Capricorn Skrevet 7. august 2012 #41 Del Skrevet 7. august 2012 Er du tom for argumenter? Kom med noe bedre eller gå å ta deg en bolle. Å det er helt greit så lenge du oppfører deg. Det kom fra rette ræva 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokodilla Skrevet 7. august 2012 #42 Del Skrevet 7. august 2012 Det kom fra rette ræva Gnåler du ennå om meningsløse ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken eple Skrevet 7. august 2012 #43 Del Skrevet 7. august 2012 Det er jo med barn stemødre er verst. Voksne barn kan forsvare seg selv eller velge avstand. Barn derimot... Å all klagingen jeg ser her på KG fra ("elskverdige") stemødre feks. omhandler barn og tenåringer. Ja, det kan godt være. Men poenget mitt er at det er to forskjellige problemstillinger. TS er voksen, og da er det annerledes enn for de som er stemødre til 3-åringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pi Skrevet 7. august 2012 #44 Del Skrevet 7. august 2012 Hvor mange kjenner du da? Bitter forresten? Nå var ikke dette rettet til meg, men jeg må spørre deg: er det himla rart at man blir bitter i visse situasjoner? Jeg forstår at du er en god stemor og derfor synes kritikken er veldig urettferdig (og det er jeg enig i), men har man blitt kraftig såra er det mange som reagerer med sinne. Det går an å heve seg over dette og være i stand til å se at det mest sannsynlig ligger noe bak. Jeg har forøvrig ikke sett min far på nå over ett år på grunn av hans nye kone. Jeg er voksen nå, og kan velge dette. Har gjort det klart for ham at jeg gjerne kommer på besøk når hun er på jobb, men hun tillater ikke det, så om det er så lite viktig for ham å møte meg at han ikke tørr å si: "Datteren min kommer en tur, sånn er det" er det noe jeg bare må respektere. Han har forøvrig hatt kjærester før dette forholdet, og jeg har kommet overens med samtlige (og, ja, det var en del.. tror det var midlivskrisa eller noe... men hyggelige var de og trist ble jeg da de forsvant). Er jeg bitter? Tja. Jeg har kun en gjenlevende slektning; min far. Han har forandret seg fullstendig, og jeg har ofret meg selv for ham hele mitt liv, fra jeg var liten. Det har kostet (dysfunksjonell familie). Når jeg ber om å treffe ham uten hans kone og det blir for vanskelig.. vel. Det gjør iallefall vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 7. august 2012 #45 Del Skrevet 7. august 2012 Nå var ikke dette rettet til meg, men jeg må spørre deg: er det himla rart at man blir bitter i visse situasjoner? Jeg forstår at du er en god stemor og derfor synes kritikken er veldig urettferdig (og det er jeg enig i), men har man blitt kraftig såra er det mange som reagerer med sinne. Det går an å heve seg over dette og være i stand til å se at det mest sannsynlig ligger noe bak. Jeg har forøvrig ikke sett min far på nå over ett år på grunn av hans nye kone. Jeg er voksen nå, og kan velge dette. Har gjort det klart for ham at jeg gjerne kommer på besøk når hun er på jobb, men hun tillater ikke det, så om det er så lite viktig for ham å møte meg at han ikke tørr å si: "Datteren min kommer en tur, sånn er det" er det noe jeg bare må respektere. Han har forøvrig hatt kjærester før dette forholdet, og jeg har kommet overens med samtlige (og, ja, det var en del.. tror det var midlivskrisa eller noe... men hyggelige var de og trist ble jeg da de forsvant). Er jeg bitter? Tja. Jeg har kun en gjenlevende slektning; min far. Han har forandret seg fullstendig, og jeg har ofret meg selv for ham hele mitt liv, fra jeg var liten. Det har kostet (dysfunksjonell familie). Når jeg ber om å treffe ham uten hans kone og det blir for vanskelig.. vel. Det gjør iallefall vondt. Spørsmålet her er om alle er sånn. Selv om du og andre har problemer med stemødre så er det ikke dermed sagt at absolutt alle er sånn. I tråder som denne så er det de med problemer som svarer. Jeg kjenner flere som har et godt forhold til steforeldrene sine og det er jeg sikker på at mange andre også har. Derfor blir det feil at konklusjonen på denne tråden er at ALLE er sånn. Det er ikke tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. august 2012 #46 Del Skrevet 7. august 2012 Må bare poengtere at jeg er 32 år gammel og har en mastergrad i økonomi (og, ja, jeg og min mann har en bunnsolid økonomi). Derfor er jeg voksen nok til å gjøre vurderinger selv :-) hennes råd går på dersom at, hvis at, "du må alltid forutsette at mannen din går fra deg", og du må alltid tenke worst case.. Men enig i at jeg kan ringe han en gang i uken :-) Da er du iallfall superkompetent til å støtte din far i større økonomiske avgjørelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2012 #47 Del Skrevet 7. august 2012 Spørsmålet her er om alle er sånn. Selv om du og andre har problemer med stemødre så er det ikke dermed sagt at absolutt alle er sånn. I tråder som denne så er det de med problemer som svarer. Jeg kjenner flere som har et godt forhold til steforeldrene sine og det er jeg sikker på at mange andre også har. Derfor blir det feil at konklusjonen på denne tråden er at ALLE er sånn. Det er ikke tilfelle. Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg skrev at jeg var enig med deg, jeg skrev at jeg har gått godt overens med samtlige av min fars partnere, med unntak av en. Jeg må innrømme at jeg overhode ikke forstår responsen din her. Jeg oppfordret deg til å ha litt forståelse med en som åpenbart slet med ting fremfor å være krass og ufin. Thats all. Mulig dette temaet er veldig sårt for deg også, men om du leser en gang til: jeg kritiserer ikke alle stemødre. Jeg kritiserer pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 8. august 2012 #48 Del Skrevet 8. august 2012 Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg skrev at jeg var enig med deg, jeg skrev at jeg har gått godt overens med samtlige av min fars partnere, med unntak av en. Jeg må innrømme at jeg overhode ikke forstår responsen din her. Jeg oppfordret deg til å ha litt forståelse med en som åpenbart slet med ting fremfor å være krass og ufin. Thats all. Mulig dette temaet er veldig sårt for deg også, men om du leser en gang til: jeg kritiserer ikke alle stemødre. Jeg kritiserer pappa. Beklager, jeg ser det nå at innlegget var veldig rettet til deg. Formulerte meg litt dumt der. Det var mer rettet til denne tråden og slike tråder generelt. Nei, jeg er ikke bitter, jeg er bare så lei av den holdningen man leser her på KG. Det er ikke slik jeg oppfatter stemødre i det virkelige liv. Noen feider har jeg hørt om, men det har alltid løst seg. Har vært vitne til verre ting mellom mor og datter for å si det sånn. Synd at mange får et dårlig forhold til foreldrenes partnere, men i veldig mange tilfeller kan man også skylde på moren eller faren. Som i ditt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amatøør Skrevet 8. august 2012 Forfatter #49 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg må bare si en ting: Overskriften på denne tråden var veldig dum. For det første er hun ikke min "stemor" men min fars kjæreste. Vet ikke helt hva som kom over meg... Jeg er jo 32 for pokker. Trenger ikke en ny mor.... For det andre - jeg VET at det ikke er slik at alle stemødre er bitcher. Var nok bare sykt opprørt når jeg skrev innlegget, og lot generaliseringen ta over. Det ble en utrolig teit debatt ut av dette. Så med bakgrunn i overskriften så sier jeg unnskyld :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 8. august 2012 #50 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg må bare si en ting: Overskriften på denne tråden var veldig dum. For det første er hun ikke min "stemor" men min fars kjæreste. Vet ikke helt hva som kom over meg... Jeg er jo 32 for pokker. Trenger ikke en ny mor.... For det andre - jeg VET at det ikke er slik at alle stemødre er bitcher. Var nok bare sykt opprørt når jeg skrev innlegget, og lot generaliseringen ta over. Det ble en utrolig teit debatt ut av dette. Så med bakgrunn i overskriften så sier jeg unnskyld :-) Fullt ut forståelig i situasjonen. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 8. august 2012 #51 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg må bare si en ting: Overskriften på denne tråden var veldig dum. For det første er hun ikke min "stemor" men min fars kjæreste. Vet ikke helt hva som kom over meg... Jeg er jo 32 for pokker. Trenger ikke en ny mor.... For det andre - jeg VET at det ikke er slik at alle stemødre er bitcher. Var nok bare sykt opprørt når jeg skrev innlegget, og lot generaliseringen ta over. Det ble en utrolig teit debatt ut av dette. Så med bakgrunn i overskriften så sier jeg unnskyld :-) Syns vel noen av svarene var mye mer idiotisk enn overskriften. Jeg skjønte at du ikke mente det bokstavelig, men når noen klarer å svare ja til det så blir jeg litt oppgitt. Det blir som å spørre om alle mødre er gale i hodet og svare ja til det. Eller om alle eksdamer er sjalu... osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokodilla Skrevet 10. august 2012 #52 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) http://www.dailytrust.com.ng/index.php/other-sections/home-front/14771-coping-with-a-mean-step-mother LES!!! Endret 10. august 2012 av krokodilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 10. august 2012 #53 Del Skrevet 10. august 2012 http://www.dailytrust.com.ng/index.php/other-sections/home-front/14771-coping-with-a-mean-step-mother LES!!! Du burde prøve å ta av deg de svarthvite brillene, da vil du oppdage at verden har nydelig fargeskala. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokodilla Skrevet 10. august 2012 #54 Del Skrevet 10. august 2012 Du burde prøve å ta av deg de svarthvite brillene, da vil du oppdage at verden har nydelig fargeskala. du leste ikke nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solise Skrevet 10. august 2012 #55 Del Skrevet 10. august 2012 På hvilket grunnlag kan du si at ALLE stemødre er bitches? Haha, vel.. Kanskje ikke alle, men alle jeg vet om. Stemora mi fks, HEKS! Mitt inntrykk er at stemødre er bitches og stefedre er ''de kule''. Men såklart, kan jo ikke gre alle under en kam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 11. august 2012 #56 Del Skrevet 11. august 2012 http://www.dailytrust.com.ng/index.php/other-sections/home-front/14771-coping-with-a-mean-step-mother LES!!! For en utrolig hatefull, dømmende og ensidig artikkel. Jeg er glad jeg er i stand til å ha et mer nyansert bilde av verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #57 Del Skrevet 11. august 2012 For en utrolig hatefull, dømmende og ensidig artikkel. Jeg er glad jeg er i stand til å ha et mer nyansert bilde av verden. Det er jo ikke artikkelen som er hatefull men gruppen av personer (stemødre) den handler om. Stemødre liker ofte ikke sine stebarn, behandler dem gjerne dårlig og som annenrangs mennesker. Her blir det bla. forklart litt om hvorfor kvinner føler de kan tillate seg å behandle sin partners nærmeste slik. Så må de stakkars barna bare leve med det da det ofte viser seg at den biologiske far ikke har ryggrad nok til å gjøre noe med det. Stefedre derimot er en annen sak. De behandler oftere sine stebarn bra. Men kanskje det har noe med at biologiske mødre har mer enn nok ryggrad til å forsvare egne barn? Anonym poster: 9078f35515f7be347c9c77d000e09952 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 11. august 2012 #58 Del Skrevet 11. august 2012 Det er jo ikke artikkelen som er hatefull men gruppen av personer (stemødre) den handler om. Stemødre liker ofte ikke sine stebarn, behandler dem gjerne dårlig og som annenrangs mennesker. Her blir det bla. forklart litt om hvorfor kvinner føler de kan tillate seg å behandle sin partners nærmeste slik. Så må de stakkars barna bare leve med det da det ofte viser seg at den biologiske far ikke har ryggrad nok til å gjøre noe med det. Stefedre derimot er en annen sak. De behandler oftere sine stebarn bra. Men kanskje det har noe med at biologiske mødre har mer enn nok ryggrad til å forsvare egne barn? Anonym poster: 9078f35515f7be347c9c77d000e09952 Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at de fleste stemødre misliker sine stebarn. Inntil da er dette bare en fordømmende og ond påstand. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #59 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at de fleste stemødre misliker sine stebarn. Inntil da er dette bare en fordømmende og ond påstand. artikkelen er en stk dokumentasjon. Der forklares det nøye hvorfor det er slik. Anonym poster: 9078f35515f7be347c9c77d000e09952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokodilla Skrevet 11. august 2012 #60 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at de fleste stemødre misliker sine stebarn. Inntil da er dette bare en fordømmende og ond påstand. Greit. Her er resultatet av et studie av stemødre. The Wicked Stepmother TOP Although some stepmothers have achieved remarkable harmonious relationships with their stepchildren, it is hard to blink at the ubiquity of the cultural image of the stepmother as a figure of malice and evil. Indeed, in a recent study of the psychological dynamics of what they term "the ‘wicked stepmother’ spiral" in modern society, researchers from South Dakota State University note that stepmothers have been depicted as "cruel, vicious, and jealous creatures" around the world for a very long time. Citing examples of evil-stepmother stories from 11th-century Ireland and from 9th-century China as illustrative, these scholars report that this evil-stepmother image "has surfaced in different countries and cultures throughout history" and has appeared "for hundreds of years throughout Europe from Spain to Italy and Greece." Nor has this image lost its power to affect modern thinking about stepmother-stepchild relationships. Of course, contemporary women who take on the role of stepmother generally seek to avoid any resemblance to this malign image. They want loving and happy ties to their stepchildren, not bitter and ugly ones. Unfortunately, in their study of 154 stepmothers, the South Dakota researchers adduce considerable evidence that despite their good intentions, these women are "vulnerable to internalizing the wicked stepmother cultural icon as part of their personal identity." Why this vulnerability? The authors of this new study perceive a great risk for "a downward spiral in the stepmother/stepchild relationship" because of an entirely predictable set of processes within a stepfamily. The problem begins with "the unrealistic expectation that stepmothers should love their stepchildren." When "this expectation fails [and] stepmothers realize that they do not love their stepchildren," then they naturally "feel inadequate and bad about themselves." The situation often deteriorates when stepmothers, having identified the stepchild as the cause of their negative feelings, develop a feeling of "resentment toward the stepchild," a feeling which "leads the stepmother to pick on the stepchild or otherwise to use unfair treatment, which in effect makes the stepmother feel more guilt for not being fair." Behold, the Wicked Stepmother. True, the authors of the new study do find some differences in how this unhappy script applies to stepmothers with different attachment styles. The depressing reality is that certain features of the wicked-stepmother syndrome show up regardless of attachment style–anxious, secure, or avoidant. "Anxiously attached" stepmothers, for instance, are especially likely to "feel they are putting more into the relationship than they are getting out of it, with the result being greater feelings of unappreciation, anger at the situation, and resentment toward their stepchildren." When the focus shifts to feelings of "inadequacy and insecurity," stepmothers with "secure" attachment styles also appear very vulnerable-even more so than the stepmothers with "anxious" attachment styles. While "the avoidantly attached [stepmothers] had fewer feelings of inadequacy and insecurity than the secure and anxious groups," they were "more likely to feel resentful and treat their stepchildren unfairly." The authors of the new study call for more stepfamily support groups to deal with the problems they have identified. Given the pervasiveness and apparent intractability of these stepmother problems, however, readers may well conclude that it would make more sense to start thinking about prevention, not cure. That means curbing the national epidemic of divorce, which is trapping far too many women in the miserable role of wicked stepmother. (Source: Cindi Penor Ceglian and Scott Gardner, "Attachment Style and the ‘Wicked Stepmother’ Spiral," Journal of Divorce and Remarriage 34[2000]: 111-126.) link: http://www.profam.or.../nr/nr_1508.htm Endret 11. august 2012 av krokodilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå