Gå til innhold

Ville du forlatt kjæresten/ektefellen hvis han/hun ble rammet av kreft eller ble handikappet?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kilde?

Gjester og Anonym Bruker behøver ikke kilder, det er bare å ta det for god fisk.

9 av 10 innlegg skrevet av AB/Gjest er dessuten pisspreik. (ikke ditt naturligvis).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen vet hva det innebærer å ha en syk partner før en står midt oppi det , så å si at man ville gjort slik ell slik er vanskelig .

Slik jeg ser det nå , blir det dette svaret fra meg ;

Kreft ; en stor sjanse for at jeg ble værende som hans kjæreste

psykiske ting ; det er veldig vanskelig å forholde seg til , så jeg kan dessverre ikke garantere at jeg ble hos han

Hvis han ble så syk at jeg ble mer enn pleier enn en kjæreste så ville jeg heller blitt hans venn . For et kjæresteforhold som bare gikk en vei , kunne jeg ikke greid å bli i .. dessverre men sant .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, det vil jeg ikke.

Men hva hvis følelsene dine sluknet - ville du da blitt i forholdet FORDI vedkommende var handikappet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det slutt med begrunnelse at han var syk/skadet nei. Men jeg ville ikke forblitt sammen med ham ut av medfølelse hvis det var andre problemer i forholdet. Dersom han ble hardt hjerneskadet og ikke var "den samme" så vet jeg ikke, da ville jeg kanskje gått, jeg må innrømme det.

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Dersom mannen min fikk kreft, så hadde jeg selvfølgelig aldri gått fra ham. Man forlater ikke et menneske som kjemper for livet, og hvertfall ikke en som er far til barnet mitt!

Når det er snakk om handicap, så finnes det jo uendelige alvorlighetsgrader av dette. Men så lenge min snille og gode mann er til stede i sinn og tanker, og ikke utvikler en syk, destruktiv og voldelig personlighet som skader meg og barnet vårt, så tror og håper jeg at jeg er sterk nok til å bli i ekteskapet, i gode og onde dager. Det hadde jo vært utrolig tragisk på absolutt alle måter om mannen min f eks ble lam fra halsen og ned, da hadde vi grått uendelig med tårer for både oss selv og barnet vårt. Drømmene våre, økonomien vår... Men noe som ville ha gjort tragedien større ville jo ha vært å forlate ham - det hadde jeg aldri klart...

Nå er jeg en voksen kvinne på 30 år som har et barn i lag med mannen min da, så jeg er villig til å strekke meg langt. Jeg er i tillegg sykepleier, så sykdom er noe jeg både er kjent med og har mye kunnskaper om - syke mennesker skremmer meg ikke :) Hadde jeg vært 20 år og barnløs hadde nok saken stilt seg ganske så annerledes dersom kjæresten ble lam fra halsen og ned.

Endret av Trøffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Men hva hvis følelsene dine sluknet - ville du da blitt i forholdet FORDI vedkommende var handikappet?

Det blir noe annet. Da er det pga følelsene og ikke pga handikappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose

Hadde kjæresten min fått kreft, hadde jeg ikke forlatt han. Så nei.

Hadde kjæresten min blitt handikappet, tror jeg ikke at jeg hadde greid å forlate han. Jeg elsker kjæresten min og har ikke lyst til å forlate han uansett hva som skjer, egentlig. Hadde han blitt grønnsak, så vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort.. Jeg ville iallefall vært der for han hele tiden, så i bunn og grunn vil jeg nok aldri forlate han i den forstand. Vanskelig å forestille seg en slik situasjon, men hadde hatt store problemer med å forlate han uansett hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...