Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde alvorlig sv.f i forrige svangerskap. Nå er jeg gravid igjen og vil selvfølgelig gjøre alt for å unngå å få sv.f igjen. Jobben jeg har er i bolig for psyk.utv og de kan være utagerende til tider. I fjor gikk jeg i full jobb med myye stress helt til jeg ble lagt inn med alvorlig sv.f. Er d? et noe sammenheng med stress og sv.f? Hva eventuelt kan jeg gjøre i jobbsammenheng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kontakte fastlege og evalueres for medisin (blodtynnende) før uke 12.

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Man medisinerer bare de som har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning.

Du kan ikke gjøre noe for å forebygge svangerskapsforgiftning, men så fort du får antydning til forhøyet blodtrykk bør du sykmeldes.

Edit: Om det blir mye stress på jobben så må du be om tilrettelegging.

Endret av Alabama
Skrevet

Man medisinerer bare de som har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning.

Hun har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning ;)

Skrevet

Takk for svar.. Skal til legen i morgen så da får jeg høre da. Var bare det at sist jeg snakket med hun så sa hun at stress og sv.f ikke hadde noen sammenheng. Og i ettertid har jeg hørt det motsatte.. Så da blir jeg usikker.

Skrevet

Det er ingen som vet nøyaktig hva som forårsaker. Du vil slite med å bli sykemeldt før du har f.eks. høyt blodtrykk. Du vil få ekstra oppfølging med flere ultralyd bl.a. hvor de ser på blodflyt gjennom dine vener i lysken, morkake, og navlestreng. Bare sørg for at fastlegen henviser deg til sykehuset nå tidlig så du kommer inn på dette opplegget med oppfølging. Så tar de det derfra med stress og alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...