikke overaske deg med blomster levert på døren, men kanskje en kvelt katt som han var misunnelig på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 1. august 2012 #37 Del Skrevet 1. august 2012 Synes det er litt romantisk og smigrende at noen viser interesse, men kanskje ikke tør å vise det åpent eller direkte, og velger å stalke... Jeg pleier å stalke folk jeg synes er interessante, på Facebook, Twitter... Det skulle ikke vært meg i mot å finne blomster på døra, kort uten avsender i posten, eller andre former for små hilsener - det vil lyse hverdagen min å vite at det finnes en der ute som finner meg interessant og gir meg litt oppmerksomhet siden jeg er litt underernært på oppmerksomhet, savner det å bli sett. Anonym poster: bb6909dac197feeb2c00a2e9be2480f1 Ja, en skal lese mye rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #38 Del Skrevet 1. august 2012 Hvis du hadde hatt en "stalker" og det var hyggelig, så hadde antakeligvis ikke vedkommende trengt å "stalke" deg, men det hadde kanskje utviklet seg til en flørt eller noe mer. Du gjerne kan få min "stalker", det er en kollega. Han kommenterer alt jeg gjør, sender meg melding om låtene jeg har hørt på på Spotify, står i døra på kontoret mitt og kommenterer linken eller bildet venninnen min har postet på FB-wallen min 2 minutter etter den er lagt ut, legger små gaver (for eksempel sjokolade) i skuffen min osv. Jeg har en samboer gjennom mange år og er helt uinteressert i ekstra oppmerksomhet fra denne kollegaen. Han er hyggelig, men jeg får helt kvelningsfornemmelser av at alt jeg foretar meg privat kommenteres. Føler at jeg må passe på alt jeg sier og foretar meg i nærheten av han og bruker sosiale medier minimalt på grunn av dette. Vil du ha? :gjeiper: Anonym poster: 03db34a26854833ff1b80637c6b59f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå