Tari Skrevet 14. februar 2004 #1 Del Skrevet 14. februar 2004 Et litt teit spørsmål kanskje men, Kan man få marsipanroser i stort sett alle farger? Jeg har lyst til å ha en kake med endel roser på, men vil gjerne ha dyprøde roser som i brudebuketten...Jeg har funnet en kake jeg syns er fin, men der er rosene lysere, nesten litt orangeaktig..Derfor jeg spør.. Takk for svar "o kloke orakler" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aelwyn Skrevet 14. februar 2004 #2 Del Skrevet 14. februar 2004 På det ene bakeriet her i byen så har de et brett med mange roser på i omtrent alle mulige farver. De lager rosene etter den farven du foretrekker.. Så joda, det er nok bare å spørre på bakeriet, og evt ta med en farveprøve som ligner på rosene i buketten tror jeg. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. februar 2004 #3 Del Skrevet 15. februar 2004 På Pals ved Majorstua i Oslo kan du får kjøpt det meste. Jeg har kjøpt knallrød marsipan som jeg skal sette på bryllupskaken vår. Det eneste er at det selges kun i to kilos pakker..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 15. februar 2004 #4 Del Skrevet 15. februar 2004 Marsipan kan jo farges i alle mulige farger hjemme, så da spørs det bare om bakeriet har de fargene man ønsker. Men å få marsipanrosene dyprøde er ikke noe problem for en som har bakt litt og det skal jo en baker være... Ring dem du vurderer å bruke og spør, da får du det beste svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. februar 2004 #5 Del Skrevet 15. februar 2004 Skal du farge hjemme, husk å bruke hansker, for fargen setter seg veldig på hendene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 15. februar 2004 #6 Del Skrevet 15. februar 2004 Tex Det er viktig ja, eller å farge den i plastposer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 15. februar 2004 #7 Del Skrevet 15. februar 2004 Har lyst på hvite blomster på kaka, skal ha hvit bukett. Hvordan får jeg marsipanen hvit? Er det et annet materiale man bør bruke istede for marsipan, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. februar 2004 #8 Del Skrevet 15. februar 2004 Du kan jo lage blomster i icing (tykk glasur). Det finnes oppskrift på http://www.cacas.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 15. februar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg skal ikke lage kaken selv så jeg skal høre med bakeriet...jeg bare lurte.. Har forøvrig tenkt på denne men med litt flere og mindre roser i dyprød farge, jeg vil ikke ha brudepar på toppen.. Kanskje dekke den øverste kaken med roser? Også skal jeg høre om de har stativ i gullfarge...Også må jo hjertene av laget av konditorfarge være mørkere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. februar 2004 #10 Del Skrevet 15. februar 2004 Har lyst på hvite blomster på kaka, skal ha hvit bukett. Hvordan får jeg marsipanen hvit? Er det et annet materiale man bør bruke istede for marsipan, kanskje? Bruker du icing blir de stive som sukkertøy. Du kan bruke noe som heter sugarpaste. Hvis du vil kan jeg finne oppskriften til deg. Den har samme konsistens som marsipan, men er litt søtere på smak. Den er helt hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 15. februar 2004 #11 Del Skrevet 15. februar 2004 Ja, hadde bare verden vært som deg Tex Supert om du kan få tak i oppskrifta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. februar 2004 #12 Del Skrevet 15. februar 2004 Sorry, jeg tok feil...mente sugarpaste...*er dessverre ikke som Tex* :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. februar 2004 #13 Del Skrevet 15. februar 2004 Sorry, jeg tok feil...mente sugarpaste...*er dessverre ikke som Tex* :oops: "Perfekte Tex" løper opp og henter oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 15. februar 2004 #14 Del Skrevet 15. februar 2004 Er det lett og lage selv? Er det noe man kanskje kan bruke på noe annet enn bryllupskaken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. februar 2004 #15 Del Skrevet 15. februar 2004 Ikke-fullt-så-lure-Tex husket brått at oppskriften ligger i bunnen av en kasse her i kjelleren. Jeg gidder ikke åpne den nå, gjør det i morgen. Sugarpaste er lett å lage, man trenger bl a glukose som fås på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 15. februar 2004 #16 Del Skrevet 15. februar 2004 Sorry, jeg tok feil...mente sugarpaste...*er dessverre ikke som Tex* :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. februar 2004 #17 Del Skrevet 15. februar 2004 He he...bra sagt! Spørs om det hjelper noe særlig når man svarer på ting man ikke helt har peiling på :klem2: fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 15. februar 2004 #18 Del Skrevet 15. februar 2004 Fant denne på Krem.no: Sukkerpasta/Icing: 850 GRAM MELIS 150 GRAM POTETMEL 8 BLADER GELATIN 60 GRAM SITRONSAFT Legg gelatin i bløt og smelt. Alt blandes og kjøres i en bakemaskin. Juster med melis til ønsket konsistens. Pastaen skal være tilnærmet lik marsipan i konsistens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. februar 2004 #19 Del Skrevet 16. februar 2004 Denne er helt lik i konsistens men den blir stiv fort, akkurat som lufttørket marsipan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaCoste Skrevet 16. februar 2004 #20 Del Skrevet 16. februar 2004 På konditoriet hvor vi skal bestille bryllupskaken fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge mellom tre farger på rosene; gule, rosa og røde. Ble veldig i tvil for det hadde jeg nesten ikke tenkt på.. vet ikke hva som er finest.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå