Gå til innhold

Farge på marsipanroser..

Tari

Anbefalte innlegg

Et litt teit spørsmål kanskje men,

Kan man få marsipanroser i stort sett alle farger? Jeg har lyst til å ha en kake med endel roser på, men vil gjerne ha dyprøde roser som i brudebuketten...Jeg har funnet en kake jeg syns er fin, men der er rosene lysere, nesten litt orangeaktig..Derfor jeg spør..

Takk for svar "o kloke orakler" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På det ene bakeriet her i byen så har de et brett med mange roser på i omtrent alle mulige farver. De lager rosene etter den farven du foretrekker.. Så joda, det er nok bare å spørre på bakeriet, og evt ta med en farveprøve som ligner på rosene i buketten tror jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Pals ved Majorstua i Oslo kan du får kjøpt det meste. Jeg har kjøpt knallrød marsipan som jeg skal sette på bryllupskaken vår. Det eneste er at det selges kun i to kilos pakker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan kan jo farges i alle mulige farger hjemme, så da spørs det bare om bakeriet har de fargene man ønsker. Men å få marsipanrosene dyprøde er ikke noe problem for en som har bakt litt og det skal jo en baker være... ;) Ring dem du vurderer å bruke og spør, da får du det beste svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lyst på hvite blomster på kaka, skal ha hvit bukett. Hvordan får jeg marsipanen hvit? Er det et annet materiale man bør bruke istede for marsipan, kanskje? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke lage kaken selv så jeg skal høre med bakeriet...jeg bare lurte..

Har forøvrig tenkt på denne men med litt flere og mindre roser i dyprød farge, jeg vil ikke ha brudepar på toppen.. Kanskje dekke den øverste kaken med roser? Også skal jeg høre om de har stativ i gullfarge...Også må jo hjertene av laget av konditorfarge være mørkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på hvite blomster på kaka, skal ha hvit bukett. Hvordan får jeg marsipanen hvit? Er det et annet materiale man bør bruke istede for marsipan, kanskje? :roll:

Bruker du icing blir de stive som sukkertøy. Du kan bruke noe som heter sugarpaste. Hvis du vil kan jeg finne oppskriften til deg. Den har samme konsistens som marsipan, men er litt søtere på smak. Den er helt hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke-fullt-så-lure-Tex husket brått at oppskriften ligger i bunnen av en kasse her i kjelleren. Jeg gidder ikke åpne den nå, gjør det i morgen.

Sugarpaste er lett å lage, man trenger bl a glukose som fås på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

He he...bra sagt! Spørs om det hjelper noe særlig når man svarer på ting man ikke helt har peiling på :wink:

:klem2: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne på Krem.no:

Sukkerpasta/Icing:

850 GRAM MELIS

150 GRAM POTETMEL

8 BLADER GELATIN

60 GRAM SITRONSAFT

Legg gelatin i bløt og smelt. Alt blandes og kjøres i en bakemaskin. Juster med melis til ønsket konsistens. Pastaen skal være tilnærmet lik marsipan i konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På konditoriet hvor vi skal bestille bryllupskaken fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge mellom tre farger på rosene; gule, rosa og røde. Ble veldig i tvil for det hadde jeg nesten ikke tenkt på.. vet ikke hva som er finest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...