AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #161 Del Skrevet 28. juli 2012 Du skjønner virkelig ikke hva som er poenget mitt - det eneste jeg mener er at kvinner bestemmer over sin kropp akkurat som at menn bestemmer over sin kropp. Ettersom det er kvinnen som blir gravid er det også kun kvinnen som har det siste ordet når det gjelder abort. Man får ikke mer likestilling ved at mannen skal kunne overkjøre kvinnens beslutning om abort - fordi det verken er eller vil bli slik at man kan bestemme over andre på denne måten. Det vil ei heller skje, at Norge innfører en lov som gjør at menn kan bestemme over kvinner på denne måten, det er lov å være litt realistisk her. Si meg, har du tungt for det eller gjør du deg dummere enn det du er? Jeg har aldri sagt at menn skal bestemme over kvinners kropp. Jeg har sagt at menn også må bestemme over sin egen kropp å få lov til å ta avstand fra kvinnen å barnet hvis hun bærer det fram mot hans vilje. Er det så jævla urimelig syns du? At du skal ha en angrerett han ikke har? Bare fordi kvinner er de som blir gravide har de ikke noen biolgisk eller naturrett til å tvinge en 3. part til å ta seg av dem. I naturen kunne menn dratt som de ville, kvinner kunne heller ikke fått abort fra et natruperspektiv. Det denne lovgivingen sier er at det nå er MENN som sitter igjen i håpløsheten og ikke lenger bestemmer om det blir barn eller ei av en annens kvinne graviditet. Det er vi som er redusert til de naturlige bestemmelsene som tidligere gjaldt kvinner. Vi har ingen angrerett på uønsked gravidite slik kvinner har. Ingen sier at menn plutselig skal diktere om kvinner ska bære fram barnet eller ikke men menn må selv få lov til å bestemme om de skal delta økonomisk og med omsorg for barnet. Og ikke kom med "det beste for barnet" argumenter. Kvinner tenker først og fremst på seg selv, og ikke barnet, når de bærer fram et foster som er uønsked av den andre part. hvorfor skal menn da måtte tenke på det kvinner driter i? Anonym poster: 3cc6ab5df0c802bd390a46a6b551645e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 28. juli 2012 #162 Del Skrevet 28. juli 2012 Ja men som sagt ut fra det innlegget jeg besvarte får han ikke lov å være aktiv far, han skal bare bruke lommeboka på ungen. Om dama nekter faren å delta i barnets liv så er det feil at han skal måtte betale for en unge som i praksis ikke er hans. Så menn skal ikke ta ansvar for sitt seksualliv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 28. juli 2012 #163 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Så menn skal ikke ta ansvar for sitt seksualliv? Det har jeg ikke sagt. Jeg sier at når skaden allerede har skjedd og mannen faktisk ønsker å delta som far så skal han få lov. Mora i denne tråden glemmer at ungen har rett på å ha kontakt med begge foreldrene. Lommeboka til pappa er ikke nok. Så ønsker han å være far, så hvorfor skal hun nekte? Endret 28. juli 2012 av BettyBoop 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2012 #164 Del Skrevet 28. juli 2012 Men han er far. Intet kan forandre på det. Les barnelova du da ser du når en mann blir far. Det er først når farskapet er vedtatt enten av mannen eller det offentlige. Du slipper opp for argument og vil spille på barnets beste. Det er nå en gang slik at barneeksperter mener et barn er bedre tjent med en mann som VIL være far enn en som ikke vil. Det er derfor ingen påtvinges samvær. (Kilde høringer barnelova) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 28. juli 2012 #165 Del Skrevet 28. juli 2012 Det har jeg ikke sagt. Jo, det er like presis hva du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 28. juli 2012 #166 Del Skrevet 28. juli 2012 Les barnelova du da ser du når en mann blir far. Det er først når farskapet er vedtatt enten av mannen eller det offentlige. Du slipper opp for argument og vil spille på barnets beste. Det er nå en gang slik at barneeksperter mener et barn er bedre tjent med en mann som VIL være far enn en som ikke vil. Det er derfor ingen påtvinges samvær. (Kilde høringer barnelova) Barna har krav på å kjenne begge foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 28. juli 2012 #167 Del Skrevet 28. juli 2012 Jo, det er like presis hva du sier. Nei. det har ikke noe med å ha ansvar for egen seksualitet at mora nekter han kontakt med ungen sin og bare skal bruke han som bank. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 28. juli 2012 #168 Del Skrevet 28. juli 2012 Nei. det har ikke noe med å ha ansvar for egen seksualitet at mora nekter han kontakt med ungen sin og bare skal bruke han som bank. Åndsvakt argument all den tid menn knapt betaler barnebidrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 28. juli 2012 #169 Del Skrevet 28. juli 2012 Når dette kommer på markedet blir det sikkert ikke tillatt i Norge da det ikke gir kvinner kontroll på vår reproduksjon. Trodde da vitterlig at denne tråden handlet om at menn ikke har kontroll over sin reproduksjon? Eller har jeg misforstått totalt her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 28. juli 2012 #170 Del Skrevet 28. juli 2012 Åndsvakt argument all den tid menn knapt betaler barnebidrag. Jeg snakker ut ifra hovedinnlegget. Ikke fra dustemenn som stikker fra ansvaret, i de tilfellene er jeg enig med deg. Dessuten ts er ingen mann men en gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 28. juli 2012 #171 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Si meg, har du tungt for det eller gjør du deg dummere enn det du er? Jeg har aldri sagt at menn skal bestemme over kvinners kropp. Jeg har sagt at menn også må bestemme over sin egen kropp å få lov til å ta avstand fra kvinnen å barnet hvis hun bærer det fram mot hans vilje. Er det så jævla urimelig syns du? At du skal ha en angrerett han ikke har? Bare fordi kvinner er de som blir gravide har de ikke noen biolgisk eller naturrett til å tvinge en 3. part til å ta seg av dem. I naturen kunne menn dratt som de ville, kvinner kunne heller ikke fått abort fra et natruperspektiv. Det denne lovgivingen sier er at det nå er MENN som sitter igjen i håpløsheten og ikke lenger bestemmer om det blir barn eller ei av en annens kvinne graviditet. Det er vi som er redusert til de naturlige bestemmelsene som tidligere gjaldt kvinner. Vi har ingen angrerett på uønsked gravidite slik kvinner har. Ingen sier at menn plutselig skal diktere om kvinner ska bære fram barnet eller ikke men menn må selv få lov til å bestemme om de skal delta økonomisk og med omsorg for barnet. Og ikke kom med "det beste for barnet" argumenter. Kvinner tenker først og fremst på seg selv, og ikke barnet, når de bærer fram et foster som er uønsked av den andre part. hvorfor skal menn da måtte tenke på det kvinner driter i? Anonym poster: 3cc6ab5df0c802bd390a46a6b551645e Vær litt realistisk! De har laget barnet, og vil dermed måtte bidra økonomisk til barnet er 18 år, selv om de eventuelt nekter å ha noe med barnet å gjøre (noe de fint kan gjøre). Du kan mene hva du vil, men det er lov å putte en finger i jorda og innse at det aldri vil komme en lov i Norge som gjør at far kan fraskrive seg det ansvaret. Og som nevnt, du unngår dette ansvaret ved å beskytte deg. Håper du har en fin kveld videre, og at bitterheten din over kvinner ikke spiser deg opp Endret 28. juli 2012 av grapefrukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 28. juli 2012 #172 Del Skrevet 28. juli 2012 Jeg snakker ut ifra hovedinnlegget. Ikke fra dustemenn som stikker fra ansvaret, i de tilfellene er jeg enig med deg. Dessuten ts er ingen mann men en gutt TS er en ung mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2012 #173 Del Skrevet 28. juli 2012 Barna har krav på å kjenne begge foreldrene. Det kan du mene men slik er ikke jussen. I en konflikt taper oftest mannen om mor ikke er rusmisbruker eller psyisk ustabil dokumentert. Hvordan kan du da mene som du gjør. Det har vært konfliktdempene om en kunne gjøre som "Orgine" skriver. Mor kunne være mor om hun ville og mannen kunne være far om han ville. Bedre kan det ikke bli. Dagens ordning er pga.forsørgelse av mor fra den tiden da kvinner var hjemmværende. I dag skal de være ute i jobb slik som menn. Noe er rart når en blir påtvunget forsørgelse av et uønsket barn i 18-19 år i 2012. Det er ikke likestilling men fordel kvinnen slik det er i dag (Noe grenseløst stor fordel slik det lager konflikter). Slik det er i dag kan kvinner velge mellom jobb og være hjemme om de "ordner seg riktig" og omgåes sysstemet. NAV kan rettlede den veien (Tragisk forøvrig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 28. juli 2012 #174 Del Skrevet 28. juli 2012 TS er en ung mann. det syns ikke jeg. Jeg syns han er en drittunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fixed xtrateri Skrevet 28. juli 2012 #175 Del Skrevet 28. juli 2012 Trodde da vitterlig at denne tråden handlet om at menn ikke har kontroll over sin reproduksjon? Eller har jeg misforstått totalt her? Ja du har nok misforstått. Det hele handler om menns muligheter til å bli behandlet mest mulig likt som kvinner når det gjelder det å bli forelder. Dette er politikk som du sikkert forstår. "Orgine" har forklart det meget godt i det sitt lange innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2012 #176 Del Skrevet 28. juli 2012 Hva er en ung mann? Hva er en drittunge? Hva er en mann? Hva er en voksen mann? Hva er ei ung kvinne? Hva er en drittunge (kvinne)? Hva er en kvinne? Hva er en voksen kvinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidus Skrevet 28. juli 2012 #177 Del Skrevet 28. juli 2012 Barnebidrag er for barnets skyld. Når det allerede er satt til verden, så er du faktisk far, så da må du ta ansvar, enten du vil eller ikke. Og sånn er det. Noen ganger må man ta ansvar, enten man vil eller ei. Når det er sagt: Kvinnfolk som bærer fram barnet til menn som ikke vil er noe av det verste jeg hører om. Når det er sagt igjen: Hvor ofte skjer egentlig dette? Neppe så veldig ofte. Og til menn: Bruk kondom. Sprekker den, og hun nekter å ta abort, da er jeg på ditt lag. Men HVIS du blir pappa, her er mitt råd: Gjør ALT du kan for å få så mye tid med barnet som over hodet mulig! 50 % skulle være mulig om du har en helt grei jobb og ikke har en kriminell bakgrunn. Du kommer til å elske barnet ditt, og barnet vil elske deg. Kvinnfolket derimot, vil hate deg for at du tar så mye tid fra henne med barnet, og har så mye å si om oppdragelsen. Om du har muligheten til det (før uke 12): Bruk dette som en trussel istedet for "da vil jeg ikke ha noe med barnet å gjøre". Tipper sannsynligheten for abort øker da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 28. juli 2012 #178 Del Skrevet 28. juli 2012 Hva er en ung mann? Hva er en drittunge? Hva er en mann? Hva er en voksen mann? Hva er ei ung kvinne? Hva er en drittunge (kvinne)? Hva er en kvinne? Hva er en voksen kvinne? En drittunge er en gutt som ikke er voksen. en 22 åring er kun voksen på papiret, sjelden i hodet (utenom visse unntak). Samme med en jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2012 #179 Del Skrevet 28. juli 2012 Barnebidrag er for barnets skyld. Når det allerede er satt til verden, så er du faktisk far, så da må du ta ansvar, enten du vil eller ikke. Og sånn er det. Noen ganger må man ta ansvar, enten man vil eller ei. Når det er sagt: Kvinnfolk som bærer fram barnet til menn som ikke vil er noe av det verste jeg hører om. Når det er sagt igjen: Hvor ofte skjer egentlig dette? Neppe så veldig ofte. Og til menn: Bruk kondom. Sprekker den, og hun nekter å ta abort, da er jeg på ditt lag. Men HVIS du blir pappa, her er mitt råd: Gjør ALT du kan for å få så mye tid med barnet som over hodet mulig! 50 % skulle være mulig om du har en helt grei jobb og ikke har en kriminell bakgrunn. Du kommer til å elske barnet ditt, og barnet vil elske deg. Kvinnfolket derimot, vil hate deg for at du tar så mye tid fra henne med barnet, og har så mye å si om oppdragelsen. Om du har muligheten til det (før uke 12): Bruk dette som en trussel istedet for "da vil jeg ikke ha noe med barnet å gjøre". Tipper sannsynligheten for abort øker da ja. Du har noen gode innspill her. Mye samvær lite bidrag og det vet kvinner. Men hun kan flytte til en utpost fritt, det kan være vanskelig å flytte etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 28. juli 2012 #180 Del Skrevet 28. juli 2012 Barnebidrag er for barnets skyld. Når det allerede er satt til verden, så er du faktisk far, så da må du ta ansvar, enten du vil eller ikke. Og sånn er det. Noen ganger må man ta ansvar, enten man vil eller ei. Når det er sagt: Kvinnfolk som bærer fram barnet til menn som ikke vil er noe av det verste jeg hører om. Når det er sagt igjen: Hvor ofte skjer egentlig dette? Neppe så veldig ofte. Og til menn: Bruk kondom. Sprekker den, og hun nekter å ta abort, da er jeg på ditt lag. Men HVIS du blir pappa, her er mitt råd: Gjør ALT du kan for å få så mye tid med barnet som over hodet mulig! 50 % skulle være mulig om du har en helt grei jobb og ikke har en kriminell bakgrunn. Du kommer til å elske barnet ditt, og barnet vil elske deg. Kvinnfolket derimot, vil hate deg for at du tar så mye tid fra henne med barnet, og har så mye å si om oppdragelsen. Om du har muligheten til det (før uke 12): Bruk dette som en trussel istedet for "da vil jeg ikke ha noe med barnet å gjøre". Tipper sannsynligheten for abort øker da ja. Jøss så ond hadde ikke jeg vært. jeg hadde gadelig latt barnefaren være så mye for barnet som han ville. Dessverre er det mange kvinner som håper på at mannen skal stille opp slik du sier, men så gidder de ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå