Gå til innhold

Barn av alkoholikere

Ana

Anbefalte innlegg

Min far er alkoholiker, og etter at jeg flyttet hjemmefra for ikke så lenge siden, og fikk ting litt på avstand, har jeg blitt veldig opptatt av å bearbeide mine følelser i forhold til dette. Har tenkt mye på hvordan det har formet den jeg er i dag, og hvordan jeg egentlig har hatt det. Det er mye følelser som jeg har fortrengt fordi det var for vondt og vanskelig den gang, men jeg føler at jeg er klar for det nå.

Det jeg lurer på er om det er noen andre her inne som er barn av alkoholikere, som kanskje kunne delt sine erfaringer? Har aldri snakket med noen i samme situasjon, og er nysgjerrig på hvordan andre har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Abelone

Fint at du er kommet deg så langt at du er klar for å ta tak i noen av opplevelsene og følelsene dine... Jeg vil bare tips deg om ei bok av Pål Andre Grinderud (tror det er det han heter..) som har startet disse Wanda-senterne(oppkalt etter han mor som er alkoholiker). Jeg husker faktisk ikke hva den het, den boka, og det er mulig at han har skrevet flere. Kanskje der er noe du kan kjenne deg igjen i. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til opplysning for de som sliter med slike ting: Borgestadklinikken i Skien er et behandlingstilbud for rusmisbrukere (og spillavhengige). De har forstått at det ikke bare er misbrukerne som trenger hjelp, men også de pårørende. De har et terapitilbud som heter "Voksne barn av misbrukere", der personer som har vokst opp i et hjem med rusmisbruk kan få hjelp til å bearbeide barndommen på en sunn måte.

http://www.borgestadklinikken.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...