Gjest Frustrert Skrevet 31. juli 2012 #1 Del Skrevet 31. juli 2012 Trenger hjelp til hvordan jeg skal gå frem / forholde meg til dette problemet: Min mann og jeg trener ofte sammen med en kamerat, av og til har det hendt at min mann ikke har hatt anledning til å trene, og da har jeg trent alene sammen med denne kameraten. Dette har vært uproblematisk for meg og min mann.... Nå fikk jeg for ett par uker siden en melding fra denne kameraten om han ikke lenger kunne trene alene sammen med meg (dette skjer ikke ofte uansett), fordi hans samboer føler at han og jeg har fått for nært forhold. Det viser seg også at dette har hun følt siden langt tilbake i vinter. Å trene uten ham er ingen problem for meg, men problemet er at vi er i samme vennekrets - og jeg må helt ærlig si at jeg synes hele situasjonen er ubehagelig, og nå som jeg er mer informert ser jeg jo at en del ting jeg har syntes har vært litt rart før har sin forklaring. Aller helst har jeg lyst å konfrontere henne med dette, siden det bare er vås, men på den annen side ønsket han at jeg ikke skulle gjøre det - da hun ikke vet at jeg vet. Tar jeg dette opp, kan jeg skape ytterligere problemer for dem, i og med at hun ikke er komfortabel med at han har fortalt meg dette.... Til sist bør jeg kanskje nevne, så har dette forholdet hatt en del problemer de siste par årene. Jeg tror at det at de ikke klarer å kommunisere, har skapt denne sjalusien og usikkerheten hos henne. Skal jeg bare holde avstand helt og fullt til dette blåser over?, og de forhåpentligvis klarer å få forholdet på rett kjør.... eller skal jeg delta i vennekretsen som ellers, men late som ingenting - men selvfølgelig minimere kontakten min med ham? Dersom vi ikke hadde hatt felles vennekrets, hadde jeg nok trukket meg helt og fullt vekk - til hun selv eventuelt hadde tatt kontakt igjen. Vil gjerne ha tips fra andre i lignende tilfeller, særlig dere som har vært på andre siden. Hvor dere har vært sjalu, men funnet ut i etterkant at det har vært helt ubegrunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 31. juli 2012 #2 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg synes du skal holde avstand og la dem ordne opp i sine egne problemer. Uansett hva du velger å gjøre kan det misforståelser, og da blir du bare enda mer innblandet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert Skrevet 31. juli 2012 #3 Del Skrevet 31. juli 2012 Takk for svar. Jeg har ikke tenkt å blande meg i problemene de har - det må de ordne opp i selv. Men hvor mye avstand skal jeg holde når vi har felles venner???, skal jeg backe helt ut, altså ikke være med på noe sosialt der de også er med? Eller skal jeg bare late som ingenting, men passe på å alltid holde laaang avstand til ham? I og med at vi er en vennegjeng som ellers er mye i lag (ofte alle mann) - så blir jo problemet her at jeg mister de andre vennene mine fordi hun har et sjalusi problem.... Og dem kan jeg jo ikke involvere heller... Synes det hele er vanskelig og ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #4 Del Skrevet 31. juli 2012 Du later som ingenting, er helt som normalt når vennegjengen møtes -men dere slutter å trene alene sammen uten din mann. Kanskje du også kan bli bedre kjent med denne damen, slik at hun med tiden føler seg litt tryggere på deg? Anonym poster: d482c2893887a57fdbc68182e6ffb6ff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert Skrevet 31. juli 2012 #5 Del Skrevet 31. juli 2012 Kommer ikke til å trene alene med ham igjen nei, kommer nok til å redusere treningen med ham generelt uansett - han får trene med mannen min, så får jeg trene alene eller finne noen andre. Må si at i utgangspunktet så er det jo henne jeg kjenner. Vi er en venninnegjeng med menn som treffes. Trodde hun var trygg på meg, så ble jo mildt sagt overrasket. I og med at vi (da også min mann) trener flere ganger i uken, har det blitt til at jeg/vi snakker oftere med ham enn henne - men jeg har aldri tenkt på dette som et problem.... nå har det jo tydeligvis vært det, i lengre tid. Ser jo at det å late som ingenting når alle samles, og ellers holde meg langt unna er en løsning. Men synes at det hele er veldig ubehagelig - og så blir jeg naturligvis redd for å bli enda mer involvert.... det har rett og slett vært treff etter at dette har kommet frem - hvor jeg har meldt pass - rett og slett for det er så ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #6 Del Skrevet 31. juli 2012 Oi, kleint. Vel..dere får slutte å trene sammen, men jeg synes du skal fortsette å være deg selv ved sosialt lag. Hils på dama hans i like stor grad som du hilser på ham, men prøv å kansje ta litt avstand. Huff jeg synes slike situasjoner alltid er ubehagelige, spesielt fordi noen har fått ideen om at jeg skulle ha interesse av mannen deres på DEN måten - det er alltid kvalmt, faktisk. Det pleier å gå over når jeg viser følelser ovenfor min mann mens den sjalue dama er der - slik at hun blir beroliget ved å se oss sammen. Noen ganger bunner det faktisk i at hun merker at mannen sin har en interesse i andre damer også, som gjør at hun blir usikker på seg selv og sin mann - og det er jo ikke DIN feil... Anonym poster: 27a6b9c986fe4814231d3071513ee544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 31. juli 2012 #7 Del Skrevet 31. juli 2012 Trenger hjelp til hvordan jeg skal gå frem / forholde meg til dette problemet: Min mann og jeg trener ofte sammen med en kamerat, av og til har det hendt at min mann ikke har hatt anledning til å trene, og da har jeg trent alene sammen med denne kameraten. Dette har vært uproblematisk for meg og min mann.... Nå fikk jeg for ett par uker siden en melding fra denne kameraten om han ikke lenger kunne trene alene sammen med meg (dette skjer ikke ofte uansett), fordi hans samboer føler at han og jeg har fått for nært forhold. Det viser seg også at dette har hun følt siden langt tilbake i vinter. Å trene uten ham er ingen problem for meg, men problemet er at vi er i samme vennekrets - og jeg må helt ærlig si at jeg synes hele situasjonen er ubehagelig, og nå som jeg er mer informert ser jeg jo at en del ting jeg har syntes har vært litt rart før har sin forklaring. Aller helst har jeg lyst å konfrontere henne med dette, siden det bare er vås, men på den annen side ønsket han at jeg ikke skulle gjøre det - da hun ikke vet at jeg vet. Tar jeg dette opp, kan jeg skape ytterligere problemer for dem, i og med at hun ikke er komfortabel med at han har fortalt meg dette.... Til sist bør jeg kanskje nevne, så har dette forholdet hatt en del problemer de siste par årene. Jeg tror at det at de ikke klarer å kommunisere, har skapt denne sjalusien og usikkerheten hos henne. Skal jeg bare holde avstand helt og fullt til dette blåser over?, og de forhåpentligvis klarer å få forholdet på rett kjør.... eller skal jeg delta i vennekretsen som ellers, men late som ingenting - men selvfølgelig minimere kontakten min med ham? Dersom vi ikke hadde hatt felles vennekrets, hadde jeg nok trukket meg helt og fullt vekk - til hun selv eventuelt hadde tatt kontakt igjen. Vil gjerne ha tips fra andre i lignende tilfeller, særlig dere som har vært på andre siden. Hvor dere har vært sjalu, men funnet ut i etterkant at det har vært helt ubegrunnet. Dersom det er et tap for deg - ikke å kunne trene alene med ham - så har hun kanskje litt grunn til å være sjalu. Selv så er jeg temmelig mistenksom overfor vennskap mellom de to kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #8 Del Skrevet 31. juli 2012 Dersom det er et tap for deg - ikke å kunne trene alene med ham - så har hun kanskje litt grunn til å være sjalu. Selv så er jeg temmelig mistenksom overfor vennskap mellom de to kjønn. Hvor leser du egentlig at det er et tap for TS å ikke kunne trene med denne mannen da? Anonym poster: 27a6b9c986fe4814231d3071513ee544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 31. juli 2012 #9 Del Skrevet 31. juli 2012 Du skal fortsette som før, den der samboeren hans bør få lære seg å være et voksent menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 31. juli 2012 #10 Del Skrevet 31. juli 2012 Hvor leser du egentlig at det er et tap for TS å ikke kunne trene med denne mannen da? Anonym poster: 27a6b9c986fe4814231d3071513ee544 Hun hauser det jo opp ved å lage en tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #11 Del Skrevet 31. juli 2012 Hun hauser det jo opp ved å lage en tråd. Hun skriver jo : Å trene uten ham er ingen problem for meg Anonym poster: 27a6b9c986fe4814231d3071513ee544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 31. juli 2012 #12 Del Skrevet 31. juli 2012 Så det var jo faktisk en skikkelig god grunn til at hun ikke ville at mannen skulle si noe til deg, det ville gjøre alt både dumt og komplisert at du vet at hun er sjalu. Korttenkt og litt illojalt av ham å plapre likevel synes jeg. Jeg hadde kuttet treningen og latt som om jeg ikke viste noe sånn ellers. Det er jo det hun tror. At du ikke vet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2012 #13 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg tror nok det ligger mer til grunn her enn det du får vite. Muligens har mannen snakket veldig mye om deg, virket litt for begeistret. Så har hun blitt lei av det, og satt ned foten. Det kan være mye her som du ikke vet om. Jeg syns faktisk du burde respektere at hun ikke er komfortabel med at dere trener sammen, og det er viktig å ikke bare trekke en slutning om at hun har et sjalusiproblem. Jeg ville ihvertfall backa unna i forhold til mannen, og heller prøvd å være hyggelig med dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pinky83 Skrevet 31. juli 2012 #14 Del Skrevet 31. juli 2012 Du skal fortsette som før, den der samboeren hans bør få lære seg å være et voksent menneske. helt enig...hvorfor skal ditt vennskap til kompisen din bli "redusert" fordi dama hans er usikker???? Hvis kjæresten til en kompis eller venninne for den saks skyld ville nekte å godta ett venskap vil jeg se på det som en kontrolerende oppførsel og i mine øyne er dette ikke akseptabelt. Hadde helt klart tatt en liten prat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldr@ Skrevet 31. juli 2012 #15 Del Skrevet 31. juli 2012 Du bør ikke konfrontere henne med dette når han har sagt ifra at hun er ukomfortabel med at du vet, og ikke ville at du skulle få snusen i dette i utgangspunktet. Oppfør deg helt normalt, vær høflig og hyggelig, bare unngå å være alene sammen med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 31. juli 2012 #16 Del Skrevet 31. juli 2012 helt enig...hvorfor skal ditt vennskap til kompisen din bli "redusert" fordi dama hans er usikker???? Hvis kjæresten til en kompis eller venninne for den saks skyld ville nekte å godta ett venskap vil jeg se på det som en kontrolerende oppførsel og i mine øyne er dette ikke akseptabelt. Hadde helt klart tatt en liten prat Skjønner ikke hvorfor det er så viktig å fortsette å trene sammen med ham når kona hans ikke liker det. Det går da vel veldig godt an å trene alene når det eneste alternativet den dagen er å trene med ham dersom hun skal ha selskap. Dersom TS hadde vært sjalu så hadde hun vel satt pris på om hennes følelser blir respektert (om det var omvendt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 31. juli 2012 #17 Del Skrevet 31. juli 2012 Skjønner ikke hvorfor det er så viktig å fortsette å trene sammen med ham når kona hans ikke liker det. Det går da vel veldig godt an å trene alene når det eneste alternativet den dagen er å trene med ham dersom hun skal ha selskap. Dersom TS hadde vært sjalu så hadde hun vel satt pris på om hennes følelser blir respektert (om det var omvendt). Seriøst, det der må kona bare finne seg i. Den her gangen er det trening med en venninne som allerede har noen hjemme, neste gang må han gi opp noe han virkelig elsker. Skal da også bare gjøre som han får beskjed om? Det er rett og slett ikke hans samboer som bestemmer hvem han skal trene med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 31. juli 2012 #18 Del Skrevet 31. juli 2012 Seriøst, det der må kona bare finne seg i. Den her gangen er det trening med en venninne som allerede har noen hjemme, neste gang må han gi opp noe han virkelig elsker. Skal da også bare gjøre som han får beskjed om? Det er rett og slett ikke hans samboer som bestemmer hvem han skal trene med. Jeg er nok den litt omtenksomme typen her som hadde skygget unne dersom jeg merket at kona til en fyr var sjalu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 31. juli 2012 #19 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg er nok den litt omtenksomme typen her som hadde skygget unne dersom jeg merket at kona til en fyr var sjalu. Jeg er nok mer av "devil may care" fordi jeg mener eiesyke mennesker må lære seg at de ikke eier personen de er sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pinky83 Skrevet 2. august 2012 #20 Del Skrevet 2. august 2012 så hvis den nye dama til kompisen din mener dere ikke skal henge sammen som før fordi hun er sjalu er det helt greit...???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå