Gjest Janus Skrevet 1. august 2012 #21 Skrevet 1. august 2012 (endret) "Keeping up with the joneses?" Det du egentlig snakker om er forventninger du føler samfunnet legger på deg, men i bunn og grunn er mye av dette innbilt og det er opp til deg selv hvordan du vil leve livet ditt og hvilke verdier som er viktige for deg. Du er bra nok akkurat slik du er og folk flest rundt deg er altfor opptatt av hvordan de selv blir oppfattet til å bekymre seg nevneverdig for hva du driver med. Et alternativ til å bry seg om normer og forventninger er å gå sitt egen sti og le (enten høylytt eller stille) av saueflokken som aldri har gjort et bevisst valg i hele sitt liv og venter på neste mote eller trend for å vite hvordan de skal oppføre seg. Å gå mot strømmen kan til tider være ensomt, men du vil nok merke at det er mange som er akkurat som deg, så jeg tror nok ikke du vil bli ensom. Det vil kunne innebære å bryte med gamle venner og få nye venner som har respekt for deg og faktisk tilbyr noe av verdi i livet ditt. Jeg har mistet kontakten med mange venner i voksen alder og ser meg ikke tilbake. De jeg har nå er de som virkelig betyr noe for meg og som jeg ønsker å ha i livet mitt. Livet i 2012 er egentlig ganske fint. Hva tror du? Endret 1. august 2012 av Janus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå